• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • snobben00
    Mandelmumsa skrev 2014-06-14 09:44:45 följande:
    Grattis Mocha!
    Själv är jag på RD11 med en 6-dagars blasto som höll på att kläckas vid insättningen! Inte varje dag vi får se detta, sa läkaren :) Hon sa att de trodde på detta ägg. Vet dock inte själv vad jag ska tro. Jag har mycket molvärk, men det kan väl bero på vagitorerna? Och sen så känner jag INGENTING i brösten denna gång, de brukar alltid vara ömma och svullna vid detta laget. Idag är jag 2 dagar över beräknad mens. Och känner inte så mycket annat än molvärken.. Vad tror ni om chanserna? Har testdag på torsdag och vill inte tjuvtesta då jag fått testskräck av alla misslyckade försök. Är det en fördel att ägget kläcktes?
    Det är ju jättepositivt att ägget kläcktes Glad det visar ju på att det är riktigt goda chanser eftersom den kläcks inför infästningen i livmodern
  • Danisen
    mocha8676 skrev 2014-06-14 03:58:40 följande:
    Tog precis två tester, starkt +!! Tredje gången gillt, ska inte bli mf denna gång tänkte jag!! Hur går det för er andra??

Stoooort Grattis till er . Det kommer att gå hur bra som helst!
  • Heidi82

Mandelmus: Spännande med en blastocyst!

Jag ska oxå få tillbaka 2 blastocyster på Måndag, odlade i 5 dgr. Hade äp i Onsdags, fick ut 12 ägg,, 10 befruktade och 8 som delat sig exemplariskt två dgr senare. Därför kör vi oxå långtidsodling. Är mycket spänd på hur detser ut med dom små liven på Måndag.

• Mandelmumsa

Spännande Heidi! Detta är första blaston som jag får insatt och detta var ett av 3 som odlades vidare då de var lite tveksamma på dag 2-3.

• Mandelmumsa

Hoppas du har rätt Snobben :) 2 dagar över bim idag. Ska mensen komma eller inte - det är den stora frågan...

• trex2013
    mocha8676 skrev 2014-06-14 03:58:40 följande:
    Tog precis två tester, starkt +!! Tredje gången gillt, ska inte bli mf denna gång tänkte jag!! Hur går det för er andra??
    åh grattis! hoppas det går vägen nu! =)
  • snobben00
    Mandelmumsa skrev 2014-06-14 21:51:11 följande:
    Hoppas du har rätt Snobben :) 2 dagar över bim idag. Ska mensen komma eller inte - det är den stora frågan...
    Hur går det?
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare