• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Libra1 skrev 2014-02-27 05:42:47 följande:
    Nu är det bara 5 veckor tills vi planerar dra igång. Hur lång tid innan tror ni man behöver ringa och meddela det?
    Lika bra att göra det på en gång för säkerhets skull? Vi kom igång två veckor efter första besöket och de ville förstås att jag skulle be om OK för sprutstart (en beläggningsfråga). Inga problem med det!
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-27 05:42:47 följande:
    Nu är det bara 5 veckor tills vi planerar dra igång. Hur lång tid innan tror ni man behöver ringa och meddela det?

Oh vad skönt att det snart är dags. Verkar inte vara några väntetider alls men för att vara säker hade jag nog ringt redan nu så ni är inlagda. Inget får ju stoppa en när man är redo för att starta :)
  • Libra1

Sant! Jag ringer under dagen. Känner mig sååå glad. Börjar må lite bättre nu. :)

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-27 07:06:33 följande:
    Sant! Jag ringer under dagen. Känner mig sååå glad. Börjar må lite bättre nu. :)

Oh vad skönt!!! Nu kan det bara bli bättre :)
  • Edison
    Libra1 skrev 2014-02-27 07:06:33 följande:
    Va skönt att du börjar må lite bättre! inte alls lång tid kvar tills ni kör igång nu ju :)
    Vad sa dem när du ringde idag? undrar också hur lång tid innan man bör meddela när man tänkt starta.

Vi velar fram och tillbaka om vi ska starta i mars eller april. Vill ju bara komma igång.
    Gör vi ivf i mars och det tar sig, så skulle BF i princip bli på julafton. För vår del är de såklart lika välkommet när än på året det skulle bli, så för oss spelar de ingen roll. Kan man få en bättre julklapp? =)

Men så tänker jag på mina föräldrar, samt mina närmsta vänner . Dem fyller alla år i slutet av december, och dem klagar hela tiden på hur hemskt de är att vara född i december. Dem har alltid sagt "skaffa aldrig barn i december!!"

Nästan ingen kunde komma på deras kalas när dem var mindre säger dem, för alla hade fullt upp med annat kring jul. Jul och födelsedag är stort för barn och dem säger alltid hur tråkigt det var för att dem ofta fira allt på julen i princip, så fick dem julklappar och födelsepresenter i ett. Dem tycker också att det var trist att vara sist med allt, sist av vännerna att kunna ta körkort, gå ut på krogen och allt sånt. 
    Nu när dem är äldre så spelar det såklart inte lika stor roll.

Det blir nog april för oss, har vi väntat såhär länge så kan vi nog klara att vänta en månad till =) även om tiden tycks stå stilla.

Nästa vecka ska vi i vart fall till Nordic igen och diskutera om vi ska ha långa eller korta protokollet, ska också lära mig hur man ska ta sprutorna, få svar på provet om äggreserven och lite sånt.
    Ett steg närmare start . Som vi längtar! =)
  • Libra1

Edison: Låter förnuftigt att vänta lite till. Jag glömde att ringa. Så dumt! Gör det imorgon eller i nästa vecka. Tror det är bra att ringa redan nu. Sen vill de att man ringer vid mens för att checka av. :) Vi hade ett BF 27 dec förra året. För oss skulle det blivit en mysig jul. Men för barnen blir det mindre kul. Nu blir det januari. Fast det är ju inget som säger att man kommer att gå i 40 veckor.

• Nassa

Hej,

har följt tråden lite. Under julen läste jag den föregående tråden du var med i Libra. För mig var det en tröst att läsa om andra i samma situation när totalt deppade ihop efter mitt misslyckade försök på Cura/Öresund i november. Trots bra värden fick de bara ut ett ägg som inte befruktades. Gillade inte kliniken. Jag träffade Pia under min utredning så för mig var det ett lätt beslut välja Nordic istället. Det kändes bra att träffa henne och hon kom ihåg mig från förra våren. Hon gjorde en ny utredning som jag inte behövde betala för eftersom hon tyckte att det var märkligt det gick så dåligt. Hon trodde inte mina värden kunde ändras så drastiskt på 6 månader.

Jag är 40 och jag och min sambo har försökt bli gravida i 16 månader nu utan att lyckats. Jag har ett missfall i bagaget. Nu ska vi göra ett försök i mars. När jag läser om att december inte är en bra månad så känner jag igen mig för jag tänkte väldigt mycket på när det var bra att bli gravid av olika anledningar men nu struntar jag i det. För mig spelar det inte så stor roll jag blir lycklig om det kryper ut en krabat vilken dag på året som helst :) 

Vi hörs!

• Libra1

Nassa: Ett stort lycka till. Ibland blir första gången en testrunda. Man svarar så olika på medicinerna. Hoppas Pia har lyckats klura ut det bästa för er denna gång. Angående december så tänker inte vi IVFare så ofta på när utan om.

• Edison

jag skrev ju precis det, att för oss är de lika välkommet när än på året det blir. För vår del hade de gärna fått bli december, ingen hade varit lyckligare än vi! Detta är ju vår dröm, och vad vi kämpat för så länge. 
    Vi kommer ju inte sluta försöka på egen hand, men menar att april ligger så nära ändå så vi kan lika bra hålla oss till planen och starta men IVF i april :) 

Nassa: Stort lycka till! Hoppas det går vägen denna gång :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö