• snobben00

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

• Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • mocha8676

Grattis madelmumsa :)

Ska på bröllop och vara borta i tre dagar. Tips på sjukdom med pencelin kur man kan skylla på? Urininfektion? Farmor var läkare så hon kommer ställa 1000 frågor om jag säger typ öroninflammation..

• trex2013
    Mandelmumsa skrev 2014-06-19 08:00:33 följande:

Kan inte fatta det! Testade positivt idag :) Har knappt haft symtom. Ändå var strecket rätt starkt, starkare än sist, när jag fick missfall...

stort grattis! :)
  • snobben00
    Mandelmumsa skrev 2014-06-19 08:00:33 följande:

Kan inte fatta det! Testade positivt idag :) Har knappt haft symtom. Ändå var strecket rätt starkt, starkare än sist, när jag fick missfall...

STORT GRATTIS!!!
  • Mandelmumsa

Tackar för alla grattis! :)

Snobben: Ja, jag har gjort många försök! Lika många som du, detta var nionde insättningen, med ägg nr elva. Blev gravid vid allra första men fick ett tidigt missfall (ofostrig graviditet). Sedan gick det ända till åttonde innan jag plussade nästa gång (nu i våras), och det slutade också i missfall. Och nu plussade jag igen på nionde.

• snobben00
    Mandelmumsa skrev 2014-06-20 00:50:07 följande:

Tackar för alla grattis! :)

Snobben: Ja, jag har gjort många försök! Lika många som du, detta var nionde insättningen, med ägg nr elva. Blev gravid vid allra första men fick ett tidigt missfall (ofostrig graviditet). Sedan gick det ända till åttonde innan jag plussade nästa gång (nu i våras), och det slutade också i missfall. Och nu plussade jag igen på nionde.

Jag önskar verkligen ett stort lycka till nu! Har du fått någon tid än för ett tidigt ultraljud?

Har för mig att jag fick göra det ca 3-4 veckor efter mitt plus, var då i vecka 7+5
  • snobben00
    Heidi82 skrev 2014-06-16 19:18:52 följande:

Två fina blastocyster fick komma tillbaka till moderskeppet idag. Båda höll på att kläckas så vår planerade assisted hatching blev inte nödvändig. Labb-Lisan tyckte att vi bara skulle återföra ett eftersom dom såg så fina ut men min läkare stod på sig så vi fick tillbaka båda.

Hur går det för dig? När ska du testa? Jag håller tummarna! Nu är det verkligen din tur!
  • Heidi82

Snobben00: Jag är på rd 7 idag men det känns verkligen inte positivt nu. Alla symptom är som bortblåsta, känner mig helt som vanligt. Kommer inte att tjuvtesta eftersom jag är ganska säker att det inte tagit sig den här gången heller. På Torsdag om 3 dagar ska jag till kliniken och lämna blod. Då är jag på rd 10. känns bittert att det aldrig tar sig.

• Danisen
    Heidi82 skrev 2014-06-23 08:25:03 följande:
    Snobben00: Jag är på rd 7 idag men det känns verkligen inte positivt nu. Alla symptom är som bortblåsta, känner mig helt som vanligt. Kommer inte att tjuvtesta eftersom jag är ganska säker att det inte tagit sig den här gången heller. På Torsdag om 3 dagar ska jag till kliniken och lämna blod. Då är jag på rd 10. känns bittert att det aldrig tar sig.

Ta inte ut något i förskott! Alla har inte symptom alls, snobben00 kände inget vet jag att hon har sagt. Så var inte allt för orolig. Jag kände inget hellre mer än sjukt öm efter äggplocket och trött annars inget i början. Kram och lycka till, håller tummarna hårt för dig!
  • Heidi82

Danisen: Tack för dina uppmuntrande ord. Det är mycket väl möjligt att pluss utan minsta symptom. Det är bara så nedslående att det har varit likadant vid mina två tidigare ruvningar. Plötsligt går hcg-sprutan ur kroppen och alla symptom bara rinner ur kroppen. Men jag ska försöka att hoppas lite iallafall...

• Danisen
    Heidi82 skrev 2014-06-23 11:22:35 följande:
    Danisen: Tack för dina uppmuntrande ord. Det är mycket väl möjligt att pluss utan minsta symptom. Det är bara så nedslående att det har varit likadant vid mina två tidigare ruvningar. Plötsligt går hcg-sprutan ur kroppen och alla symptom bara rinner ur kroppen. Men jag ska försöka att hoppas lite iallafall...

Förstår absolut dina känslor, men försök att hålla humöret uppe, för din egen skull.
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare