• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-09-10 18:20:05 följande:

Måste få ventilera mig lite här, varning för ett "gnällinlägg"

På måndag är första läkarbesöket inför vårat FET och undrar hur jag ska få ihop allt.. Jag pluggar och känner redan nu att denna terminen har ett oerhört högt tempo och känner att det blir tufft att planera in ett FET när denna terminen är så hektisk och försöka hinna med en 3.5 åring och allt annat.. 

Hela ivfprocessen tar ju väldigt mycket lust, energi och ork.. 

Känns lite som ett lyxproblem, även om jag missar mindre dagar med ett FET än ET. Såklart om jag får välja sätter jag IVF processen förre skolan (den finns ju som sagt kvar.) men vill samtidigt inte ta studieuppehåll redan nu..

Dock känner jag mig väldigt motiverad att sätta igång nu :) 

Hur många besök behöver ni för ert FET? Behöver ni gå på koll innan överföringen eller räcker det med ÄL-stickor för er del?

Det är okej att känna som du gör! Fördelen med att göra IVF när det är mycket på gång är att man slipper tänka och känna då mycket under ruvningen. Så kommer ni bara igång så går det säkert som en dans!
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-11 08:39:51 följande:

Åh underbart :) 

Försöker också att tänka att allt händer av en anledning, även om man inte kan se det när det väl händer. Åh det dumma med IVF att man missar mycket jobb/skola.. 

Barnvakt kan vi nog ordna om det behövs och man borde få ihop pusslet på något sätt :) 

Har ni långt till kliniken? Det blir ju inte så många besök när ni inte har äggblåsor på tillväxt att kolla? Jag har tagit med mig mitt barn till kliniken ett par ggr - inga problem. Om det vet på förhand så brukar någon i personalen kunna ställa upp.
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-09-12 11:56:39 följande: