• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-09-05 21:02:44 följande:

Kan ju vara så att de "kanske såg den" men ville inte säga något pga av att de inte såg det så tydligt för att bekräfta det?

Men misstänker dem något eller ser det "bra ut"?

Nej man kan inte slappna av, haha jag kommer troligtvis vara konstant nervös om vårt nästa fet lyckas.. 

Nej, de såg verkligen inget (för jag ventilerade min oro). Och det var skillnad i hur läkarna använde staven. Den här läkaren fick pressa för att hitta hinnsäcken, vilket de andra inte gjorde.

Jag är utreds fortfarande för ev utomkveds och överstimulering. De släpper det inte förrän de sett en fosterhinna med gulesäck i livmodern och de vill ha åtminstone ett provsvar till ang ev överstimulering.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-05 21:15:56 följande:

Låter ljuvligt Gina43. Så fort du sett hjärtat slå har du nått en milstolpe och vågar tro på det. Inte lämge kvar till det är möjligt. Jag såg hjärtat slå v7 då jag fick en storblödning och blev rädd och åkte till gynakuten.

Om 15 min dags för ovitrelle....Gått upp 3 kg (!!) denna gång. Kroppen o hormonerna. ....

Lycka till med Ovitrellen! You go girl!!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-07 10:16:10 följande:

Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.

Någon annan som gjort äggplock idag? Här va "fullt hus" idag :);

Oj vilken dag! Hoppas att du mår bättre nu.

Vad märkligt om de inte kan tänka sig att frysa dag 2 för er. Ni är ju inget "standard case". Hade ni ingen överenskommelse från början? Jag fick intrycket att ni hade det, annars skulle ni väl inte inleda behandlingen? Om man knappt får blastocyster i normalfallet, hur då hoppas på frysbara sådana? De känner ju väl till hur det har sett ut för er tidigare!! Jag blir faktiskt lite upprörd å era vägnar!! Det är ju liksom en stor förutsättningsbrist i behandlingen till att börja med då ju, eftersom ni ville ha just återföring efter tidig frys och inte färskcykel som upplägg i och med immunitetsbehandlingen. Om de ändå propsar på att inte frysa tidigt och ni inte lyckas, överväg att reklamera denna behandlingen!

Hoppas att du är vid gott mod! Kram

Själv ska jag på kontroll imorgon. Hoppas att allt är okej och att allt ser bra ut. Känner mig mindre gravid nu än förut. Hoppas ändå att HCG stegringen är normal. Oroar mig, men vet ju att jag inte kan rå över hur det går.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-08 09:21:18 följande:

Jo vi hade en ÖK. Det var innan vi startade med GonalF. Det star I jurnalerna att vi vill ha totalfrys och vi har pratat om dag 2 och dag 3. Blir det bra utfall och vi får till dag 5 blir vi så klart lyckliga, men oddsen är små.

Hoppas din undersöknig idag går bra och att allt ser bra ut. Tänker på dig.

När jag gjorde senaste IVF på Nordic så sa de att de bestämmer dagarna för odling i förväg och baserar det medium som embryona får växa i beroende på det (vet inte hur mycket av det som stämmer). Sedan vill de helst inte störa embryona genom att ta ut dem från värmeskåpet förrän det är dags för ET eller frys (tror att Carlanderska har någon sorts foto/filmövervakning istället). Har ni diskuterat detta med kliniken eller har de redan förberett för odling 5 dagar med kontroller under tiden?

Jag skulle tycka att det vore synd att chansa på odling till dag 5 i ert fall. Det kanske inte blir något över? De som isf försvinner på vägen hade kanske klarat sig i sin rätta miljö. Fullfölj enligt plan så slipper ni ångra er sedan?
  • Gina43

Tack mom2012! Vi kunde inte se något vidare idag heller. Läkaren såg en trolig hinnsäck i endometriet och kanske något i den. Det var för oklar sikt, tyvärr. Och hon sa från början att det kanske skulle vara så redan före ultraljudet, eftersom det fortfarande är tidigt. Läkaren var otroligt bra och tillmötesgående, pedagogisk och professionell! Läkaren förklarade att det är förstorade äggstockar som pressar upp livmodern och ger denna dåliga sikt. Skönt att få en förklaring.

Nä, det är väl troligen inget utomkvedshavandeskap här, men det blir förstås en jobbig väntan inför nästa VUL om en vecka. Det kan ju bli hur som helst. Ofostrig graviditet eller helt normalt. Vilken rysare..!

Tänker på dig också! Förstår att det är svårt att jobba under omständigheterna. Kram!

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-09 08:59:07 följande:

Väntans dag 2 är över. Av 5 befruktade dömde de ut 1 direkt. 4 delade sig vidare varav 2 var kanon och 2 lite sämre. I morgon är det dag3 och då sa vi höras igen.

Å vad detta är plågsamt jobbigt.

Jag förstår också att det är plågsamt! Mina tankar är med er!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-09 08:59:07 följande:

Väntans dag 2 är över. Av 5 befruktade dömde de ut 1 direkt. 4 delade sig vidare varav 2 var kanon och 2 lite sämre. I morgon är det dag3 och då sa vi höras igen.

Å vad detta är plågsamt jobbigt.

Jag förstår också att det är plågsamt! Mina tankar är med er!
  • Gina43

Blä, dubbelpost efter felmeddelande.

Här är läget fortfarande i limbo. Men HCG var bra! Det hade gott och väl fördubblats (så lite mer därtill). Alltid något, men det kan ju fortfarande innebära en ofostrig graviditet

Är väldigt trött numer. Vet inte om det beror på graviditeten, på omständigheterna eller för att jag inte sovit så gott på sistone pga förkylt barn. Borde ju egentligen vara väldigt utvilad efter sommaren, men nu behöver jag plötsligt vila eftermiddag och lägga mig tidigt om kvällen.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-09 13:30:48 följande:

Den där förlamande tröttheten i början av en graviditet :) Det känns igen. Förde ni tillbaka 1 st eller 2 st?

Kanske det är graviditeten. Det är ju den enda "nya omständigheten" egentligen. Min son är visserligen mer krävande nu än förut.

Vi förde tillbaka ett embryo. Jag faller inte inom klinikens policy för att två skulle diskuteras. Ska ni få två?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö