Inlägg från: Vildhallon |Visa alla inlägg
  • Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

MjölkChoklad skrev 2014-01-02 00:12:48 följande:
    Vildhallon & Tedax: Sedan i våras får jag medicin för Hypotyreos. Mina sköldkörtelprover var inte så jätteextrema, men TSH låg lite högt och något annat värde var lite lågt. Nu ska dosen vara rätt inställd, så jag hoppas det ska gå att bli gravid!
    Välkommen Tant röd på besök här oxå - hoppas slippa besök på ett tag sedan
    Jag försökte ju också få läkare att uppmärksamma att mitt värde var lite högt, men fick ingen respons. Det låg på 2,5 och det har legat på samma nivå alla tre gången jag testat. Om din medicin är rätt inställd nu så finns det ju inga såna hinder Glad Vad skönt att du fick respons från vården!
  • Vildhallon

Jag har ganska låg kroppstemp normlat sett (får jag för mig i allafall). Normalt ligger den på 36,5 under dagen ungefär och nu efter ägglossning så har den legat en hel grad högre! Det är ganska stor ökning känns det som och jag är känslig för temperaturökningar i kroppen. Jag tror att det var orsaken till mitt extremt ökade sömnbehov dagarna efter ÄL men nu verkar kroppen ha anpassat sig till den nya tempen. Tog tempen nu i morse och hade fortfarande 37,5 grader. Är jag sjuk och har feber så sover jag konstant nästan. Drömmer

Vad tycker ni om vi skulle ha en BIM-lista i tråden nu när vi börjar bli några stycken? Jag tycker att det är roligt att kunna följa hur det går för alla. Vad tror ni?

• Vildhallon
    Tedax: Jag här måste man också ha 3 missfall för att få en utredning alternativt försökt utan resultat i 1 år(!) trots min ålder. Jag tror det är olika för olika landsting. Det är jättefrustrerande... Vad gott att höra att ni blev gravida innan utredningen hann börja. Jag har varit i kontakt med kvinnokliniken och fått progesteron utskrivet då det misstänktes att jag ev kunde ha brist på det. Förutom det har jag inte fått någon hjälp ännu.

MrsLowlife: Välkommen till tråden! Jag håller tummarna för att det går vägen för er denna månaden Glad

Jag tänkte att jag gör en BIM-lista och lägger upp i tråden. Om någon inte vill vara med på listan utan bara vara med i tråden så säg till Glad
  • Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}

Vildhallon          7/1
    Mon bébé 81   10/1
    MrsLowlife       25/1
    MjölkChoklad   29/1
    Tedax
    CorneliaVelvet

Jag lade in namnen i BIM-datumordning. Tedax och CorneliaVelvet: Jag hittade inga datum på er i tråden. Lägg gärna in dem om ni vill Glad
  • Vildhallon
    Aftonstjärna: Välkommen till tråden! Vad skönt att det gått så bra tidigare! Då kommer det säkert att gå vägen nu med

Hagalu78: Självklart! Du är så välkommen! Hur gamla är dina barn?
  • Vildhallon
    Jenna0808: Vad kul! Välkommen till tråden! Glad Jag lägger in dig i BIM-listan.

Mon bébé 81: Jag bor i Värmland!
  • Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}

Vildhallon          7/1
    Mon bébé 81   10/1
    Jenna0808       18/1
    MrsLowlife       25/1
    MjölkChoklad   29/1
    Tedax
    CorneliaVelvet

Är det någon annan av er som inte är med på listan som vill lägga till er så är det bara att kopiera till ett nytt inlägg och lägga till er Glad
  • Vildhallon

Jag har tjuvtestat med stickor och fått svaga steck som var svårt att avgöra om de var plus eller inte. Så imorse tog jag ett CB digital för att få slut på spekulationerna och den visade "Gravid 1-2"! Glad Jag är glad samtidigt som jag är livrädd!! Började med progesteron direkt och ringde kvinnokliniken och fick en tid för tidigt UL den 27 januari. Det känns jättelångt dit! Vi är bara på vecka 3+3 så vad som helst kan ju hända fram tills dess Rynkar på näsan

Skräckblandad förtjusning...

• Vildhallon

Usch, jag är supernervös nu Rynkar på näsan Tog ett prov på sticka för att se om stegringen fortsätter men det ligger på samma nivå som igår vad jag kan se... Jag får ta ett nytt imorgon för att se om det fortsätter att stiga eller om det sjunker. Sjunker det så är det kört den här gången också.

Skönt att vara ledig nu ett par dagar... Men det kunde ju varit bättre väder tycker jag! Bara regn och mörkt ute. Får trösta mig med att om två månader så brukar det kännas som att våren börjar komma lite smått... Snart är det sommar igen! Glad

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?