• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Regnbågsdröm

Läser igen. 1 av 10 leukemi? Det låter ju inte klokt. Läste slarvigt och såg bara "många biverkningar" typ. Men det där verkar ju inte klokt någonstans. Jag skulle åkt hem och gjort behandlingen i Sverige. Helt seriöst.

• mom2012

Överdrev kanske lite men läs på fass om humira biverkningar. Flera olika cancer va nog 1 på 100 och leukemi, blodförgiftning och hål i tarm mm va andra fina biverkningar. Men som sagt det är väldigt många som tar humira och är man ung och frisk i övrigt är risken låg.

• Regnbågsdröm
    mom2012 skrev 2016-02-18 21:52:18 följande:

Överdrev kanske lite men läs på fass om humira biverkningar. Flera olika cancer va nog 1 på 100 och leukemi, blodförgiftning och hål i tarm mm va andra fina biverkningar. Men som sagt det är väldigt många som tar humira och är man ung och frisk i övrigt är risken låg.

Kollade fass. 1 av 1000 för leukemi. Är ju en anings skillnad, om man säger. Förstår att du blir rädd, men du skrämmer ju även upp andra när du "överdriver lite".
  • Gina43
    mom2012 skrev 2016-02-18 21:52:18 följande:

Som jag nämnde ovan så tror jag att det kan vara så att de som generellt tar Humira är sjuka och kanske även har andra sjukdomar sekundärt än det som man testat Humira för, därav den långa listan med biverkningar. Jag förstår dock att du är mycket tveksam. Det var verkligen en lång lista över bisarra och allvarliga biverkningar. Det är sällan som man ser så långa föreckningar över biverkningar.
  • mom2012

Tack Gina43. Det är nog så man ska se på saken.... är man frisk, yngre, och använder produkten ett tillfälle så är nog risken väldigt låg för de mest allvarliga biverknigarna.

• mom2012
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-18 22:42:04 följande:
    Kollade fass. 1 av 1000 för leukemi. Är ju en anings skillnad, om man säger. Förstår att du blir rädd, men du skrämmer ju även upp andra när du "överdriver lite".
    Hudcancer står listat under 1 av 10, flera olika cancer står listat under 1 av 100 och leukemi 1 av 1000.

Tror inte jag skrämmer upp någon då ingen i denna tråden kommer använda Humira, det är en del i en immunbehandling. Det är inget som Nordic IVF jobbar med och något jag gör vid sidan om med en annan läkare Glad
  • Regnbågsdröm
    Libra1 skrev 2016-02-20 04:46:43 följande:

Jag är... Trumvirvel... GRAVID!!! :)

Men så underbart! Väntan är värd det alltså! Stort grattis!
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-20 06:44:22 följande:
    Men så underbart! Väntan är värd det alltså! Stort grattis!
    Hade för mig att det var du som gjort sex försök, men läste din trådstart nu. Hoppas verkligen att bebisen i din mage klarar sig nu. Håller alla tummar jag har och önskar er all lycka!
  • mom2012

Libra vad underbart! Stort grattis! Fuck endometrios - det går ju :) Njut av helgen! Kram

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö