Mella79 skrev 2015-08-25 20:53:30 följande:
Hej ! Jag hoppar in här för jag tror att vi kommer att få fortsätta på egen hand ! Vi är på vårt 3 försök på rmc ! Har fått ut ägg båda gångerna och äggen blivit befruktande men inte klarat sig mer än 2 dagar så ingen insättning! Har endometrios och idag fick jag reda på att jag fortfarande har höga värden på tsh 6,6 går p levaxin! Har någon här varit med om liknande att äggen inte klarar sig ? Vad kan de göra annorlunda ?kan tsh värdet påverka? Jag har kört både kort och långt protokoll! Tacksam för era erfarenheter ????
Men du, du ska absolut inte göra en endaste iVF innan ditt TSH är under 2, helst nära 1. Jag tycker du ska prata med RMC ansvarig och förklara dina försök ogiltiga. Be om att få dina försök "Nollställda".
Hur länge har de vetat om att du har högt TSH och ändå kört försök med er?
Jag blir så arg... råkade ut för samma sak på en annan klinik I Malmö. Men vi fick ett nollställt 3 pack tillbaka som compensation. I mitt fall va det bade högt TSH (närmare 4,7 tror jag) och så var det högt prolactin som de missat.
De ska ta TSH varje IVF behandling och de får INTE göra försök om de är over 4 om jag inte minns fel. Det finns skrivet I stadgar som de ska följa, som jag så klart inte har nu för det var kring 2013 vi hade samma discussion med vår klinik. Stå på dig!
1. Du måste få ner ditt TSH till 2, helst 1.
2. Du behöver samtidgit behandla din endometrios och helst gå in I kemisk klimakterie (sk nedregling.): Jag tog Enanton Depot 6 månader för att verkligen dämpa mina inflammation och lugna ner kroppen. Bästa miljön för bra ägg är efter att varit nedreglerad. Det kanske räcker med 3 månader för dig om ni verkligen vill göra ivf nu nu.
De läkare jag talat med på de kliniker jag gått säger att man med Endometrios bör köra LÅNGA protokollet. Men alla kvinnor är olika och reagerar olika på hormonerna.
Har du testat olika hormone för äggstimulering? Det finns Gonal-F, menupor och några andra som jag inte kan namnen på. Jag fick bra kvalitet på äggen med Menopur, men inte så många ägg. Har RMC pratat med dig om att testa någon annan hormon? Om inte, ta du upp det och kräv att de ändrar något.
Långt inlägg förlåt men jag blev så arg när jag läste att RMC startar er trots att de har riktlnjer att följa kring TSH värdet.