• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

mom2015 skrev 2014-10-17 21:00:44 följande:

2014Bebis jag skulle avråda dig för att testa Fructus Femina innan du pratat med din läkare. Om de är OK med det, testa.

Jag läste också om bra resultat precis som du. Köpte dem och den behandling jag gjorde nu sist tog jag dem 2 veckor inför återförande av embryo så som det stod i deras instruktioner.

Det är första och enda gången jag fått avbryta en IVF behandling (vi har gjort många och har ett barn, så detta är syskonförsök). Jag kan inte säg om det var pga dropparna, men något var det som gick fel.

Jag ska ta med flaskan och mina mediciner nu på inskrivningen nästa vecka så att kliniken vet exakt vad jag tagit de övriga behandlingarna. Jag har andra hormoner som jag tar pga hyposfysen är hyperaktiv, det är också "nytt" sedan 1 år. Och senaste året har resultaten från IVF blivit sämre och sämre.

Det är så svårt att veta vad som gör ett eller annat för behandlingen. Jag visade läkaren när vi var på kliniken och pratade om nästa steg. Hon tyckte att det var ok att testa för den skulle inte enl henne innehålla något som var farligt eller så.

Man vill ju verkligen att det ska funka denna gång, speciellt eftersom detta blir vårt sista försök. Dom tror inte att jag får bättre ägg så dom tycker inte att det är lönt att göra fler försök men vi har ju en blastocyst som vi så klart måste ge en chans.

Så lite hopp finns det allt kvar!

Trevlig helg till er alla

Kram
  • 2014bebis

Sindyrella1983, stort grattis!!!

Mom2015, lycka till imorgon! Spännande med ny start Glad

Moolie, usch så jobbigt att du mår så dåligt. Hoppas du kan få till ett VUL så du kan känna dig lugnare. Styrke kram till dig

• 2014bebis

Hej tjejer!
    Måste råd fråga er. Jag står inför mitt sista försök att sätta in en blastocyst som nu är i frysen. Har aldrig tidigare gjort ett fet och eftersom det är min sista chans vill jag verkligen ha tänkt på allt. Vilka kosttillskott äter ni?
    Jag tar bara multivitamin med extra folsyra som Nordic rekommenderar men jag kanske behöver något annat för att bli gravid, har ju aldrig fått ett plus.
    Vill därför kolla med er vad ni tar.

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-10-21 12:53:44 följande:
    Jag skulle nog mer tänka på vad jag äter. Kanske utesluta laktos och gluten ett tag. Antioxidanter ska vara bra. Därför ska jag försöka äta en del raw food denna gången.

Jag har hört om en del som testat ta en halv barnalbyl (Acetyl Salisylsyra) efter ET. Större mängder får man ju inte äta. Men en liten liten dos säger dem kan hjälpa immunförsvaret lite. Ifall det skulle vara så att kroppen stöter bort embryot. Jag vet inte om jag skulle våga. Kanske!

Har du hört talas om Babyklister? Fructus Femina. Kan hjälpa.
    Jag försöker också äta bra och tar långa promenader. Har fått trombyl utskrivet av Nordic som jag tar vid behandlingen är nog lite samma effekt som med barnabyl tror jag. Köpte även Fructus Femina och har tänkt testa vid fet. Pratade med Nordic och det var ok att testa.
    Har läst mycket varierat  om omega 3, en del skriver att man ska ta extra, en del skriver att man ska låta bli. Vet inte, jag äter inte jätte mycket fisk. Man blir lite lätt knäpp av det här, analyserar precis allt... 
  • 2014bebis
    mom2012 skrev 2014-10-21 16:51:50 följande:

Ja håll ut cinderella....hcg ökar i kroppen var 3:e dag så avvakta någon dag till ska du se du får 3+ :)

Jag har nu varit på samtal och inskrivning. Lite omtumlad är jag då de menar att chanserna för syskon är väldigt liten med tanke på 5 ivf på den andra kliniken. Rent statistiskt ska man tydligen bli gravid på 3-4 behandlingar om man som vi fått 1-2 topp-embryos var gång.

Men vi ska prova en gång tillsammans. Vi byter långa protokoll mot korta och byter mediciner och tar maxdos gonalf. Jag känner mig lite orolig för maxdos gonalf (300). Jag har tidigare fått låga doser såsom 112,5 150 mm. Men vi ser fram.emot detta försök. Kanske är det detta försöket som ger vårt efterlängtade syskon!

Någon av er som fått 300 ui gonalf?

Jag har tagit mer än maxdos tog 325 ui gonal-f hade även väldigt hög dos av menopur 375 ui.

Vad skönt att ni ändrar i behandlingen och känner er hoppfulla. Håller tummarna att det går vägen!
  • 2014bebis

Har länge funderat på att våga mig på att gå på en träff så jag förstår dig precis Moolie. Kanske jag till och med vågar ta steget dit en dag

• 2014bebis
    mom2015 skrev 2014-10-23 18:50:25 följande:

Om korta protokollet ger färre ägg blir jag jätteledsen. Jag har tydligen en äggstock som är precis full av endometrios och chokladcystor, så vi kan bara lita på att en av dem ska ge ägg denna gång. Endometriosen har vuxit jättemycket trots att jag var i klimakteriet juni juli aug.

Om allt går som det ska startar jag med sprutor om 2-3 veckor. Ser också fram emot att slippa Synarelan för min slemhinna i näsan har helt förstörts av det nässprejet.

Jag har gjort både långa och kort protokoll. Min erfarenhet är att jag fick något färre ägg (långt 7-9st och kort 4-6st) men de var av bättre kvalitet så jag fick högre procent befruktade ägg. Jag avskydde verkligen synarelan så jag var super glad att få göra korta protokollet istället. Men tyvärr har jag ännu inte fått ett plus.

Skönt för er att det snart är dags att starta =)

• 2014bebis

Jag lägger också in mig. Min allra sista behandling som blir ett FET för fösta gången. Är mitt sista hopp att bli gravid. 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4
    2014bebis FET

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    Ca 31 okt - Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie
    6 nov - Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1

• 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2014-11-06 16:26:15 följande:

Hon såg bara en tom hinnsäck men inget foster. Ska dit nästa fredag. Enligt henne så kan man inte utesluta graviditet idag, men jag är övertygad om att det är kört. Skulle vara på 7+3 idag och om inget syns idag så kan det vara i princip omöjligt att det syns nästa vecka. Jag är helt förstörd

En stor styrkekram till dig! Jag håller alla tummar och tår för att allt är ok. Kramar
  • 2014bebis

Moolie: Härligt att allt såg bra ut! Hoppas du snart också mår bättre.

Libra1, skönt att vara igång, hoppas allt ser bra ut idag så du får datum för ÄP.

Millan14, hoppas att du mår bra och får bli ruvare =)

Idag ska jag kolla slemhinnan och se när jag ska börja med ägglossningsstickor. Känner mig nervös inför FET då jag aldrig gjort det tidigare, blir ju inte lättare av att man vet att det är sista chansen. Har läst lite om Prednisolon, som ska sänka immunförsvaret. Är det någon här som testat det? Jag har ju aldrig fått ett plus så jag är minst sagt desperat nu.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö