Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower} 
    Aftonstjärna 7/2

Mon bébé 81 8/2 
    Lambda 8/2 

kmor 12/2

Jenna0808 21/2 
    Synaps 21/2 
    MrsLowlife 23/2 
    Mjölkchoklad 26/2
    Lantlollan 1/3 

Plus Plussat Plus 
    Vildhallon, BF 15/9
    Bebislängt, BF 24/9 
    L 1977, BF 4/10

Pealuttan
  • Aftonstjärna
    Lambda skrev 2014-02-03 18:49:06 följande:
    17 månader av oskyddat sex räknade jag fram nyss. Känner mig rätt säker på att inga bullar kommer att bakas här utan medicinsk hjälp. Har lämnat bollen till karln men han är nog inte redo att ta det steget så vi lär väl bara låta månaderna/åren gå. (Butter) känns drygt att hoppas så där lite i smyg och samtidigt låtsas att man är oberörd varje månad.

Nä, jag får känna glädje över er som lyckas få plus här :)
    Jättetråkigt om mannen inte är med :( Min man skulle nog inte heller gå med på sådant, det har tagit flera år för mej att förhandla mej fram till nr 3 som nu förhoppningsvis tänker komma till oss.
  • Aftonstjärna

Måste väl tillägga att hans ovilja mest har haft att göra med det praktiska, ekonomi, utrymme och sånt. Där har vi nu ett bättre läge!

Jag har 3 dagar kvar till bim och har fått halsbränna, trots att jag bara druckit 1 kopp kaffe idag. Min kollega, som är 5-barnsmor, sa att halsbränna alltid varit ett första symtom hos henne... 

• Aftonstjärna

Jag har också BIM nu i dagarna, imorgon om jag räknar med 28 dagars cykel, lite osäkert. Tror jag testar på lördagmorgon om inte mensen kommer. Har blivit bjuden på tjejfest och skulle ju vara bra att veta om det är ok att pimpla prosecco eller ej :) Hur jag ska förklara saken om det blir som jag vill är en annan femma...

Nu när bim är så nära är jag livrädd att mina symtom bara är inbillning! Håller tummarna för er också Lamba och Mon bébé!

• Aftonstjärna

Kravlade mej upp i arla morgonstund för att testa, blev negativt, men upptäckte också att testen jag hade i skåpet gick ut 03/2013 (den som spar...) så får nog testa på nytt om ett par dar om inte mensen infinner sig! Tar bilen till tjejfesten ikväll så har jag en bra orsak att skippa vinet! Och så har jag annat att fundera på än min mage hela kvällen, det blir skönt! Trevligt veckoslut flickor! Skål

• Aftonstjärna
    mon bébé Jag kom nog lite ner på jorden när bara teststrecket syntes, har varit så övertygad om att jag blitt gravid då jag haft så mycket symtom: ömma bröst, halsbränna och riv och slit i magen. Speciellt halsbrännan förundrar jag mej över, det brukar jag aldrig lida av. Men det är trots allt första försöket så deppar inte ihop om det inte blev nåt denna gång. Och mannen blir glad över att få försöka lite till Flört

jamieblue STORT grattis!!!
  • Aftonstjärna

Ingen mens här ännu så ska smyga iväg till apoteket från jobbet och handla test och testa imorgon på morgonen igen.... Symtomen finns kvar + ett lätt illamående när jag blir för hungrig. Lite nervös för att testa efter mitt negativa på lördagen.

Hoppas du får ett plus Lambda!

• Aftonstjärna
    Bebislängt skrev 2014-02-10 10:54:29 följande:

Åh vad spännande! När är BIM? Håller tummarna för dig med!
    Lite osäker eftersom det här är första cykeln efter hormonspiral som tog bort mensen nästan helt, så har inte riktigt koll på hur lång menscykel jag har, aldrig haft faktiskt... Räknar jag med 28 dagar var det i fredags, men kan lika gärna ha vart igår. Tack för tummar!
  • Aftonstjärna
    Bebislängt skrev 2014-02-10 13:34:56 följande:

Men vad spännande! Beundrar dig som kan hålla dig från att testa så länge hehe.
    Känner mej lite skräckslagen! Har drömt om en liten trea i flera år och nu när det äntligen (kanske) blir sant funderar jag om vi är helt galna. De stora barnen fyller 12 och 9 i år. Men visst blir det alldeles härligt om det blir ett plus, ett mycket efterlängtat barn, men mycket känslor (orkar vi på riktigt (ja!), vad ska folk tycka, är jag för gammal...osvosv)!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?