• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

...och fortsatt oro här (var är gulesäcken?), trots att det gick bra idag (med tanke på HCG och fynd av hinnsäck).

Suck, slappnar man av någon gång?

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-05 17:20:54 följande:

HCG hade i princip fördubblats till idag! Hinnsäcken syntes och mättes till ca 10 mm! Den måste ha varit där redan för ett par dagar sedan, bara att man inte såg den? Däremot syntes ingen gulesäck, så det är förstås inte helt bekräftat att det var en hinnsäck. Det som talar för att det var hinnsäcken är det ljusa partiet runt säcken. Gissar att det var dålig visibilitet. Det kändes ju ganska suddigt på skärmen. Det blir nytt tidigt UL och nya HCG-mätningar.

Kan ju vara så att de "kanske såg den" men ville inte säga något pga av att de inte såg det så tydligt för att bekräfta det?

Men misstänker dem något eller ser det "bra ut"?

Nej man kan inte slappna av, haha jag kommer troligtvis vara konstant nervös om vårt nästa fet lyckas.. 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Låter ljuvligt Gina43. Så fort du sett hjärtat slå har du nått en milstolpe och vågar tro på det. Inte lämge kvar till det är möjligt. Jag såg hjärtat slå v7 då jag fick en storblödning och blev rädd och åkte till gynakuten.

Om 15 min dags för ovitrelle....Gått upp 3 kg (!!) denna gång. Kroppen o hormonerna. ....

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-05 21:02:44 följande:

Kan ju vara så att de "kanske såg den" men ville inte säga något pga av att de inte såg det så tydligt för att bekräfta det?

Men misstänker dem något eller ser det "bra ut"?

Nej man kan inte slappna av, haha jag kommer troligtvis vara konstant nervös om vårt nästa fet lyckas.. 

Nej, de såg verkligen inget (för jag ventilerade min oro). Och det var skillnad i hur läkarna använde staven. Den här läkaren fick pressa för att hitta hinnsäcken, vilket de andra inte gjorde.

Jag är utreds fortfarande för ev utomkveds och överstimulering. De släpper det inte förrän de sett en fosterhinna med gulesäck i livmodern och de vill ha åtminstone ett provsvar till ang ev överstimulering.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-09-05 21:15:56 följande:

Låter ljuvligt Gina43. Så fort du sett hjärtat slå har du nått en milstolpe och vågar tro på det. Inte lämge kvar till det är möjligt. Jag såg hjärtat slå v7 då jag fick en storblödning och blev rädd och åkte till gynakuten.

Om 15 min dags för ovitrelle....Gått upp 3 kg (!!) denna gång. Kroppen o hormonerna. ....

Lycka till med Ovitrellen! You go girl!!
  • mom2012

Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.

Någon annan som gjort äggplock idag? Här va "fullt hus" idag :);

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-07 10:16:10 följande:

Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.

Hoppas det går bra ändå. Kan de inte göra ett undantag för er? Den enda gången vi fick till frys så var det ett 2-dagars. På RMC visserligen. Men det överlevde inte så kan ju ha med det att göra. :-/
  • mom2012

De började prata om återföring i färsk cykel och det går inte. Då kan vi slänga dem i soptunnan för min kropp stöter bort och hindrar inplanteringen.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-07 10:16:10 följande:

hoppas det går bra ända! Är det nya riktlinjer på frysdag med? Men tråkigt om de inte kan göra ett undantag.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-05 21:16:19 följande:
    Nej, de såg verkligen inget (för jag ventilerade min oro). Och det var skillnad i hur läkarna använde staven. Den här läkaren fick pressa för att hitta hinnsäcken, vilket de andra inte gjorde.

Jag är utreds fortfarande för ev utomkveds och överstimulering. De släpper det inte förrän de sett en fosterhinna med gulesäck i livmodern och de vill ha åtminstone ett provsvar till ang ev överstimulering.
    Oki jag som inte hänger med i tråden. 

Men hoppas såklart du/ni får goda nyheter snart :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö