Joss81 skrev 2014-01-05 16:32:40 följande:
Hej på er!
Hoppas på att också få vara med i er tråd. Vore skönt att känna stöd från andra i samma sits. Jag är 33 år. Vi har en dotter på 4 år och sedan i somras har vi försökt få ett till barn. Jag fick missfall (MA) i höstas. Det var jättejobbigt och tungt. Nu har vi försökt igen i några månader utan resultat. Jag använder mig av äl-stickor så jag tror att vi lyckas tima in rätt tid men inte hjälper det ändå.. Senast idag fick jag mens igen, och jag blev så besviken och gråtfärdig. För varje gång som mensen kommer så tappar jag hoppet mer och mer.
Vi kände de första åren efter att vi fått vår dotter, att vi inte ville ha barn tätt. Vi har så många vänner som skaffat tätt, och som känner sig så utmattade och trötta för att det tärt på dem. Vi har hela tiden känt att det inte varit någon brådska utan att vi gärna väntar ett tag. Men nu ångrar jag mig så mycket att vi inte försökte tidigare medans jag var yngre. Det känns som att jag får skylla mig själv nu för att jag väntat för länge. Tänk om jag aldrig mer blir gravid. Då kommer jag få ångra resten av livet att vi väntade i så många år istället för att försöka bli gravid igen efter ett tag. Behöver verkligen lite pepp och styrka för jag känner mig så deppig och orolig...
Hej och kram på dej Joss! Jag som redan hunnit bli 37 tycker ju du är väldigt ung :) Tror nog det ska lyckas ännu
Mitt yngsta barn har redan hunnit bli 8 medan vi väntat på rätt läge för ett tredje barn. När jag var yngre funderade jag på vad som skulle vara bra åldersskillnad mellan barnen, i vilken ålder det skulle vara bäst att skaffa barn osv. Tycker jag stressat över så mycket i onödan! Nu tänker jag istället på att vi har plats, tid och kärlek att ge åt en liten!
Trots att jag inte gått igenom missfall har det nog varit en del gråt och tandagnisslan då jag trots en grym babyfeber varit tvungen att inse att det inte varit tid för en bebbe och trodde jag skulle få ge upp drömmen helt, men nu ser framtiden ljusare ut! Jag känner mej hoppfull och förväntansfull just nu, spiralen åker ut på onsdagen!