• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-12-28 07:51:59 följande:

Finaste GIna43 det var tråkigt att höra kommentarer om "fel" kön. ALLA barn är en gåva! Låt inte de tråkiga kommentarerna förstöra för er lycka, och känner ni att det gnager I er - ta chanson nästan familjeträff (vänner?) att berätta hur oerhört lyckliga ni är för barnet och att ni tog illa vid er av deras kommentarer om att det var en Hon eller Han I magen. Grattis än en gång till graviditeten!

Tack för ditt svar! Jag kan tyvärr inte ta upp det eftersom detrör sig om den närmaste familjen. Vi är delvis beroende av just den personen på olika vis (ibland barnvakt och kattvakt) och vi har ingen annan. Jo, jag blev väldigt ledsen, grät när de hade gått hem och lite mer dagen efter. Hormoner, stress och sårade känslor. Hur kan man kommentera könet alls, men särskilt illa är det att diskutera det med någon som trots ofrivillig barnlöshet blivit gravid?
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-12-28 08:01:18 följande:

Här går jag och väntar på att mensen ska komma igång efter mitt MF I November. Det är lite komiskt att den alltid dröjer när man vill den ska komma Jag har loggat I fertility friend och har alltid vetat ungefär när den ska komma och kunnat planera behandlingar, resor och livet I allmänt utefter det.

Målamitthjärta - jag fick valet stimulerad cykel eller återföring I naturlig cykel nästa behandling. Hur länge fick du ta Östrogentabletterna? Lutinus är väl till ca v.12? Vet inte vad jag ska välja.... en sak är ju skönt med stimulerad cykel och det är att det blir en "kort" månad då min cykel normalt är 32 dagar. Jag hade ÄL CD24 sist. LÅng väntan!

Jag åt östrogentabbletterna från första blödningsdagen till v 12 + 4. Jag fick ju tillbaka embryot en vecka innan äl. Visst har det varit jobbigt att äta lutinus och tabletter så länge men man vänjer sig faktiskt (även om jag inte trodde det i början) men så skönt att slippa nu :) Tyckte det var skönt att inte missa en äl och att allt kunde kontrolleras. 
    Men det blir nog bra vilket alternativ du väljer :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Gina: Alltså kan ett barn ha "fel kön" ??!! En jävligt tramsig kommentar och hur fasen kan ni påverka om de tär fel kön på bebisen... Så jävla tramsigt. 
    Såklart extra jobbigt när det är en person inom familjen, blir ju lite svårt då att "läxa upp hen i sitt beteende

Låt inte det påverka er graviditet, alla barn är en gåva oavsett kön <3

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-28 19:11:18 följande:

Gina: Alltså kan ett barn ha "fel kön" ??!! En jävligt tramsig kommentar och hur fasen kan ni påverka om de tär fel kön på bebisen... Så jävla tramsigt. 

Såklart extra jobbigt när det är en person inom familjen, blir ju lite svårt då att "läxa upp hen i sitt beteende

Låt inte det påverka er graviditet, alla barn är en gåva oavsett kön <3

Du har helt rätt! Givetvis har jag själv ingen preferens. Jag är glad om det blir ett barn och är tacksam för att vi har kommit såhär långt. Men det är klart att man blir ledsen om någon säger "det får ni gå tillbaka och göra om, det skulle ju bli en av det andra könet" (och menar då inte att vi skulle skaffa ett tredje barn, om det nu ens går). Det blir pojkar här. Och det blir fint med en lillebror - förhoppningsvis blir bröderna tajta och kan leka ihop.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-12-30 16:55:14 följande:
    Du har helt rätt! Givetvis har jag själv ingen preferens. Jag är glad om det blir ett barn och är tacksam för att vi har kommit såhär långt. Men det är klart att man blir ledsen om någon säger "det får ni gå tillbaka och göra om, det skulle ju bli en av det andra könet" (och menar då inte att vi skulle skaffa ett tredje barn, om det nu ens går). Det blir pojkar här. Och det blir fint med en lillebror - förhoppningsvis blir bröderna tajta och kan leka ihop.
    Skojar du? Hade blivit fly förbannad om någon hade klämt ur sig kommentaren "gå tillbaka och gör om " De personerna skulle minsann behövt gå igenom en ivf för att känna på att det inte är så "lätt och enkelt" som folk tror.. Man gör ju inte en ivf för det är roligt... 

Men men hoppas det lägger sig så ni får njuta :) 

Vi tänker kolla nu i feb vad det är för kön, hoppas på en tjej men får väl se om det blir en buskille till :)
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-30 17:46:16 följande:

Skojar du? Hade blivit fly förbannad om någon hade klämt ur sig kommentaren "gå tillbaka och gör om " De personerna skulle minsann behövt gå igenom en ivf för att känna på att det inte är så "lätt och enkelt" som folk tror.. Man gör ju inte en ivf för det är roligt... 

Men men hoppas det lägger sig så ni får njuta :) 

Vi tänker kolla nu i feb vad det är för kön, hoppas på en tjej men får väl se om det blir en buskille till :)

Nej, skojar inte..och det var blivande mormor som sa det Och dessutom hade hon mage att klämma ur sig en del annat också. Men kommentaren om barnet gjorde mest ont av allt. Hon inser inte själv hur opassande det var och förstår inte om jag skulle vara ledsen, arg eller förorättad.

Det märkliga är att hon är yngst av tre döttrar och hon har nämnt många gånger under min uppväxt att hennes föräldrar satt och grät i köket när hon var nyfödd för att hon inte blev en son (de var inte direkt rika och hade inte råd med fler barn). Givetvis har den historien smärtat henne genom livet. Inte för att jag vet om det alls stämmer att mina morföräldrar skulle ha gjort det eller vem som isf berättade det för henne. Men vem säger sånt? Och varför "föra det vidare"?

Det här senaste IVF försöket var det mest smärtsamma som jag haft, både inför äggplock och när embryot hade fastnat. Jag var riktigt dålig + i år har vi betalat för 1-pack och 3-pack (alltså dyrt, om det nu spelar roll). Vadå göra om pga "fel kön"? Nä.
  • mom2012

Gina43 det låter helt galet. Det enda rådet jag har om du behöver personen I ditt liv som stöd för barnvakt mm är att inte låta det eller ev framtida negativa kommentarer att påverka dig. Svara på varje negativ kommentar med en överdrivet positiv kommentar. Tex. "oh blir det en X, så synd". Då svarar du: "Oh nej det är helt underbart, det blir perfekt, précis som vi vill ha det". På så vis kanske du dödar allt det negativa och finns liksom inte mer för personen att säg. Bestäm dig för att 2016 är året då du står upp för dig själv och vägrar låta negativa kommentarer påverka dig KRAM!!

• Gina43

Hej i tråden! Här var det tyst! Hur mår ni? Hur går det? Libra, börjar inte du komma igång nu? Hur har planerna utvecklats?

• mom2012

För oss är det omstart inför sista FET. Har idag lämnat 12 rör blod och min man 5 rör. Får se om vi startar i februari på äl och på mars äl.

Hur går det för dig Gina43? ? Kul du skrev här och väckte gruppen. Borde ju va ett gäng i tråden?

• Gina43

Åh så spännande! Hur mår du? Pirrigt? Ni har ju tagit er längre och längre på varje försök!! Hoppas att det går hela vägen för er denna gång. Har ni läkare i Grekland som följer er även denna gång?

Tack, det är bra med mig - tackar som frågar! Har nått en målgräns nu och funderar på nästa "hålla tummarna-gräns". Det blir TUL för mig om några veckor, sedan bara 8 veckor kvar med medicinering.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö