• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-14 14:37:47 följande:
    Om du vill vara säker på att "komma med" så kanske du kan maila och säg att du vill starta nästa cykel.
    På så vis kan de ta med dig I planeringen, även om de inte kräver det så skulle de säkert uppskatta det.

Du ska göra FET eller hur?
    Du råkar inte ha mejlen? Sökte på hemsidan men hittade ingen.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

I Gbg är det underbehandling@ivfgbg.se

...så ganska olikt den adress du nämner mom2012. Det är väl klart att den du nämnde ändå kan stämma, men de är isf rätt olika trots att det rör sig om systerkliniker?

MålaMittHjärta: kolla ditt behandlingsschema. Står det inte där?

• Gina43

Det kan ju vara ny domän också kom jag på Den första mailadressen känns ju mer anpassad.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-14 22:18:34 följande:
    Min slemhinna var 9mm I måndags och den brukar var runt 4 mm innan start IVF. Min lyckas inte bli mer än 9 mm vid iVF tyvärr. Men de sager att det räcker bra. Brukar din vara tunnare än 5-6 mm? Det kan vara så att lite östrogen produceras trots allt.

Be KK om ett blodprov på Östrogen för att se vart du ligger rent hormonmässigt. Enligt S på Nordic ska det vara under 250, helst under 200, för att de ska starta en IVF.

Du ska ju ha de bästa förutsättningarna om du kör en ny IVF och ett blodprov får de minsann bjuda på innan du startar nästa behandling smile1.gif  

Min slemhinna är sällan tunn. Blöder väldigt mycket vid mens. Kanske östrogenplåstret stör lite ändå.

Ska absolut tjata till mig ett blodprov innan nästa behandling. :)
  • MålaMittHjärta

Har slarvat bort papperna i flytten, eller lagt dem på ett väldigt bra ställe :P
    Men tycker jag känner igen adressen så tusen tack :)

• mom2012

Målamitthjärta när ungefär tror du det blir FET för er? Vi är lite sena med behandlingen pga hormoner strular, va ej nedreglerad. Beräknad start inom 14 dgr. Ska ta nytt prov på fredag.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-16 22:10:01 följande:

Målamitthjärta när ungefär tror du det blir FET för er? Vi är lite sena med behandlingen pga hormoner strular, va ej nedreglerad. Beräknad start inom 14 dgr. Ska ta nytt prov på fredag.

FET blir runt den 22- 23 om mensen kommer som den ska. Så vi får väl se :)

Åh spännande, hoppas ni får grönt ljus och bara köra på :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö