• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • lillatrollet85
    mocha8676 skrev 2014-04-15 16:40:29 följande:
    En annorlunda fråga.. Hur mår era män när ni genomgår Detta? Min man mår så dåligt. Det beror ju på hans spermiekvalitet. Jag känner att jag inte kan må dåligt då jag måste "trösta" honom då han är den svaga och jag den starka. Just nu är han en riktig "PMS- gubbe". Är så trött på hans grinighet..

Min mår skit 2dagar.. sen äe de bra. Då börjar han fokusera på nästa steg. Men han glirar ofta att "hade du inte träffat mig, hade du haft massa barn nu"..
  • mocha8676
    lillatrollet85 skrev 2014-04-15 18:59:33 följande:
    Min mår skit 2dagar.. sen äe de bra. Då börjar han fokusera på nästa steg. Men han glirar ofta att "hade du inte träffat mig, hade du haft massa barn nu"..

Skönt att han går vidare och tänker framåt. Men om ett par veckor är jag ruvare igen. Så då blir han förhoppningsvis på bättre humör!
  • Kramizen
    snobben00 skrev 2014-04-12 23:22:34 följande:

Jag hoppas verkligen på goda besked!
    Tack, stor risk för dåligt besked imorgon. Haft färskt blod idag och väldigt ont. Och var på gyn mott. igår och läkaren där kunde inte se något alls. 
  • trex2013

Hej! länge sedan jag skrev här. Äter fortfarande waran (gjort det de senaste 5 månaderna) men den 28/4 ska jag äntligen! Påbörja nedreglering igen. Hoppas på tredje gången gillt!

Glad Påsk!

• trex2013
    Kramizen skrev 2014-04-16 19:47:24 följande:
    Tack, stor risk för dåligt besked imorgon. Haft färskt blod idag och väldigt ont. Och var på gyn mott. igår och läkaren där kunde inte se något alls. 
    åh nej! kramar till dig
  • babylove78

Hej, vi kommer börja med nytt ivf efter sommaren hos landstinget. Vi kommer få två ägg tillbaka, embryon. Vi är vana vid blastocyster men hoppas att något embryo fastnar. Fick höra att tvillingrisken är 25%. Vi kommer avstå från vågat sjätte blastocyst som vi har kvar. Känns som vi har dålig tur med dom trots guld ägg. Bättre börja om, vila över sommaren. Grekland resa bokad i maj kram alla

• Kramizen

Efter en liten paus från det mesta känns det som så är jag tillbaka lite här igen. 
    Fick missfall så nu blir det nog att vänta till hösten innan ett ev nytt försök. Hinner nog inte med ngt innan 
    dom sommarstänger på kliniken. 

• trex2013
    babylove78 skrev 2014-04-18 12:09:32 följande:
    Hej, vi kommer börja med nytt ivf efter sommaren hos landstinget. Vi kommer få två ägg tillbaka, embryon. Vi är vana vid blastocyster men hoppas att något embryo fastnar. Fick höra att tvillingrisken är 25%. Vi kommer avstå från vågat sjätte blastocyst som vi har kvar. Känns som vi har dålig tur med dom trots guld ägg. Bättre börja om, vila över sommaren. Grekland resa bokad i maj smile1.gif kram alla
    härligt med inbokad resa så ni kan koppla bort lite för stunden. Så får vi hoppas på tur i höst sen!
  • trex2013
    Kramizen skrev 2014-04-28 14:12:34 följande:
    Efter en liten paus från det mesta känns det som så är jag tillbaka lite här igen. 
    Fick missfall så nu blir det nog att vänta till hösten innan ett ev nytt försök. Hinner nog inte med ngt innan 
    dom sommarstänger på kliniken. 
    usch vad surt att få vänta till hösten. :( kram
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare