MålaMittHjärta skrev 2015-12-30 17:46:16 följande:
Skojar du? Hade blivit fly förbannad om någon hade klämt ur sig kommentaren "gå tillbaka och gör om " De personerna skulle minsann behövt gå igenom en ivf för att känna på att det inte är så "lätt och enkelt" som folk tror.. Man gör ju inte en ivf för det är roligt...
Men men hoppas det lägger sig så ni får njuta :)
Vi tänker kolla nu i feb vad det är för kön, hoppas på en tjej men får väl se om det blir en buskille till :)
Nej, skojar inte..och det var blivande mormor som sa det
Och dessutom hade hon mage att klämma ur sig en del annat också. Men kommentaren om barnet gjorde mest ont av allt. Hon inser inte själv hur opassande det var och förstår inte om jag skulle vara ledsen, arg eller förorättad.
Det märkliga är att hon är yngst av tre döttrar och hon har nämnt många gånger under min uppväxt att hennes föräldrar satt och grät i köket när hon var nyfödd för att hon inte blev en son (de var inte direkt rika och hade inte råd med fler barn). Givetvis har den historien smärtat henne genom livet. Inte för att jag vet om det alls stämmer att mina morföräldrar skulle ha gjort det eller vem som isf berättade det för henne. Men vem säger sånt? Och varför "föra det vidare"?
Det här senaste IVF försöket var det mest smärtsamma som jag haft, både inför äggplock och när embryot hade fastnat. Jag var riktigt dålig + i år har vi betalat för 1-pack och 3-pack (alltså dyrt, om det nu spelar roll). Vadå göra om pga "fel kön"? Nä.