• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • snobben00
    mocha8676 skrev 2014-06-04 10:21:21 följande:

Tack! Hur långt gången är du nu då? :)
    Går in i vecka 20 idag och var på rutinultraljud igår och fick det konstaterat att det är en liten pojke jag bär på och att allt ser normalt ut Glad
    Känner sån oerhörd tacksamhet och önskar att ni alla i tråden får uppleva detta fantastiska snarast.
    Det är verkligen värt allt kämpande och alla tårar!!!
    Jag finns här och följer er fortfarande och håller mina tummar för er!
  • mocha8676
    snobben00 skrev 2014-06-04 12:56:52 följande:
    Går in i vecka 20 idag och var på rutinultraljud igår och fick det konstaterat att det är en liten pojke jag bär på och att allt ser normalt ut Känner sån oerhörd tacksamhet och önskar att ni alla i tråden får uppleva detta fantastiska snarast. Det är verkligen värt allt kämpande och alla tårar!!! Jag finns här och följer er fortfarande och håller mina tummar för er!

Åh! Härligt! Hade också varit i v20 nu. Men nu blickar jag framåt och hoppas på denna gång! Jag tänker knappt på att jag ruvar, så tiden kommer nog gå fort till 15/6 då jag ska ta testet!
  • Grimm
    Går in i vecka 20 idag och var på rutinultraljud igår och fick det konstaterat att det är en liten pojke jag bär på och att allt ser normalt ut Känner sån oerhörd tacksamhet och önskar att ni alla i tråden får uppleva detta fantastiska snarast. Det är verkligen värt allt kämpande och alla tårar!!! Jag finns här och följer er fortfarande och håller mina tummar för er!

Så kul att höra att du väntar en pojke o allt e bra! Nu är det bara o njuta av resten av graviditeten! Kram
  • trex2013
    Går in i vecka 20 idag och var på rutinultraljud igår och fick det konstaterat att det är en liten pojke jag bär på och att allt ser normalt ut Glad
    Känner sån oerhörd tacksamhet och önskar att ni alla i tråden får uppleva detta fantastiska snarast.
    Det är verkligen värt allt kämpande och alla tårar!!!
    Jag finns här och följer er fortfarande och håller mina tummar för er!
    åh vad roligt att höra! å grattis ännu en gång! =)
  • trex2013
    mocha8676 skrev 2014-06-04 13:25:11 följande:

Åh! Härligt! Hade också varit i v20 nu. Men nu blickar jag framåt och hoppas på denna gång! Jag tänker knappt på att jag ruvar, så tiden kommer nog gå fort till 15/6 då jag ska ta testet!
    håller tummarna för dig!
  • mocha8676

Hej! Har testdag på söndag.. Kan knappt vänta. Känner mig supergravid! Samma symtom som de andra två graviditeterna som slutade i mf. Ömma bröst, behöver kissa jätte ofta, molvärk som kommer och går, lätt till tårar! Jag skrev ju här tidigare att jag fick en liten blödning dagen innan FET. Den försvann spårlöst. Funderar faktiskt på ifall det kan varit en nidblödning, att jag och min man kanske lyckades bli gravida på egen hand då blödningen kom fem dagar efter ÄL. Eller så är jag skengravid :) vi får se på söndag!! Hur går det för er andra?

• mocha8676

Tog precis två tester, starkt +!! Tredje gången gillt, ska inte bli mf denna gång tänkte jag!! Hur går det för er andra??

• Mandelmumsa

Grattis Mocha!
    Själv är jag på RD11 med en 6-dagars blasto som höll på att kläckas vid insättningen! Inte varje dag vi får se detta, sa läkaren :) Hon sa att de trodde på detta ägg. Vet dock inte själv vad jag ska tro. Jag har mycket molvärk, men det kan väl bero på vagitorerna? Och sen så känner jag INGENTING i brösten denna gång, de brukar alltid vara ömma och svullna vid detta laget. Idag är jag 2 dagar över beräknad mens. Och känner inte så mycket annat än molvärken.. Vad tror ni om chanserna? Har testdag på torsdag och vill inte tjuvtesta då jag fått testskräck av alla misslyckade försök. Är det en fördel att ägget kläcktes?

• snobben00
    mocha8676 skrev 2014-06-14 03:58:40 följande:
    Tog precis två tester, starkt +!! Tredje gången gillt, ska inte bli mf denna gång tänkte jag!! Hur går det för er andra??
    Åh, grattis! Solig  Klart det ska gå vägen den här gången!!!
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare