• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

MsLilja skrev 2014-02-24 19:51:53 följande:
    Håller tummarna Zila!

Själv har jag fått mens och vet inte riktigt vad man ska göra nu...
    Ånej, då var det som du trodde då.. {#emotions_dlg.flower}
  • tes 75
    MsLilja skrev 2014-02-24 21:36:17 följande:
    Inte pratat med kliniken. Orkar inte ens höra av mig till dem. Känns som om att nu vet jag att jag kan inte få barn. Har gett upp.
    Kram på dig, förstår att du tappat all ork. 

Själv kom jag just tillbaka från VUL #2 på CvL. Dessvärre sämre resultat denna gång än förra. Endast 3 mogna äggblåsor, där 1 av dessa satt på den äggstock som inte gav något ägg förra gången. Alltså troligtvis bara 2 ägg. Rynkar på näsan Om mitt östrogenvärde ligger bra idag är det ok för kliniken att köra vidare ändå, och det vill nog vi också, men det känns inte hoppfullt alls. 
  • tes 75

Åh, varför ringer de inte?!?! Efter alla andra VUL har de ringt senast kl 14. Så nervös så jag kräks snart.

• tes 75

Ringde själv, östrogenvärdet var bra, så jag ska ta min ägglossningsspruta ikväll! 

Zila: vilken tid ska ni till kliniken på torsdag?

• tes 75
    Zila skrev 2014-02-25 17:33:34 följande:
    Åh, vad bra att du får plocka!
    Jag skulle ha tagit sprutan 20.30 ikväll men eftersom det hade "tjockat till sig" på torsdag så fick ja ändra tid till 23.00. Så vi är väl många som ska plocka på torsdag då! :) när ska du ta din?
    He he, det var nog vi som "tjockade till " det De hade ju missat att ringa mig, så jag ringde dom 15:50, och eftersom min sambo ska göra PESA (ta ut spermier ur testikeln via biopsi) strax efter mitt äggplock så är den enda tid vi kan få kl 08:30. De hade nog glömt planera in oss helt enkelt.. Jag ska ta sprutan 20:30. 
  • tes 75
    MsLilja skrev 2014-02-25 18:14:03 följande:
    Tessan, hur gick ni vidare efter förra försöket? Vet liksom inte vad som händer när man inte lyckas. Skickade tillslut ett mail till kliniken men inte hört nåt från dem. Orkar inte ringa och förklara att det inte blev nåt.
    Ah, det var ditt första IVF-försök? Jag förstår att det känns hopplöst just nu, men tänk på att många behöver upp till tre försök för att lyckas! Jag grinade ett par veckor när första försöker misslyckades, sedan bokade jag in en telefontid med kliniken där jag sade att vi ville prova en gång till. Då frågade hon vilken menstruationscykel vi ville köra på, och skickade recept.
  • tes 75
    Zila skrev 2014-02-25 21:16:48 följande:
    Ja, då fick ni vår tid! Haha :)
    Det kändes bra för oss iaf för vi har en bit att åka. Nu slipper man gå upp så himla tidigt på torsdag.
    Känner du nån aktivitet i äggstockarna nu? Gick sprutan bra? :) Det är såå nära nu!
    Ja, det spänner lite i äggstockarna, och sticker till ibland. Det är också obehagligt att sitta framåtlutad för länge. Så kanske kanske växer den sista äggblåsan på sig därinne! Sprutan gick bra, men förra gången lyckades jag klanta till det och såg först när jag tog ur den att det inte alls stod 0 i displayen. Panik! Jag injicerade den igen, och tryckte knappen ordentligt i botten, och då stod det 0. 
  • tes 75

Mooni83: vilken tid har du imorgon?

Jag vabbar två sjuka barn den här veckan, och är supernervös nu att jag och sambon också ska få feber. Åh, denna ständiga stress!

• tes 75
    Mooni83 skrev 2014-02-26 09:23:26 följande:

8:45 ska vi vara där. Jag började känna mig lite hängig igår. Snuvig och lite halsont, så jag går och oroar mig för att bli sämre. Eller att sonen ska bli sjuk lagom till imorgon. Vi skulle inte hinna lämna honom hos någon annan och att ta med honom funkar ju inte på ett äggplock. Men men. Antagligen är det ingen fara utan jag som oroar mig i onödan. Det är jag lite för bra på ;)
    Jag förstår stressen. Jag har ju turen att barnens pappa inte är den som förhoppningsvis ska bli pappa nu, så han vabbar imorgon förmiddag. Men har barn bara lätt feber & är ett sådant barn som är pigg trots feber (som min dotter, som åker runt på sin sparkcykel vid 40 grader) kan man ju alltid göra en halvfuling och ge alvedon & skicka till dagis, sedan hämta vid lunch. 
  • tes 75
    Mooni83 skrev 2014-02-26 14:36:22 följande:
    Tes 75 och Zila: har ni fått veta vem det är som kommer göra ÄP imorgon?

Det är ju inte så långt kvar så jag får ju snart veta ändå men är lite nyfiken av mig 😊
    Nä, kom på det igår att de inte sade det den här gången när de meddelade tiden. Sist var det Sarah, som är vår ansvariga läkare (men som vi typ bara träffat på utredningen & sedan på äggplocket, haha).
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014