• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-12-16 20:53:09 följande:
    Jag ringde idag. Den 19 januari börjar jag med Menopur. Jag behövde inte ta om några prover. Känner mig ganska peppad men är samtidigt rädd. Tror det är bra att vi har haft så lång paus. :)

Spännande om vi kan följas åt!!!
    Vad kul att ni är igång igen, håller tummarna för er :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

God fortsättning på storhelgen till alla i tråden!

Hoppas att det är väl med er. Roligt att läsa att du ska komma igång igen i januari, Libra. Och det är svårt att få till i det skrivna ordet, men det är en lättnad att läsa att det inte blev ett jobbigt förfarande med skrapning m m för er mom2012. Mina tankar är med er.

Vi har haft RUL. Vi tog reda på kön och har dumt nog berättat för släkt och vänner. Tyvärr fick vi kommentarer från familjen om det väntade barnets kön som gjorde oss ledsna och besvikna. Jag har inte hämtat mig från detta ännu.

• GrukanGrace

Jodå det har gått bra. Har fått blödning. Och HCG var nere på 3,56 i förra veckan. Så nu på cd 6 och har börjat med pergotime dubbel dos.

2016 ska det ske.

Puss o kram på er alla nu jävlar ska vi alla lyckas!

mom2012 skrev 2015-12-20 21:05:49 följande:

Hur har det gått grukangrace? Har tänkt på dig...

• Libra1

God Jul, i lite efterskott till er alla! Snart är det nytt år med nya tag. Hoppas vi alla får våra efterlängtade barn då. <3

Kramar!

• mom2012

Det vore väldigt väldigt väldigt härligt om 2016 blir vårt år tjejer! Det blir iaf min önskan på nyår när önskan ges. Kram på er och så hörs vi 2016!

• MålaMittHjärta

Hej önskar alla en god fortsättning och hoppas att nästa år kommer bli fullt av glädje :) 

Håller tummarna för er med nya fet och försök & hoppas innerligt att allt ska gå bra:) 

Vi berättade om att det skulle bli ett barnbarn till i sommar och båda sidor har misstänkt detta så det blev ingen "stor nyhet direkt" Idag gick vi in i v 13+0 så känns skönt att ha avklarat de kritiska veckorna. 

Gina: Vad tråkigt med negativa kommentarer, det är ju ERT val att kolla efter kön (är ju väldigt vanligt nu) och så fruktansvärt onödigt med folk som ska lägga sig i !

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gina43

MålaMittHjärta: jag uttryckte mig slarvigt - det var barnets kön som vi fick kommentarer på (att det blivit "fel kön" på barnet jag bär) inte att vi tittade efter i sig. Har tagit illa vid mig av vad som sades i jul

• mom2012

Finaste GIna43 det var tråkigt att höra kommentarer om "fel" kön. ALLA barn är en gåva! Låt inte de tråkiga kommentarerna förstöra för er lycka, och känner ni att det gnager I er - ta chanson nästan familjeträff (vänner?) att berätta hur oerhört lyckliga ni är för barnet och att ni tog illa vid er av deras kommentarer om att det var en Hon eller Han I magen. Grattis än en gång till graviditeten!

• mom2012

Här går jag och väntar på att mensen ska komma igång efter mitt MF I November. Det är lite komiskt att den alltid dröjer när man vill den ska komma Jag har loggat I fertility friend och har alltid vetat ungefär när den ska komma och kunnat planera behandlingar, resor och livet I allmänt utefter det.

Målamitthjärta - jag fick valet stimulerad cykel eller återföring I naturlig cykel nästa behandling. Hur länge fick du ta Östrogentabletterna? Lutinus är väl till ca v.12? Vet inte vad jag ska välja.... en sak är ju skönt med stimulerad cykel och det är att det blir en "kort" månad då min cykel normalt är 32 dagar. Jag hade ÄL CD24 sist. LÅng väntan!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö