• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

ITM: Jag har hört talas om det. Men aldrig behövt själv. Har du kollat din sköldkörtel nyligen? Vissa kan få ta blodförtunnande också.

• Libra1

Vissa tar en halv barnalbyl för att testa. Något man också kan ifrågasätta. Att ta något lättare inflammationshämmande, men bara i låg dos.

• Libra1

Imorgon ska jag till Nordic för en extra kontroll. Känner att det stramar lite väl mycket efter bara två sprutor. Behöver ev sänka dosen. Vill inte bli överstimulerad. :-/

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-04-07 16:01:41 följande:
    Imorgon ska jag till Nordic för en extra kontroll. Känner att det stramar lite väl mycket efter bara två sprutor. Behöver ev sänka dosen. Vill inte bli överstimulerad. :-/

Håller tummarna att allt går bra!

Edison, hur gick det idag?
    Libra1 skrev 2014-04-07 13:01:57 följande:
    Vissa tar en halv barnalbyl för att testa. Något man också kan ifrågasätta. Att ta något lättare inflammationshämmande, men bara i låg dos.
    Har funderat på detta men inte vågat själv medicinera.
    ITM skrev 2014-04-07 12:44:57 följande:
    Edison lycka till idag.

Efter vårt förra misslyckande så startade jag en ny tråd med frågan varför fäster de inte??
    Fick till svar att man kan ha ett överaktivt immunförsvar. De kan vara avhjälpt med kortison. Är de någon här inne som testat detta? Eller tagit upp de med Nordic?
    Har också läst om det. Kanske man skulle ta upp vid nästa besök. Känner mig desperat och vill testa allt!

• Edison

Jag fullkomligt älskar personalen på nordic, vilket gäng! =)
    Äggplocket idag gick bra, gjorde dock så sjukt mycket ondare än vad jag hade föreställt mig.
    Galet ont! Fick extra morfin och något annat som skulle verka avslappnande, men kändes inte som att det bet på mig..gjorde ingen störe skilnad. 

10 ägg blev det, ska ringa dit imorgon och höra hur många som blev befruktade=)
    ET blir på torsdag som det ser ut nu! Spännande! =)

• Libra1

Edison: Vad tråkigt att det gjorde så ont. Grattis till äggen. Hoppas de sköter sig bra nu så du får ruva på torsdag. Håller tummarna för ett bra svar imorgon. :)

• Libra1

VUL idag gick fint. Allt såg normalt ut. Där finns 6 äggblåsor på 7-10 mm. Låter ju perfekt! Nästa VUL på fredag på dag 7. :)

• Edison
    Libra1 skrev 2014-04-08 10:12:03 följande:
    VUL idag gick fint. Allt såg normalt ut. Där finns 6 äggblåsor på 7-10 mm. Låter ju perfekt! Nästa VUL på fredag på dag 7. :)
    Va skönt att allt såg bra ut =) då kan du slappna av lite mer nu =)
  • Libra1

Jag fick förresten en ny kvinnlig läkare idag. Såklart har jag redan glömt hennes namn. :P Hon står inte med på hemsidan.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö