Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Jejjtap skrev 2014-01-23 17:54:12 följande:

Åhh va skönt att du ställer den frågan, har faktiskt funderat hur många tappra som faktiskt stannar kvar. Nu som sagt tog jag ut min spiral igår så allt känns väldigt nytt men såååå spännande. Känns som jag funderar på allt från att det inte kommer funka till vad den lille skulle kunna heta. Jag har två barn sen tidigare men min yngsta är sju, så det känns verkligen som jag börjat om från början och vad lätt man glömmer! Enligt mina beräkningar ska jag ha äl idag men jag tog ut spiralen igår så det är väl ingen idé denna månad. Hur länge är hormonet kvar i kroppen?
    Har du haft hormonspiral? Då är hormonerna bara "lokala" och enligt min gynekolog är det bara att tuta och köra! Han menade att man kan bli gravid direkt om man råkar ha ägglossning precis när man tagit ut den.  Jag tog ut min spiral i början av månaden och fick mens några dagar senare, hade ingen som helst koll på min cykel då mensen så gott som uteblev med spiralen, tror min ägglossning håller på just nu...

Mina barn är 8 och 11 så jag känner som du, tänker hit och dit på allt! Det är så spännande och härligt :) Har drömt om en liten trea så länge!
  • Aftonstjärna

Ja, det är så skönt att kunna dela sina funderingar med någon som exakt förstår vad det är man går och grunnar och hoppas på just nu! Skulle nog inte vilja plåga mina vänner med det här och alla har nog inte förståelse för hur viktigt det här känns för mej just nu! Hoppas vi kan följas åt efter Plus också! Ser (nästan) fram emot att få gnälla på mitt illamående tillsammans med er :) 

• Aftonstjärna
    L1977 skrev 2014-01-26 14:48:19 följande:
    Testade med testlagrets grav test idag. Förväntade mig inget. Ingen skugga lr något. Det dyker upp två rosa fina streck! Kan inte ens tro det! Ska ta ett digitalt senare ikväll, som jag ska visa sambon. Han får vänta vi ska ha kalas hemma om tio minuter. Jag är i chocktillstånd men så otroligt lycklig o glad!!!
    Nej, så roligt!!! Grattis! 
  • Aftonstjärna
    Synaps Välkommen! Mina stora barn är födda -02 och -05. 

Vildhallon Lycka till! Så spännande med VUL!

Jag har nu två veckor kvar till BIM (om jag räknat rätt), försöker att tänka på annat, svårt! Detta är trots allt första försöket, men när vi äntligen kom igång känns det som om det skulle vara väldigt bråttom. Skulle vi få till det nu skulle jag hinna få barnet innan jag fyller 38, men det lär väl inte ha så stor betydelse egentligen...
  • Aftonstjärna
    majja77 skrev 2014-01-27 15:25:36 följande:
    Hej tjejet..36 år. .nyss gjort rfsu testa tidigt på äl+7 ksn ni vara snälla och kolla mina bilder i mitt bild galleri? Behöver extra ögon
    Hej majja! Tycker nog jag ser ett svagt streck där...
  • Aftonstjärna

Jag har ännu nästan två veckor till bim och har nu blivit just så besatt som jag tänkte att jag inte skulle bli Obestämd Letar tecken fast det är för tidigt och hoppashoppashoppas på ett plus. Kan knappt tänka på annat. Har dessutom tillbringar kvällarna med att kolla på en massa avsnitt ur serien One born every minute. Finns på youtube. Vad kollar du på? frågade mannen. Öh, föda barn-porr, sa jag. Hur skulle det vara om vi skulle kolla på lite göra barn-porr istället? föreslår han {#emotions_dlg.djavulsk}

• Aftonstjärna
    L1977 skrev 2014-02-01 09:41:21 följande:
    Kikar in för att se hur det går för er! Hoppas på massa plus! Behöver er i oktobertråden där jag känner mig fasligt gammal.... :/
    Jag har bim kring 10/2 så lite för tidigt för mej att testa ännu. Har haft mycket molvärk så hoppashoppas fast förnuftet försöker säga att det kanske är lite för mycket att hoppas på då det är första försöket och vi inte legat i speciellt mycket och inte haft noggrann koll på äl. Men man vet ju aldrig, funkade ju bra när jag var yngre. Att döma av ditt nic är jag äldre än du, skulle gärna komma med och fräscha upp oktobertråden Flört 
  • Aftonstjärna

Oj, jag upptäckte just att jag antagligen räknat fel gällande mitt bim-datum. Om jag utgår från en 28 dagars cykel betyder det ju att jag har bim 7/2 och inte den 10/2 som jag hela tiden gått och trott! Vilket betyder att jag ju kan testa snart! Hur långt innan vågar man testa? Har haft molvärk länge nu. Brösten börjar också vara rätt ömma, men det kan ju vara ett tecken på mens också....  

• Aftonstjärna
    Bebislängt skrev 2014-02-03 10:28:46 följande:
    Aftonstjärna, det verkar ju vara himla olika det där. Vissa visar ju plus fem dagar innan medan jag fick ett solklart minus tre dagar innan BIM och ett lika solklart plus dagen efter BIM.
    Ja, tror nog jag ska försöka ha tålamod och vänta lite till, det är ju trots allt bara några futtiga dagar kvar försöker jag intala mej själv.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?