Tedax skrev 2014-01-01 23:13:31 följande:
Vildhallon: Tack!
Jag fick också två tidiga missfall (båda i vecka fem) när vi försökte bli gravida med sonen. Det tog över ett år innan vi lyckades behålla en graviditet. Tydligen var mina sköldkörtelvärden inte riktigt som de skulle, men när jag äntligen fick medicin så tog det bara en månad innan vi blev gravida med sonen.
Vi planerar att börja försöka bli gravida framåt vårkanten, dels för att sonen ska hinna bli lite äldre, dels för att jag för att jag känner att jag inte vill "riskera" att vara gravid när jag börjar jobba efter föräldraledigheten nu i januari. Samtidigt är jag redan orolig att det ska ta lika länge eller längre att bli gravid som det tog med sonen, man är ju ingen ungdom längre...
Så det känns skönt att ha personer i samma situation att babbla av sig med, maken börjar nog redan tröttna på mitt planerande.
Jag förstår vad du menar med att det är gott att prata av sig med andra i samma läge. Tror att jag snabbt skulle trötta ut mannen annars. Hehe
Jag beklagar de tidigare missfallen
Jättetråkigt! Vad var det med din sköldkörtel? Jag kollade upp mitt TSH-värde då jag hört att det kan vara en faktor och det låg på 2,5 vilket kag tyckte var högt enligt vad jag läst här samt på andra ställen på Internet men min läkare hävdade envist att mitt värde var helt normalt.