• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-05-30 15:37:48 följande:

Det mest retfulla är att kroppen spelar mig ett spratt. Ömma bröst. Ingen mens trots bim +1. Brukar få mensen 12 dgr efter äggplock. Kanske ovitrellen som gör att det dröjer? Idag är det dag 15. Men nu 60 h efter sista ovitrelle är det bara ett spökstreck som nästan ej syns på stickan.

Tänker på dig! Hoppas på det bästa! Usch vilken berg- ochdalbana för er. Ni är så starka och modiga som hållt ut och orkat så länge!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-06-02 12:29:08 följande:

I eftermiddag tidigast bör jag få svar. Bor på liten ort så min vc måste skicka till närmaste sjukhus som i sin tur skickar till Nordic som i sin tur ska ringa mig......

Hur gick det? Har du fått svar?
  • Gina43

mom2012: Tråkigt att höra - du låter uppgiven om detta försök. Förstår att det varit en omtumlande omgång. Jag tycker att ni verkar vara så starka! När får du svar ang blodprovet?

Jag har pratat med kliniken ang vår behandling och blastocystodling. Läkaren menade att när mannen har nedsatt spermieantal har de oftare även sämre kvalitet (DNA fragmentering), vilket kan påverka hur våra embryon utvecklas. Det var nyheter för mig/oss. Vi trodde att det enda hindret var att spermierna är få. Det kändes lite nedslående..men vi får fortsätta försöka. Vi vet ju inte om det är så i just vårt fall. Kanske får vi hoppas på "gyllene spermien" istället för "guldägget".

• Gina43

Har nu pratat med ännu en läkare som sagt att det inte finns några belägg för ett sådant samband som jag skrev om ovan. Förvirrande.

Nåja, det blir nya tag i sommar/efter sommaren, den saken är bestämd.

Mom2012, hur har det gått?

MålaMittHjärta, hur mår du?

• Gina43

MålaMittHjärta: Vad skönt att det är över så att du kan lägga detta bakom dig.

Blir det FET i naturlig cykel som ni planerar? Ni fick ju ett jättefint resultat till frysen - det blir säkert barn på någon av dem!

Jag sitter här med lite olika val för nästa behandling. Jag kan antingen köra kort protokoll i slutet av augusti med äggplock i första veckan i september. Då blir det äggplock första veckan tillbaka på jobbet - orkar man det? Alternativet är att kontrollera min cykel med nedreglering i juli och göra ett äggplock så snart kliniken öppnar i augusti. Då hinner jag alltså med ett försök innan jag börjar jobba igen.

Jag har aldrig kört långt protokoll - har ingen aning om hur jag mår av behandlingen. Är det värt att testa? Läkaren säger att det förmodligen inte påverkar kvaliteten på äggen, men att det kan bli fler ägg. Jag vet inte hur kroppen reagerar. I värsta fall förstör jag min sommar för prioriteringen att "få behandlingen överstökad" för att jag är stressad.

• Gina43
    Barfota4 skrev 2015-06-08 11:12:45 följande:

Vi började med sprutor 3/6 i vårt andra försök. Någon får gärna lägga till mig i listan

Jag får högre menopurdos den här gången för att få fler ägg.

Är det någon mer än Gina43 som har hört att det blir sämre kvalitet på spermierna om det är lågt antal?

En läkare sa det, en annan dementerade det. Svårt att värdera sådan information
  • Gina43

MålaMittHjärta och Blomster: Tråkigt att höra om era mödrar. Är det för att de inte vågar/vill/orkar prata om eller bemöta sådant som kan vara ledsamt för den andre eller är det för att de helt enkelt inte tänker sig för? Jag får lite känslokalla vibbar från min mamma också ibland, som om hon inte förstår eller inser när jag har sorg, mår dåligt eller när det helt enkelt blivit för mycket.

Tur att du har svärmor, MålaMittHjärta. Min svärmor är horribel. Hon frågar oss aldrig hur vi mår eller hur det går. Hon pratar bara om sig själv, vädret eller om någon granne (och det spelar ingen roll om vi exempelvis hade stora saker som bröllop på gång - vårt husköp har hon inte heller kommenterat). Märklig människa.

mom2012: Bittersweet indeed! Verkligen tråkigt att det inte blev mer, men positivt att det ändå var nära! Svårt läge. Ni har en del att tänka på nu förstår jag. Styrkekram till dig!

• Gina43

Oj! Här fanns det visst lite att läsa!

Mom2012, det låter spännande! Snabba puckar att du redan hunnit gå på utredningen och har behandling nästa vecka! Skrämmande också kan tänkas. Var fick du information om detta? Vet ju att det finns trådar om mer immunologisk inriktad behandling här på forumet.

Efter många om och men samt stor tvekan (long story) så har jag påbörjat det långa protokollet här. Spraydag 4 med Suprecur, ÄP planerat till i augusti. När är det som man ev får biverkningar av sprayen? Känner än så länge inget, men det är ju så tidigt.

Blomster: Tråkigt att det inte gick vägen nu sist. Hoppas att du har haft en bra resa, att du mår bra nu i sommar och orkar ta nya tag snart igen! Kram

Libra: Hur mår du? Är du fortfarande nedreglerad?

• Gina43

Nej, det är första gången och enbart så att ägguttag kan ske nu i sommar och inte i september. Spännande! Sjätte spraydagen, känner mig bara lite mer irriterad än vanligt, typ PMS. Det är väl i och för sig inte så konstigt.. tappar lite mer hår.

Fast egentligen borde jag kanske lämna tråden - detta försök gör vi ju på annan klinik (och jag var ju inte ens baserad i Malmö till att börja med..).

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö