• MsLilja

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Hej på er alla,

Alldeles ny här på forumet och undrar om det är fler än jag som längtar efter första barnet och ska få ivf på carl von linne kliniken den närmaste tiden?
    Jag är 35 och sambon är 43 och vi längtar som sagt efter vårt första barn (första för oss båda). Vi har precis gjort en utredning som inte visar på något fel på oss. Vi har försökt få barn under det senaste året och efter utredningen fick vi remiss för ivf. Fick precis reda på att vi har fått tid för första besöket på carl von linne kliniken i slutet på januari. Förhoppningsvis kan vi starta hormonbehanlingen redan då och få vårt efterlängtade barn i slutet på nästa år!

Som sagt, finns det fler som ska försöka med ivf i början på nästa år? Skulle vara roligt att följas åt och dela tankar och funderingar.  

• Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014
  • Sötboll

Tack för ditt svar Jenkis!

Roligt att du heter Jenkis förresten, min sambo brukar kalla mig för det ibland :)

Härligt, känns bra med god äggreserv! :) har pco äggstockar och har hört att man då ofta har bra ägg längre tid (är 33 år) och att ivf ofta fungerar bra, så än så länge är vi hoppfulla på det! :)

Hmm äggdonation, får kolla upp hur sånt går till. Men klart att det känns lite lockande eftersom jag vet hur jobbigt det är att inte bli gravid.

• MsLilja

ja äggdoantorer behövs verkligen! Har alltid sagt att jag skulle kunna göra det men sen visade det sig att jag inte själv kan få barn som jag tänkt mig. Livets ironi. Ge mig barnen så ger jag tillbaka men nej då...:)

• Sötboll

Mslilja: vill också ha korta metoden, ska försöka plädera för den på torsdag :)

Om man har regelbunden mens så borde ju den korta metoden nästan mer än den långa kunna förutsäga äggplocksdatumet... Att nedregleras verkar ta en himla tid för vissa så den verkar ta väldigt olika tid för alla tjejer

• tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-07 18:12:40 följande:
    Då kan jag glädja dig med att du förmodligen inte behöver spraya dubbelt så länge fast du börjar på dag 1. När du är nedreglerad kommer du få en blödning efter 8-12 dagar på sprayen. Spelar ingen roll om du börjar dag 21 eller 1. Visst händer det att ingen blödning kommer, men då tar de blodprov efter 14 dagar och är du nedreglerad får du börja med sprutorna ändå. Så behandlingstiden på sprayen skall inte behöva bli längre. Bara om din kropp får spel som min fick...
    Åh, det glädjer mig att höra! Shit vad snurrigt allt blir när kliniken har långstängt
  • tes 75

Det där med AMH-värde. Fick inte veta mitt förra vändan, bara att jag har kass äggreserv och är svårstimulerad.. Måste fråga om det.

Och tack för hållna tummar och hopp, MsLilja och Sötboll!

• MsLilja

Jag tog amh för ett år sedan och nu hade den gått upp med 0,6!!! Får väl vara glad för det ifs :)

• tes 75
    MsLilja skrev 2014-01-08 20:21:26 följande:
    Har ni förresten fått nån % på hur stor chans ni har med ivf?

Jag fick 10-20% baserat på äggreserv och ålder, men det var före vi gjorde första försöket. Nu är det nog lägre tror jag, med tanke på hur svårstimulerad jag visade mig vara.
  • MsLilja

tes fast egentligen är det ju inte så dåligt, om man försöker själv hemma är chansen runt 20%.

• MsLilja

jag ahr mått så otrolligt dåligt över det här med barn under flera år. Har velat ha barn men inte haft nån att skaffa barn med och nu när jag hittat mannen i mitt liv blir det inget. Men har bestämt mig nu för att försöka se fram emot ivf och en ev raviditet. Kanske tom få hoppas på att det fungerar på första försöket. Jag kommer ju bli ledsen oavsett om jag är glad nu eller inte. Känns jätte läskigt för jag är så rädd att bli besviken igen men kanske måste våga vara glad också. :)

Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014