• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • 2014bebis

ITM jag har använt menopur vid 3 tillfällen, alla gånger har jag tagit 375 IE och haft långa protokollet. Denna gång blir det kort med samma dos menopur. Jag har sprutat mellan 9 och 12 dagar.

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-24 21:08:12 följande:
    2014bebis: Grattis! Vad skönt att få köra igång. Jaså jobbar Annica där. Jag gillar henne och ser fram emot att träffa henne igen. :)

Tack Libra! Hur känner du dig efter op?
  • Libra1

Jag mår bättre men är inte helt återställd ännu. Får lätt ont. Vet inte om det är de inre såren eller stenen som finns kvar i gallgången. Är fortfarande sjukskriven och ska på ett återbesök nästa vecka. Ska försöka ta det lite lugnare. Men är såååå uttråkad. :-/

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-25 14:23:59 följande:
    Jag mår bättre men är inte helt återställd ännu. Får lätt ont. Vet inte om det är de inre såren eller stenen som finns kvar i gallgången. Är fortfarande sjukskriven och ska på ett återbesök nästa vecka. Ska försöka ta det lite lugnare. Men är såååå uttråkad. :-/

Fy vad jobbigt. Hoppas det släpper för dig snart. Tur det börjar bli lite vår så känns det lite bättre i varje fall. Håller tummarna för att du får börja behandling snart. Krya på dig!
  • Libra1

Tack!!! Ja vårvädret gör allt lite roligare. Även om jag inte orkar gå ut ännu så mycket. :)

• Gina43
    Libra1 skrev 2014-02-25 14:23:59 följande:
    Klart att man är mörbultad efter ett ingrepp! Helt normalt! Bra att du mår bättre! Ge det ett litet tag till så ska du se att det ger med sig!

Provade du strömmande ljudböcker? Testa att pyssla med något, typ handarbete (något som förhoppningsvis är lite produktivt). Det är ju lite lugnare aktivitet. Redigera/sortera foton och sammanställa fotoböcker? 

Mina egna ingångshål efter operationen har läkt ganska okej nu och jag är helt återställd sedan en tid tillbaka. När du blir gravid är du glad om dina ingångshål också är läkta! Glad Det gick rätt fort ändå.
  • Libra1

Gina: Ja just det. Tack för tipset! Har inte haft någon lust att göra något. Men börjar känna mig lite piggare. Snart orkar jag nog sitta vid datorn eller pyssla med annat. Funderar på att sy lite men då måste jag handla tyger först. Så långt har jag inte kommit ännu. Kollar mest på TV eller surfar på surfplattan. På torsdag ska jag ta bort förbanden. Ska bli intressant och se hur det ser ut. :)

• Libra1

Nu är det bara 5 veckor tills vi planerar dra igång. Hur lång tid innan tror ni man behöver ringa och meddela det?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö