• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2015-07-21 09:48:14 följande:

Det är lite olika hur man mår av sprayen. Hoppas du slipper biverkningar.

Jag mår lite bättre. Är fortfarande nedreglerad. Ökade dosen i maj för jag blödde lite ibland. Sen kom mensen ändå. Ska få testa Enanton istället. Hoppas på att må bättre av den.

Skönt att du mår bättre! Det har varit mycket för dig nu!

Jag har inte så många biverkningar, men så är jag inte säker på att jag är nedreglerad än. Väntar på den där blödningen som inte verkar komma Spraydag 10 här. Det sägs ju att blödningen brukar komma dag 7-10...och att den ska ha kommit inom 14 dagar. Tänk om jag har en äggblåsa/cysta där som först måste tas bort? Kliniken är ju stängd så det blir inte annat än att vänta nu.
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-07-24 20:15:56 följande:

Min sprayblödning brukar komma när mensen skulle kommit som vanligt. 8-14 dagar är normalt. Har du lång lutealfas?

Jag har börjat småblöda igen och har mer ont. Har jagat någon läkare hela veckan som kan hjälpa mig med ett recept. Har ringt KK 4 ggr men inget recept. Blir så trött. Enanton är tagen i alla fall.

Tack för svar!!

Det brukar vara 14 dagars lutealfas. Det borde ga varit igår eller idag. Är svullen över magen. Kanske kommer den snart. Vi får väl se! Tröstar mig med ett glas från den sista rödvinsflaskan från bröllopet, en flaska som hittades av en ren tillfällighet här för en tid sedan. Passar på nu.

Tråkigt att det inte blir riktigt bra i din medicinering och att du får jaga läkare. Vi får hoppas att endon i alla fall svälts ut någon gång. Hoppas att du härdar ut!
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-07-26 12:06:47 följande:

Har det hänt något?

Ett glas vin är man värd ibland. :)

Fick åka till gynakuten igår. Smärtorna blev för intensiva. Men idag mår jag lite bättre än så länge. :-/

Trist! Jag läste det på din blogg. Vad jobbigt att du går igenom sådana smärtor!

Tja, hela tanken bakom ett långt protokoll denna gången (istället för ett kort protokoll) var för att styra upp äggplocket innan jag börjar jobba igen. Om blödningen inte kommer kan jag ju inte påbörja nästa fas i behandlingen förrän senare och då har jag kört långt protokoll och sprayat "i onödan". Dessutom kommer jag i värsta fall att även få ställa in en utlandsresa

Fast..sett mot vad du går igenom verkar mitt huvudbry vara ganska små bekymmer!
  • Gina43

Libra, jag har också läst din blogg. Ville gärna skriva en kommentar, men ville inte lämna ut mailadress (eller ens fejka).

Du frågar vad som skulle hända om det inte blir några egna barn. Det skulle förstås vara en stor sorg, men ta inte ut den nu, inte ovanpå allt du går igenom just nu. Vad som händer då är inte heller något som du kan eller bör bestämma idag. Sedan - OM du skulle hamna där - så kan du blicka tillbaka och veta att du gjorde allt (precis allt) som stod i din makt för att påverka läget. Då måste du kunna ge dig själv en förlösande och vänlig klapp på axeln. Tänk att det är vad som händer då, om du inte kan släppa tankarna om detta. Men du är inte där än.

Angående smärthanteringen, så har andra svarat väldigt bra. Akupunktur kan vara värt ett eller några försök. Jag har själv mått bättre av det. I slutändan fick det smärtrehab som någon skrev om, där det handlar om praktisk och mental hantering.

Hur är det med miljöombyte i sommar? Kommer ni iväg någonstans?

• Gina43

Sprutstart idag. Blödningen på Suprecur kom på spraydag 13-14. Hann bli riktigt nervös innan den kom, tänkte att det inte skulle bli någon IVF i augusti. Jo, det är med Carlanderska denna gången (så egentligen borde jag kanske hoppa tråden!). Spännande med ny klinik, men samtidigt känns det märkligt med fortsatta behandlingar och att jag är inne i hjulet igen och springer runt i det. Blandade känslor.

• Gina43

Tack ni som svarat!

En väninna rekommenderade dem. Sedan är det väl lite känslan att det var dags för omtag (jo, redan). Så nej, inget särskilt missnöje med Nordic. Det ska förstås bli spännande att se om det finns någon skillnad mellan klinikerna.

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-04 19:20:56 följande:

Blir FET för oss nästa månad, tant röd dök upp idag och det krockar helt med resan. Men men en månad till att vänta är väl inte hela världen :)

Skönt att det blev bestämt? Och att du får semester från IVF under din resa. Nu kan du ju äta vad du vill, unna dig lite gott kallskuret kött och dricka lite vin till middagarna på resan Helt utan att tänka efter!
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-08-04 07:43:29 följande:

Man kan inte hålla reda på alla. :)

Vi har försökt i 6 år, 3 med IVF. Oförklarligt barnlösa. Har aldrig lyckats själva. Men visst har vi funderat många gånger på om det är stopp i äggledarna som är problemet. Skulle vara skönt att få det bevisat. Kanske vi borde betala för att få den gjord.

Vi får se vad titthålsoperationen visar först. :)

Spolade de inte äggledarna innan ni fick göra IVF genom landstinget? Här i VG regionen är det standard. Jag hade en kallelse dit men eftersom vi gick direkt till Nordic så blev det aldrig av. Vi har iofs manlig faktor (även om det inte är otänkbart att det finns fler komplikationer).
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-08-05 09:03:45 följande:

Nej jag har aldrig fått göra det. Har ändå frågat några gånger. Inget de vill lägga pengar på kanske. De menade på att det var onödigt. Inte många det hjälper.

Här verkar det vara ett krav för att få gå vidare till IVF. Och då hade vi alltså en annan, känd, infertilitetsfaktor. Man kan ju tycka att de som har okänd anledning för sin barnlöshet verkligen borde få sina äggledare spolade...?

Märkligt hur det kan skilja sig.. och orättvist!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö