IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014
Vi kommer kanske köra omgång #2 på CvL nästa år, har inte bestämt oss än. Nyligen misslyckades vi med försök nr 1.
Vi kommer kanske köra omgång #2 på CvL nästa år, har inte bestämt oss än. Nyligen misslyckades vi med försök nr 1.
..och vi är nöjda med kliniken! Snabba, trevliga och effektiva.
Jag och sambon har pratat igenom allt nu, och vi kommer köra igen, om kliniken tycker det är en bra ide. Isf blir det nog i feb-mars. Tror jag måste få minst en mens efter "ivf-mensen" som jag nog får snart.
Med långa startar man med nässpray på ägglossningsdagen, vilket blir två veckor efter den första riktiga mensen efter IVF-mensen. I mitt fall troligtvis i månadsskiftet jan-feb (kommer få IVF-mens under veckan troligtvis). Min förra behandling startade jag 6 november, så det blir då ca 3 månader mellan behandlingarna. Om jag förstått det hela rätt.
Det blir förresten ett nytt försök för oss med start i slutet av januari! Jag har pratat med kliniken, och de sade att det dåliga utfallet troligtvis berodde på en kombination av min dåliga äggreserv och att min sambos spermier inte var av toppkvalitet. Troligtvis har han börjat producera antikroppar mot sina spermier. Men lyckas jag producera ett bra ägg skulle det kunna gå ändå, men våra chanser är små. Vi har ändå bestämt oss för att ge det en chans till, eftersom det är nu eller aldrig pga vår ålder, så troligtvis blir det spraystart v 5, sedan sprutor v 7 och ägguttag v 8 eller 9. Googlar järnet nu för att hitta tips om att förbättra äggkvaliteten!
God jul!