Nordic IVF Center Malmö
Mom2012, hur mår du? Segar ni er genom helgen? Förstår om det är upp och ner, men snart är det tisdag! Kram!
Mom2012, hur mår du? Segar ni er genom helgen? Förstår om det är upp och ner, men snart är det tisdag! Kram!
Game over..... Idag sjunker hcg. Sjunkt 1200 sedan i torsdags. Bara och vänta på tant röd och vårt missfall. Ärligt talat har det hela tiden efter hcg strulet började känts som om.vo inte väntar barn utan väntar missfall. Det va bara en tidsfråga. Förberedd men ändå inte.
Tänker på er, mom2012. Stor kram!
Tror att ni gjorde det rätta att gå på ultraljudet. Svårt läge - ni har min största medkänsla.
Känner mig lite nere idag. I helgen fick jag smärtor som pågick ca 1 h och sen kom en störtblödning och en svart klump. Efter det inga smärtor och bara lätt mensblödning sedan dess. I morgon är det kontroll hos gyn. Det kan ju omöjligt vara så att graviditeten finns kvar men en liten liten del av mig hoppas fortfarande på ett mirakel. Magen är fortfarande hård och rund och det kommer bli väldigt jobbigt att gå till jobbet på onsdag. . . .
Hur har det gått?
God fortsättning på storhelgen till alla i tråden!
Hoppas att det är väl med er. Roligt att läsa att du ska komma igång igen i januari, Libra. Och det är svårt att få till i det skrivna ordet, men det är en lättnad att läsa att det inte blev ett jobbigt förfarande med skrapning m m för er mom2012. Mina tankar är med er.
Vi har haft RUL. Vi tog reda på kön och har dumt nog berättat för släkt och vänner. Tyvärr fick vi kommentarer från familjen om det väntade barnets kön som gjorde oss ledsna och besvikna. Jag har inte hämtat mig från detta ännu.
MålaMittHjärta: jag uttryckte mig slarvigt - det var barnets kön som vi fick kommentarer på (att det blivit "fel kön" på barnet jag bär) inte att vi tittade efter i sig. Har tagit illa vid mig av vad som sades i jul
Finaste GIna43 det var tråkigt att höra kommentarer om "fel" kön. ALLA barn är en gåva! Låt inte de tråkiga kommentarerna förstöra för er lycka, och känner ni att det gnager I er - ta chanson nästan familjeträff (vänner?) att berätta hur oerhört lyckliga ni är för barnet och att ni tog illa vid er av deras kommentarer om att det var en Hon eller Han I magen. Grattis än en gång till graviditeten!
Gina: Alltså kan ett barn ha "fel kön" ??!! En jävligt tramsig kommentar och hur fasen kan ni påverka om de tär fel kön på bebisen... Så jävla tramsigt.
Såklart extra jobbigt när det är en person inom familjen, blir ju lite svårt då att "läxa upp hen i sitt beteende
Låt inte det påverka er graviditet, alla barn är en gåva oavsett kön <3
Skojar du? Hade blivit fly förbannad om någon hade klämt ur sig kommentaren "gå tillbaka och gör om " De personerna skulle minsann behövt gå igenom en ivf för att känna på att det inte är så "lätt och enkelt" som folk tror.. Man gör ju inte en ivf för det är roligt...
Men men hoppas det lägger sig så ni får njuta :)
Vi tänker kolla nu i feb vad det är för kön, hoppas på en tjej men får väl se om det blir en buskille till :)