Nordic IVF Center Malmö
Hej i tråden! Här var det tyst! Hur mår ni? Hur går det? Libra, börjar inte du komma igång nu? Hur har planerna utvecklats?
Hej i tråden! Här var det tyst! Hur mår ni? Hur går det? Libra, börjar inte du komma igång nu? Hur har planerna utvecklats?
Åh så spännande! Hur mår du? Pirrigt? Ni har ju tagit er längre och längre på varje försök!! Hoppas att det går hela vägen för er denna gång. Har ni läkare i Grekland som följer er även denna gång?
Tack, det är bra med mig - tackar som frågar! Har nått en målgräns nu och funderar på nästa "hålla tummarna-gräns". Det blir TUL för mig om några veckor, sedan bara 8 veckor kvar med medicinering.
TUL = tillväxtultraljud. Jag får specialuppföljning eftersom det var komplikationer med det första barnet.
Jag håller tummar och tår för att 2016 blir ert år, mom2012 och Gurkan! Mom2012, ni har ju kommit närmare målet varje gång..!
Heja er - mom2012 och Libra1!!
Hej! Vet ni om man kan göra IVF med donerade spermier på Nordic?
Vi har precis misslyckats med vårt andra försök i landstinget och är rädd för vad vi ska göra om vi misslyckas med försök tre också.
Äggplock idag och det blev 16 ägg. Inte dåligt för en som fyller 40 i år. Jag är så glad!!! :)
Grattis Libra! Vad roligt att höra att det går bra med behandling och återföring!
Målamitthjärta: Åh en pojke! Grattis till fint RUL!
Sitter i myspölen med min son och en filt. Förhoppningsvis kommer en liten till att sitta här om ett tag. Är i vecka 28 nu.
Libra: Hur går det?
Spännande Libra! Hoppas att du får ett efterlängtat plus. Alla gånger då jag blivit gravid har jag varit lätt överstimulerad..så för min del har det egentligen varit positivt, om man nu kan säga så.
Det gick sådär på TUL Barnet ligger en del på minus, dvs det ser ut som om det är lite mindre redan och det bara 8 veckor efter RUL då barnet var prick på dagen stor för det BF vi har. Avvikelsen är såpass stor att jag oroar mig även om det förstås hade kunnat vara sämre. Jag har ju viss anledning till det eftersom det blev komplikationer förra gången.
Nu får vi förstås avvakta nästa TUL innan vi drar några som helst slutsatser.
Mina symptom på överstimulering kom tillbaka vid HCG-stegring. Jag fick ont i äggstockarna igen och mådde ganska kasst, som inför äggplocket. Med första barnet var det liknande, men då stack/högg det mest i äggstockarna. Vid första barnet RD8-9 med blastocyst. Denna graviditet någit senare.
Ja, man gjorde flödesmätning, men det ger bara en del av bilden om det finns några komplikationer. Vi får väl se hur det utvecklar sig. En vecka i taget här. Tacksam för hur länge jag får gå..varje dag/vecka/månad är bra.