• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Zila skrev 2014-02-28 13:53:25 följande:
    Håller tummarna för dig nu!
    Tack! Och jag håller tummarna för ert nästa försök. 
  • tes 75
    Sötboll skrev 2014-02-28 14:06:11 följande:
    Vad tråkigt för dig Zila! Jag kanske är lite dåligt insatt...men vad händer om 2 spermier befruktar samma ägg, blir det inte enäggstvillingar då? Går det inte att sätta tillbaka ändå?
    Zila skrev 2014-02-28 14:36:31 följande:
    Ja tror att dom slänger såna ägg, men visst är det så det går till när det blir enäggstvillingar! Det här kanske var ännu fler spermier i samma ägg, så dom utsätter nog inte oss för den risken att få typ fyrlingar..
    Enäggstvililingar, är inte det när ett ägg som befruktats av 1 spermie delar sig i två? 

• tes 75
    Sötboll skrev 2014-02-28 15:06:28 följande:
    Ok, konstigt att de inte alltid gör isci för att se till att äggen får bara 1 spermie i sig?

Jag tror det är vanligare med missfall efter icsi. Då har ju en människa valt ut en spermie, och det är nog bättre att den bästa spermien själv simmar in.
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-02-28 16:06:38 följande:
    Hejsan tjejer jag hoppar in här :) jag och min man påbörjade ivf den 15 februari:) Idag var vi och plockade ägg och fick ut 4 fina ägg fast jag trodde att det skulle bli fler men det är bättre än inget !. Idag befruktas äggen och imorgon ringer dom för att berätta hur det gått:). På söndag sätter vi in ett ägg om allt går som det ska , vi håller tummarna iaf :) Vi går på CVL och dom är underbara där:)

Välkommen till tråden! Hoppas på fina embryon och återförande på söndag.
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-02-28 16:27:04 följande:
    Tack det hoppas jag med och att befruktningen går bra vart ligger ni i behandlingen?:)

Återföring imorgon, om vårt enda lilla ägg utvecklats fint! Försök #2 för oss.
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-02-28 20:06:47 följande:
    Tack :) ja jag hoppas på 4 fina ägg som befruktas fint men oron finns ju där såklart att det inte ska gå bra:/ Tes 75 hur många ägg fick du ut ?. Var det 1 som klarade sig?. Det är säkert ett guldägg ska du se , härligt då hoppas vi på bebis för er :D
    Jag fick ut 3 ägg, ur 3 blåsor. Förra gången var det samma antal ägg, men 4 blåsor. Den gången blev det ingen återföring pga att ägget slutade utveckla sig på dag 2. Jag är 39 och har inte så många ägg kvar, & de jag har kvar verkar inte vara så bra kvalitet, så blir det återföring imorgon blir det en stor bonus vi knappt vågar räkna med.
  • tes 75

En timme tills vi ska vara på återföringen, och än har de inte ringt. Förra gången ringde de en halvtimme innan. Har aldrig varit så här nervös i mitt liv. :-/

• tes 75
    DjurgårdsRutan skrev 2014-03-01 04:49:13 följande:
    Hej.

Hoppar in i tråden, då vi ska göra FET till våren. Vi har tidigare gått på CVL och fick en dotter på vårt tredje försök. Vi har en frysis att hoppas på.

Håller tummarna för er alla som är i behandlingen och som är ruvare. Det är som en berg och dal bana med alla känslor och man slits mellan hopp och förtvivlan.

Stor kram till er alla.

Välkommen!
  • tes 75
    Mooni83 skrev 2014-03-01 12:53:16 följande:
    Grattis! ????Jag har precis fått tillbaka ett embryo med 4 fina celler. Nu börjar den långa väntan..

Grattis själv! Var det som satt i soffan när vi kom ut kanske? Kille med massa tatueringar.
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014