Nordic IVF Center Malmö
Idag blir det Vul-lite nervöst! Hoppas allt ser bra ut, så man får gå vidare till ÄP!
Trevlig fredag till er!
Idag blir det Vul-lite nervöst! Hoppas allt ser bra ut, så man får gå vidare till ÄP!
Trevlig fredag till er!
Fick inget datum till ÄP, istället nytt Vul på tisdag..... Har pco, så många blåsor, men de ska ju helst vara i bra storlek åxå å inte för stora......balansgång å berg å dalbanan fortsätter.....
Kul att fler är igång!!
Leja- spännande för er att snart vara igång!
2014bebis- välkommen tillbaka, skönt me paus ibland! ja, de borde vara er tur nu!! Jag har tappat räkningen med alla FET å ET msn gjort, känns som man hunnit med några st på de 2 1/2 åren man försökt me syskon!
Moolie- hoppas ni får köra igång denna v-spännande!! Visste inte att de fanns ÄL test som de du använt! Kan de fungera även om man har PCO??
Ja, några timmar kvar till nästa Vul. Vill verkligen kolla hur de ser ut, lite nojig. Är ordentligt öm både i mage å bröst, så pass att de stör sömnen, känner de när jag vänder mig i sängen. Rädd för överstimulering, så hoppas allt ser bra ut! Å att vi får tid för ÄP! Alla dessa moment som man aldrig lär sig hantera, alltid samma oro, frustration å katastroftankar!
Är ganska besviken å irriterad på kliniken just nu-vet inte om de e befogat el inte!
Slutet av förra v va jag på Vul, då va de som sagt många äggblåsor på g å man ville vara försiktig så de inte skulle bli överstimulerat. Ingen förändrad dos å nytt Vul idag. Det resulterade i ännu mer oro för överstimulering. Inte konstigt jag är öm å sover dåligt. Fick lämna ett blodprov för att mäta hormonvärden. Både förra v å idag, olika läkare, så undrar man över de gamla journalerna på tidigare behandlingar, på tidigare kliniker. Dessa lämnade jag in i början av året! Men som jag upplever det så är där ingen av dem som tittat i dem! Idag fick jag frågan om det var första behandlingen? Ja, på detta ställe! Men haft båda läkarna tidigare! Liknande har hänt på Cura. Då va de åxå svårt att ställa in medicinerna, men testa fram å tbx, gjorde ÄP men sa då inga ägg blev befruktade att de blev av sämre kvalité för att man mixtra fram å tbx.
Jag vet att de e svårt att ställa in mediciner å kroppen, att få äggblåsor men inte för många! Jag hade inte sagt ngt om detta va första behandlingen el me läkarna första gången el om de inte hade haft tillgång till våra journaler! Men nu har de det!! Varför vänta till idag, att gå ner å hämta dem!!!
Nytt blodprov imorgon, om värdet sjunkit ordentligt, "vilket de kan göra" så ÄP på fredag.
I mina öron låter detta inte så positivt! Å ska vi betala för detta? När de uppenbarligen inte kollar ens i journalerna?! Jag tycker de är dåligt, respektlöst å nonchalant!! De tar på krafterna, på tiden å på ekonomin detta å så ska de bli såhär!!
Nu ska jag inte ta ut ngt i förskott! Å det är kanske inte befogat det jag skriver, är upprörd, ledsen å börjar tappa tron på att de ska fungera!
Förlåt för långt å negativt inlägg!
Blodprovet idag visade ff för höga värden, nytt prov imorgon. Jobbigt me ovissheten om de blir ÄP el inte, men än är vi inte "stoppade" iaf! Kommer bli grymt besviken om det blir stopp.
Kanske kan de bli ÄP men att de befruktar å sen fryser in å gör ett FET längre fram.
Ngn som varit med om det?
Å hur många dagar kan man gå utan att ta ngn hormonspruta innan äggblåsorna liksom gjort sitt? Just nu så tar jag bara suprecur.
Ja, bara att försöka ta en dag i taget, lite tungt är de iaf!
Det blir ÄP på lördag för vår del.... Känns otroligt skönt att vi får gå vidare till nästa steg.
Spännande, Moolie!
Ja, inte helt omöjligt då ju ;)
Tack för lyckönskningarna ð???
Ngn på kliniken sa att de hade ny frysmetod, ngn som vet vad som skiljer. Om jag fattat rätt så har de tidigare varit lite större chans att lyckas vid färsk behandling, men att de nu ska vara typ lika stor chans.
Får se om de blir ET för oss el FET.
Hoppas de gått bra idag, moolie!! Tänkt på er!
ÄP resulterade i 16 ägg. Känns väldigt bra, öm å trött, sovit hela em. Va väldigt proffsiga , duktiga å trevliga, personalen som arbetade idag. Skönt att känna sig trygg i såna här lägen.
Nu hoppas vi på att vår bebis blivit till idag.
Ha en forts skön lördag!
Håller tummarna stenhårt, Moolie!! Hur många dagar är de från insättning till td då man ruvar på ett 5-dagars?! Aldrig gjort det, men kanske blir de så denna gången.