• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Edison

Det här med akupunktur är faktiskt något jag har funderat en del på. 

Hur många gånger var du på akupunktur, och när i behandlingen gjorde du det?

• Edison

Ja man får väl helt enkelt se hur man mår. Skönt att ha möjlighet att vara hemma ett par dagar iaf om man känner att man skulle behöva det :) bara 4 v tills ni startar nu libra:) de är ju jättesnart:)

• Libra1

Ja det är verkligen snart. Hänger inte med. Hi hi!

Ska beställa mina mediciner idag tänkte jag. Hur har ni gjort? Hämtat ut allt på en gång? Sven sa att vi inte skulle göra det, men det känns så osäkert. Jag har alltid hämtat ut allt så det finns hemma när vi startar.

• finski
    Edison skrev 2014-03-02 18:27:27 följande:
    Ni som genomgått IVF tidigare, har ni sjukskrivit er vid ÄP och ET eller har ni jobbat på som vanligt? 
    första omgången när vi fick till vår dotter, var jag sjukskriven mellan äggplock och insättningen. så 7 dagar sammanlagt. Har oxå ett tungt jobb så kände att jag ville vara hemma och ta det lugnt. Förra gången fick jag ut 16 ägg och var väldigt öm flera dagar efter. Men denna gången fick vi bara ut 6 ägg så var inte alls lika öm som sist.  Känner du dig tveksam eller orolig så hade jag stannat hemma de dagar man får utan sjukintyg. 
  • finski
    Libra1 skrev 2014-03-03 11:08:16 följande:
    Ja det är verkligen snart. Hänger inte med. Hi hi!

Ska beställa mina mediciner idag tänkte jag. Hur har ni gjort? Hämtat ut allt på en gång? Sven sa att vi inte skulle göra det, men det känns så osäkert. Jag har alltid hämtat ut allt så det finns hemma när vi startar.
    Jag fick inte ut allt när jag hämtade, men behövde ändå fler sprutor till sist av både Gonal F och orgalutran. Skönt för er att snart få sätta igång!
  • 2014bebis

ITM, hur gick det på vul idag?

Jag hade 6 st så det blir äp på måndag.

Vid alla mina omgångar har jag fått hämta ut allt. Jag har bara sagt att jag vill beställa allt och då har jag fått det.

• ITM

De gick bra idag. Ska sänka dosen till 112,5 o komma på nytt vul på fredag. Blir antagligen äp på måndag sa de. Jag hade 12 äggblåsor på ena sidan och 3-4 på andra.
    Åh då ligger vi i fas 2014bebis. Sex stycken är ju jätte bra jag hoppas inte jag blir överstimulerad... Men ingen vätska i alla fall.

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-04 21:07:47 följande:
    De gick bra idag. Ska sänka dosen till 112,5 o komma på nytt vul på fredag. Blir antagligen äp på måndag sa de. Jag hade 12 äggblåsor på ena sidan och 3-4 på andra.

Åh då ligger vi i fas 2014bebis. Sex stycken är ju jätte bra jag hoppas inte jag blir överstimulerad... Men ingen vätska i alla fall.

Oj vad bra. Har du blivit överstimulerad förut? Jag blev det min andra behandling.

Kul att vi är i fas :) Vet du vem som gör äp nästa vecka? Glömde fråga Sven idag.

Jag får vara nöjd med 6blåsor det är det antal jag brukar få.
  • ITM

Jag har bara gjort 1 äggplock innan o jag höll på att bli överstimulerad men de la sig som tur väl var. Fick ut 11 ägg o 6 blev befruktade.
    Nu börjar jag nojja mig för slemhinnan. Jag har ju ingen cykel i vanliga fall är ju helt nollad vad gäller hormoner men hjälper sprutorna till att bygga upp hinnan oxå eller är de bara vaggisarna sen som gör de? Vid fet så har jag för mig att jag började med dem direkt i samband med att jag tog tabl.

Nej jag vet inte vem som gör äp nästa vecka. Har inte träffat Pia ännu ska göra de på fredag. ;)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö