• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Edison
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling: 
    Moolie
    ITM

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    5 april - 
    Libra1
    24 Mars - Edison

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    11 april - Libra1
    31 mars VUL 1, 3 april VUL 2 - Edison

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 16 - Libra1
    Vecka 19 Bebis2014
    7 April - Edison

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    9 April - Edison

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 (4 färsk, 1 FET där embryot inte klarade sig)
    Moolie - 1
    Bebis2014 -  5 färsk
  • Edison

Tack :) Börjar bli lite nervöst nu. Kan de hända att äggen blir "för mogna" så dem inte kan anväda dem för att dem är för stora eller nått? mina var runt 12-14 i mått i måndags, och i torsdags låg dem på över 20.. tänker att då kanske dem är typ 40 imorgon och för stora att använda..eller dem kanske slutar växa när dem uppnått en viss storlek? eller det kanske inte spelar någon roll? =)

Hur länge från ET måste man sen vänta innan man kan göra gravtest?
    Och hur räknar man ut BIM vid IVF? Är det äggplock man räknar som befrukting, eller räknar man från ET?

Hoppas på en fin skörd imorgon =)

• Finmamma
    ITM skrev 2014-04-06 09:10:48 följande:

2014bebis samtalet gick bra. Jag hade googlat runt på nätet o läst att kvinnor med anlag för blodproppar kan ha svårare för att bli gravida för att de bildas proppar i livmodern så det blir svårare för ägget att fästa. (Jag fick reda på att jag är APC resistent inför förra försöket för pappa hade en stroke i höstas). Men Pia var inte alls inne på de spåret. Jag tog fragmin efter äp denna gången och under ruvartiden. Detta efter att Sven satt in de.

Sen IOM att jag har varit gravid så hade hon ingen panik alls som

Hon uttryckte se att de inte skulle funka igen.

Vi ska på sem i mitten av maj så vi drar igång igen efter den... Kan ju starta när som för jag har ingen cykel.

Libra1. Hurra skönt att starta igen. Du får gärna lägga till mig på listan väntar på beh.

Måste inte du framkalla en blödning med ex provera för att börja med stimuleringen? Jag har ingen egen cykel heller.
  • ITM

Finmamma nej tyvärr har aldrig fått blödning av provera. Brukar få ta ett blodprov för att kolla i vilken fas kroppen är i.

Har en hormonell störning i hypotalamus vilket gör att jag saknar vissa hormoner

• Nassa

Lägg gärna till mig också :)
    testdag 14 april( gjorde äp 26 mars och återföring 28) Ruvar men vet inte alls hur det ska gå, ibland mår jag illa och har som mensvärk, PMS från hell. Jobbar med män så jag får jag bita mig i läppen och köra in en nagel i handflatan ibland :) är orolig om det blir negativt för min man är inte hemma och har ingen som kan hålla om mig. Men det blir nog inte värre än förra gången för denna gång fick jag en ärlig chans. Inga ägg till frysen dock. Jag vill inte deppa ihop men tror nog att ni alla vet hur det är.... 

Libra! Grattis äntligen... jag hoppas verkligen att det ska bli din tur nu! (det unnar jag alla i denna grupp!)

Edison: De vill att man väntar 18 dagar innan man tester för att man inte ska sluta med lutinus för tidigt. En del ägg blir för "gamla" men andra blir precis lagom... av 13 som jag fick ut var bara två bra men det var 200% bättre än förra gången. Var positiv! Det kommer gå bra! :) 

kram till er alla!

• Libra1

Edison: Det kommer att gå bra. :) Vet du hur många dagar du har mellan ägglossning och mens i vanliga fall? Om du har det vill säga. I så fall räknar du äggplock som samma. Befruktning blir samma dag som äggplock. Jag har fått plus på rd9. Men det är lite olika. Man bör väl vänta 2 veckor i alla fall. Angående storleken på äggen så vet dem nog vad dem gör. De ska väl vara runt 25 mm när man punkterar.

• Libra1
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling: 
    Moolie
    ITM

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    24 Mars - Edison
    5 april - 
    Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    31 mars VUL 1, 3 april VUL 2 - Edison
    11 april - Libra1

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    26 mars - Nassa
    7 April - Edison
    Vecka 16 - Libra1

Vecka 19 Bebis2014

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    28 mars - Nassa
    9 April - Edison

Plus Testdag:
    14 april - Nassa

Gravid Gravida och BF:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 (4 färsk, 1 FET där embryot inte klarade sig)
    Moolie - 1
    Bebis2014 -  5 färsk
  • ITM

Edison lycka till idag.

Efter vårt förra misslyckande så startade jag en ny tråd med frågan varför fäster de inte??

Fick till svar att man kan ha ett överaktivt immunförsvar. De kan vara avhjälpt med kortison. Är de någon här inne som testat detta? Eller tagit upp de med Nordic?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö