• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Regnbågsdröm
    mom2012 skrev 2016-01-30 17:57:33 följande:
    Nu skäms jag. Förutsatte heterosexuell relation. Ursäkta min klumpighet. I sverige är det reglerat kring lagstiftning och enbart öppna donationer görs av ägg och spermier. Kolla med Nordic men jag tror ärligt det går smidigare och snabbare i Danmark. Min väninna gjorde insemination sedan ivf och slutligen äggdonation. Nu gravid som ensamförälder.
    Ingen fara. Du kunde ju inte veta det Men vi behöver alltså göra både IVF (pga att jag producerar för få ägg) och sen behöver vi donerade spermier. Men ja, vi får nog söka oss till Danmark. Men hoppas först på vårt sista försök på RMC
  • Libra1

Just nu känns väntan till tisdag väldigt lång. Är så svullen om magen och mår illa. Brukar aldrig må så innan ÄP.

• Regnbågsdröm

Tänkte bara meddela här eftersom jag frågat här tidigare. Fick svar från RMC idag att man kan fortsätta behandling hos dem, även efter sina tre gratisförsök. Och då betala för behandlingen, om man då behöver IVF med donerade spermier som vi ju behöver Känns oerhört lättande om det nu stämmer så som de sa. Känns skönare att veta att vi slipper åka utomlands om vi nu misslyckad med ytterligare ett försök.

• Libra1
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-01 17:39:38 följande:

Tänkte bara meddela här eftersom jag frågat här tidigare. Fick svar från RMC idag att man kan fortsätta behandling hos dem, även efter sina tre gratisförsök. Och då betala för behandlingen, om man då behöver IVF med donerade spermier som vi ju behöver Känns oerhört lättande om det nu stämmer så som de sa. Känns skönare att veta att vi slipper åka utomlands om vi nu misslyckad med ytterligare ett försök.

Det låter ju jättebra!!! :)
  • Libra1

Äggplock idag och det blev 16 ägg. Inte dåligt för en som fyller 40 i år. Jag är så glad!!! :)

• Gina43
    Libra1 skrev 2016-02-02 14:49:11 följande:

Äggplock idag och det blev 16 ägg. Inte dåligt för en som fyller 40 i år. Jag är så glad!!! :)

Åh, grattis! Hur mår du?
  • Libra1
    Gina43 skrev 2016-02-02 17:42:23 följande:
    Åh, grattis! Hur mår du?
    Tack!!! Mår ok. Det gjorde mer ont idag vid själva plocket. Men fick med mig några Citodon hem. Tur det! :)
  • Tindra85
    Libra1 skrev 2016-02-02 18:56:19 följande:
    Tack!!! Mår ok. Det gjorde mer ont idag vid själva plocket. Men fick med mig några Citodon hem. Tur det! :)
    Va spännande :)

Jag har haft rejält ont på äggplock på RMC tidigare så var VÄLDIGT tydlig med det nu haha...blev så nerdrogad så jag bara hade sluddrat och varit jättesentimental hela tiden haha, minns typ inget :D

Önskar dig all lycka till!
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-02-02 14:49:11 följande:

Hurra vilket bra resultat :) Hoppas de delar sig fint och blir många topp ägg :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Hejja LIbra! 16 ägg är ju magiskt. Nu håller vi tummarna för att de blir befruktade och att de fortsätter dela sig.

Min erfarenhet är samma som din, bättre resultat efter nedreglering. Dock har jag inte fått ut 16 ägg sedan 2011 då vi försökte för dottern Bra jobbat!

Ta det lugnt ett par dagar nu och drick fortsatt mycket vatten.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö