Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag hänger på. Har länge längtat efter en trea (mina barn är födda 02 och 05) och nu ska det bli av är det tänkt. Hormonspiralen åker ut nästa vecka. Ska bli så spännande att ge sig in i denna värld igen! 

Har alltså pga hormonspiralen ingen aning när jag har ÄL eller mens ännu. Har ingen erfarenhet av ägglossningstest och dyl då båda mina barn kommit på beställning. Till min mans stora besvikelse, han hade hoppats på att få försöka lite först hehe Flört Kanske det blir mera sånt nu när vi är äldre, jag är 37, han 40.

• Aftonstjärna
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-02 20:23:59 följande:
    Välkommen Glad.

Vad spännande att "börja om" med en liten när de första barnen blivit lite äldre.

Tack! Ja, det tycker jag med! Min 11-åriga tjej kommer nog att vara till stor hjälp (om det blir en bebbe), hon gillar småbarn och har bett om att få ett litet syskon :) Babyn skulle ju anlända till en "färdig familj" så känns annorlunda än med de första barnen då allt var så nytt. Har liksom lite mer perspektiv nu.

• Aftonstjärna
    Hagalu78 skrev 2014-01-03 11:23:11 följande:
    Mina barn blir 9 och 12..så det blir en sladdis i så fall
    Då har ni det som vi, mina barn fyller också 9 och 12 i år!

Grattis Vildhallon! Vad spännande!
  • Aftonstjärna
    Joss81 skrev 2014-01-05 16:32:40 följande:

Hej på er!
    Hoppas på att också få vara med i er tråd. Vore skönt att känna stöd från andra i samma sits. Jag är 33 år. Vi har en dotter på 4 år och sedan i somras har vi försökt få ett till barn. Jag fick missfall (MA) i höstas. Det var jättejobbigt och tungt. Nu har vi försökt igen i några månader utan resultat. Jag använder mig av äl-stickor så jag tror att vi lyckas tima in rätt tid men inte hjälper det ändå.. Senast idag fick jag mens igen, och jag blev så besviken och gråtfärdig. För varje gång som mensen kommer så tappar jag hoppet mer och mer.

Vi kände de första åren efter att vi fått vår dotter, att vi inte ville ha barn tätt. Vi har så många vänner som skaffat tätt, och som känner sig så utmattade och trötta för att det tärt på dem. Vi har hela tiden känt att det inte varit någon brådska utan att vi gärna väntar ett tag. Men nu ångrar jag mig så mycket att vi inte försökte tidigare medans jag var yngre. Det känns som att jag får skylla mig själv nu för att jag väntat för länge. Tänk om jag aldrig mer blir gravid. Då kommer jag få ångra resten av livet att vi väntade i så många år istället för att försöka bli gravid igen efter ett tag. Behöver verkligen lite pepp och styrka för jag känner mig så deppig och orolig...

Hej och kram på dej Joss! Jag som redan hunnit bli 37 tycker ju du är väldigt ung :) Tror nog det ska lyckas ännu Glad Mitt yngsta barn har redan hunnit bli 8 medan vi väntat på rätt läge för ett tredje barn. När jag var yngre funderade jag på vad som skulle vara bra åldersskillnad mellan barnen, i vilken ålder det skulle vara bäst att skaffa barn osv. Tycker jag stressat över så mycket i onödan! Nu tänker jag istället på att vi har plats, tid och kärlek att ge åt en liten!

Trots att jag inte gått igenom missfall har det nog varit en del gråt och tandagnisslan då jag trots en grym babyfeber varit tvungen att inse att det inte varit tid för en bebbe och trodde jag skulle få ge upp drömmen helt, men nu ser framtiden ljusare ut! Jag känner mej hoppfull och förväntansfull just nu, spiralen åker ut på onsdagen!
  • Aftonstjärna

Min spiral rök på onsdagen! Vet fortfarande inte när jag har äl/bim eftersom hormonspiralen tog bort mensen helt för mej. Nu är jag nästan rädd för att bli gravid trots att jag väntat så länge. Har mått riktigt dåligt båda gångerna jag varit gravid och eftersom jag idag är min egen chef och är tvungen att tjäna ihop till min egen lön varje månad är jag orolig över hur det ska gå... Tidigare har jag varit anställd och fått min lön trots att jag varit grön i ansiktet och pimplat läsk hela dagen...

Och hej Lantlollan!

• Aftonstjärna

Hej mimmih! Vad tråkigt med missfallet :( Hoppas att ni blir gravida lika snabbt igen!

Jag plockade ut hormonspiralen på tisdagen och det verkar som om jag fick mens i fredags då jag blött sedan dess. Vilket betyder att jag borde ha äl kring den 25.1. Det är så länge sen jag haft regelbunden mens så kommer faktiskt inte ihåg hur lång cykel jag hade. Är det bara jag som har så dålig koll på mensen? Obestämd Siktar på att BIM är kring den 10/2.....

• Aftonstjärna
    Grynis skrev 2014-01-14 15:38:09 följande:
    Brösten ömmar av och till vilket dom inte brukar innan mens. Dom brukar då ömma hela tiden för att strax innan ens sluta ömma helt. 
    Kan tillägga att jag var och skulle köpa en ny bh i måndags och har ökat 1 kupstorlek på några veckor trots att jag inte gått upp i vikt, tappade 8 kg under nov-dec så dom borde ju ha krympt Förvånad

Jaja, hoppet är ju det sista som överger en.....

Ha en bra dag tjejer!  Skrattande
    Låter som att du är gravid! När jag blev gravid med mitt första barn var det första tecknet att brösten blev stora och spända. Slutade med att jag fick bristningar på brösten och inte på magen.... Och ett streck på testet betyder nog gravid, även om det är svagt!
  • Aftonstjärna
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-20 20:57:18 följande:
    Hur gör ni med att berätta för andra? Vet er familj och vänner om att ni försöker bli gravida? Jag har berättat för en vän/kollega som jag har nära kontakt med. Kommer även att berätta för henne när jag får plus. Hon är lite äldre än jag och har redan barn. Tycker om att prata med henne om sådana här saker och känner att jag får så bra råd. Mina andra vänner vet att jag gärna vill ha barn snart, men det har inte känts naturligt att börja prata om det mer ingående. Familjen vet inget.
    Det är bara en kompis som vet om att jag tagit bort spiralen. Och min man förstås ;) Har valt att berätta för den här kompisen eftersom hon har många barn och fått de yngsta då hon var närmare 40, dvs hon förstår min längtan och tar mej på allvar! Vill helst ligga lite lågt annars! Skulle bli stressigt om många visste! Och det är nog inte alla som förstår sig på en 37-årings bebislängtan. 
  • Aftonstjärna

Jag vet inte vad jag ska tro, men det är väl äl jag känt av de senaste dagarna, grymt ömma bröst och så har det stuckit till i flickmagen några gånger. Har svårt att komma ihåg hur kroppen funkade innan hormonspiralen... Känner ni andra av ägglossningen?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?