• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minneli

Tack :)

Min första förlossning tog 9 timmar, vart igångsatt pga havandeskapsförgiftning 8 dagar innan bf. Då hann jag använda lustgas och epidural.

Min andra förlossning var jag inne i förlossningssalen i 51 min. Fick diagnosen havandeskapsförgiftning igen dagen innan och skulle sättas igång 2 dagar innan bf men det hanns inte med för samma dag hade hon väldigt bråttom ut. Då hann jag bara med lustgas och ändå kändes det som att det gjorde 5% ont av det de gjorde första förlossningen!

Så om jag nu ska ha ett tredje barn kommer jag hålla mig i närheten av sjukhuset på slutet! Moderkakan har fastnat båda gångerna oxå så jag behöver ju som hjälp med det.

• Nötcreme

Första tig 3 timmar en igångsättning för havenskapför.

Andra : 20 min från första värk, kom hemma.

Tredje: igångsättning (pågrund av snabba) 1 timme :)

• Carolina01

Jag har gått upp 25kg båda mina tidigare graviditeter (precis som mamma och mormor) första gick jag ner allt och mer där till relativt lätt... Den här gången är det trögare, mycket svårare att få tid till träning och så... Vill gärna ner till min vanliga vikt innan jag blir gravid igen, vill inte vara överviktig och bli gravid för det blir så jobbigt att bli av med sen:/!

Hur tänker era respektive om att skaffa ert 3r barn, positiva/negativa? Ekonomi mm.... Min kille oroar sig så mycket!

• gladamamsen

De flesta verkar ju haft lätt att gå ner :) jag kommer nog vara extra noga en tredje gång med vad jag stoppar imig under graviditeten.Men att börja skjuta upp trean för att jag kan gå upp 9kg igen vill jag inte ändå ..en månad känns lååång redan tycker jag :( Jag är ändå inte så tjock nu sådet skulle vara en hälsorisk.Mina graviditeter har varit bra och jag har mått jätte bra båda gångerna.förlossningarna gick relativt snabbt och båda gångerna har vi fått ådirekt till förlossningssalen när vi kommit in.

Min man vill gärna ha ett tredje..han är väl lite fundersam ibland när han ändå ska bygga hus dåbebisen e liten och han skulle vilja vara mer delaktig..jag har sakt att vi ska vara överens båda två så vill han vänta så gör videt till hösten..än sålänge har han inte sagt emot när jag pratat nåt om det ;)

• Saga09

Här är en till :)

Har en dotter som blir 5 i år och en son på 8 månader. Tanken är att vi ska försöka oss på en 3:a med men det har tagit ett par försök de andra gångerna ( 5 och 9) spännande ;)

• uteungar

Vi båda är fortfarande fundersam. Mest då jag varit hemma i snart 5år (augusti), blir klar uska i slutet av september och hur blir det med jobb för mig. Ska jag jobba innan så blir det inte att börja med bebis förrän om ett år och då hinner 2:an bli runt 4år och det känner vi både blir sent. Sedan ska han sluta på sitt nuvarande jobb. Jobbar borta 8månader/år och ledig på vintern. Det funkar inte nu när vi ska köpa hans mormors hus. Mycket renovering osv. Har han ett jobb så är vi inte oroliga över de ekonomiska. Självklart är man alltid lite fundersam hur det ska bli med ett tredje barn. Helst vi som haft så lugna barn utan gråt och hela nätters sömn från 6v. Kommer trejan att bli tvärtom? Ja, tankarna cirkulerar men jag och vi känner ändå att det "fattas" något. Om ni förstår vad jag menar :)

• chiqita

Min man har velat ha tre hela tiden, men näste först om några år. Jag som sagt stopp efter två. Så plötsligt kom vi båda på andra tankar samma dag och därefter var planeringen igång.

Första fl tog 12-13 timmar från första värk. Från vi kom in var hon ute på några timmar. Lillebror hade jag mycket förvärkar med, från första riktiga tog det 3,5 timme innan han var ute. Båda kom ca 1 v före bf.

• chiqita

Kan tillägga att vattnet gick på fl med båda så det startade med värkar. Hur har era fl börjat?

Välkommen Saga.

• Saga09

Båda mina är förlösta med kejsarsnitt så då har de kommit en vecka före bf.

Funderar nog mest över hur man ska räcka till för 3.. gör man det? Flört

Första graviditeten gick jag upp 27 kg och andra 22 kg.. kämpar med att få kilona att försvinna.. jag är inte en sån som tappar vikt lätt har jag märk.
    Fick sjuk foglossning nu sist vilket resulterade i att jag bara kunde jobba 50% samt att jag fått graviditets diabetes bägge gångerna.. det kommer ju garanterat igen om jag blir gravid så det är ju lite att tänka på med

Saga 2009 ¤ Neo 2013
  • minneli

Det som hjälpte mig att gå ner var faktiskt en app som räknade ut hur mkt jag kunde äta per dag för att gå ner ett kilo i veckan. Sen jul har jag slarvat med ätandet men jag tränar 2-3 ggr i veckan iaf.

Går jag ner tre kilo till är det ok, går jag ner sex kilo är jag sååå nöjd. Men kilona sitter fast just nu :D Kan dock säga att jag mår så mkt bättre utan graviditetskilona!

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)