• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Jobbig dag Uppsökte vård efter måttliga med ihärdiga buksmärtor idag och tänkte att det kanske är en cysta i förstorad äggstock som hugger och ömmar. Ville kolla att det inte var utomkveds på gång i alla fall. Är 5+0 idag (om jag har räknat rätt) och de såg en "uppklarning" men ingen hinnsäck. Att förändringen på slemhinnan fanns där i livmodern talar ju emot utomkvedshavandeskap. De hittade en del vätska i buken och ville kontrollera ev överstimulering. De kollar också hcg. Det oroar mig enormt att de inte såg en hinnsäck! Läkaren sa att det är tidigt, för tidigt för att förvänta sig att se något, att kanske skulle den synas imorgon eller i övermorgon osv. Men jag nojjar som tusan nu. Tänk om det slutar här? Får provsvar imorgon och får då reda på om de vill ta fler prover.

Hoppas att jag kan sova inatt. ...

• Gina43

Tack för stöd!

Riktiga VUL är om två veckor. Sjukhuset ska höra av sig idag ang provresultatet och jag har kontaktat kliniken nu på morgonen för samtal. Vi får se vad HCG ligger. Jobbigt, kan liksom inte tänka på så mycket annat än detta. Är redan sen med göra mig i ordning till jobbet. Förbereder mig på att det kanske inte är någon graviditet... för visst borde man ha kunnat se en hinnsäck nu?!

• Gina43

Har fått provsvar kring OHSS och HCG. Sjukhuset vill att jag kommer in för ny provtagning om ett par dagar. HCG låg normalt (2500). Nu är det ju förändringen i värdet över tid som är avgörande, men utgångsläget kunde ju ha varit sämre.

• Gina43

Jaha, jobbigt att även om vården inte har sagt något så är det normalt att man ser en hinnsäck när HCG ligger på den nivå som jag har. Nu får vi väl se på lördag, men jag förbereder mig på att det inte gått så bra den här gången ändå.

Får glädja mig över att det öht blev ett plus!?

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-03 18:19:29 följande:

Gina: Fy vad jobbigt, men som många säger är det nog lite tidigt att se något i v 5. Men bra de håller koll på HCG nivån.

Håller tummarna att ni får glädjande besked vid riktiga VUL. 

Jag är i 5 +1, dvs tidigt i vecka 6. Hinnsäcken ska ju börja växa i vecka 4 med ca 1 mm per dag och man bör kunna se den i vecka 5? Det är klart att det kan bero på utrustning och erfarenhet vad man ser resp inte ser, men jag blev bedömd av två läkare.

Har läst att man vid HCG nivåer om ca 1500-2000 bör kunna se en hinnsäck, att det talar för ofostrig graviditet/missfall om man inte gör det (det är alltså någon sorts övre gränsvärde). Nu ligger jag ju inte jättehögt över det värdet och vist kan man tänka sig att sikten var dålig, men det känns inte lovande det här

Jag känner mig jättelåg. Tänker gå och lägga mig. Stänga av. Får ta mig igenom dagen imorgon också.
  • Gina43

Tack gulliga ni!

Jag har läst Libras blogg, om Irja. Tack för att du delat med dig om den resan, Libra. Ser att ni hade ett VUL i 4+6 och att man inte såg hinnsäck förrän veckan efter och att ni senare fick se ett litet hjärta slå. Det gör att jag lugnar mig lite. Synd att ni hade de där blödningarna och att det inte gick vägen.

Jo, jag ska prata med kliniken igen på måndag. Då vet jag om HCG stegringen är normal eller inte.

Har lite Lutinus som är över från förra försöket. Tar dem nu när min paket tog slut. Just in case. Några dagar till kan väl inte skada?

• Gina43
    Libra1 skrev 2015-09-04 09:56:08 följande:

Vad skönt att jag kan lugna lite. Det där var ingen lugn graviditet om man säger så. Så förstår absolut din oro. Jag gick på RMC då och fick komma in en gång i veckan och göra VUL. Nu i efterhand är jag rädd för att det kan ha påverkat negativt. Man vet ju aldrig. Men troligtvis blev det något fel när moderkakan skulle ta över för vår del. :-/

Jag håller tummarna superhårt!!! Så länge du inte blöder så är det positivt. Kramar

Oh ja! Jag var verkligen bättre till mods efter att ha läst. Så tidiga VUL som i vecka 5/6 är inte så vanliga här men verkar vara standard i exempelvis USA, där man har satt upp vissa tydliga riktlinjer kring vad man ska se vid visst HCG-värde. Det finns hur mycket som helst på området att läsa och bekymra sig över. Men det är ju inte ens säkert att man har samma krav på utrustning här som där osv.

Jag tror inte att jag har utomkvedshavandeskap på gång. Hade ju inte mer ont igår. Idag har jag ont, men på andra sidan. Märkligt.

Nåja, vi får se hur det går imorgon. I värsta fall så blev det en massa drama för ingenting. Kom på kant med min man efter att ha känt att min stressgräns för veckan var nådd (att jag inte orkade lyssna på hans vardagsgnäll, inte på toppen av allt annat), men nu är det som sagt okej.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-04 20:50:28 följande:

Någon av er som fått ömma bröst &bröstvårtor under stimuleringen. Jag har gonalf men inget mer. Det är första gången detta händer mig, och jag har gjort 10 ivf sedan 2013. Märkligt :) Slemhinnan va iof 10 mm sprutdag 8 (brukar inte ens va så tjock vid åf).

Du är nedreglerad? Ömma bröst kan ju vara ett tecken på klimakteriet. Märkligt, för du är ju under stimulering. Kanske reagerar din kropp annorlunda denna gång?

..eller är du spontant gravid?
  • Gina43

HCG hade i princip fördubblats till idag! Hinnsäcken syntes och mättes till ca 10 mm! Den måste ha varit där redan för ett par dagar sedan, bara att man inte såg den? Däremot syntes ingen gulesäck, så det är förstås inte helt bekräftat att det var en hinnsäck. Det som talar för att det var hinnsäcken är det ljusa partiet runt säcken. Gissar att det var dålig visibilitet. Det kändes ju ganska suddigt på skärmen. Det blir nytt tidigt UL och nya HCG-mätningar.

• Gina43

...och fortsatt oro här (var är gulesäcken?), trots att det gick bra idag (med tanke på HCG och fynd av hinnsäck).

Suck, slappnar man av någon gång?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö