Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tack igen :).

MrsLowlife: krya på dig! Verkar smått omöjligt att undvika alla virus som härjar runt nu. Är själv inne på tredje förkylningen i år...

Lantlollan: hoppas att ägglossningen kommer igång snabbt!

• Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-03-19 10:47:01 följande:
    Tack alla, känns fint. Hjärta

Vad häftigt med husdjuren MonBebe!! Jag tror absolut att de har känt det tre dagar efter. Om en hund kan detektera cancer genom att lukta på urin(!!) från en cancersjuk så tror jag definitivt att de kan känna det när de har dig alldeles nära varje dag!!
    Ja, jag tror också det Glad. De har ju en helt annan känslighet än vi människor. 
    Ett "billigt" och väldigt effektivt graviditetstestFlört
  • Mon bébé 81
    M39 skrev 2014-03-19 11:01:51 följande:
    Kan det vara nåt? Lr hoppas jag för mycket.
    Jag tycker att det är ett ljust streck till höger, om det inte är skarven på testet vill säga. 
    Men färgen går inte att se. Har själv använt billiga stickor från nätet, och de ger ofta grå spökstreck så det är färgen som avgör om man är gravid eller ej. Håller såklart tummarna!
  • Mon bébé 81
    MrsLowlife skrev 2014-03-23 17:41:29 följande:
    Jag fick mens i morse, någon dag tidigare än vanligt men ändå inom rimligheten. Det var vårt 4:e försök så det känns inte alltför hårt. Funderar på att använda ägglossningstest till nästa vända men är lite skeptisk på om det verkligen betalar sig, jag tempar i dagsläget. Tycker att man läser om många som har problem med avläsningen av de där testen och då känns det ju som pengar i sjön.

Om det bara är jag kvar på BIM-listan känner jag att jag backar ur den här tråden, så delaktigt har jag inte varit och så viktigt är det inte för mig.
    Det dyker säkert upp fler med BIM-datum snart. Jag fortsätter att hålla tummarna hårt för alla er som väntar. 

Jag tyckte att det var värt att använda ägglossningstest. Jag tempade också, men det var i slutändan ägglossningstesten som gav mig klart besked om när ÄL faktiskt var. Hade inget problem att läsa av resultaten (när de väl kom). Använde billiga stickor från "bäst på test". 
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-03-24 10:07:18 följande:

Vad härligt! Hade också önskat att vi inte hade fått mån siffra. Även om vi fick 1:9000, vilket ju är jättebra så går jag och tänker på varför vi inte fick lägre. Men nu har jag släppt det lite grann.

För mig kändes det skönt att bli framflyttad igen eftersom jag vet exakt när vi hade sex och blev lite orolig sist om den i så fall inte växte som den skulle eftersom jag blev tillbakaflyttad sex eller om det var sju dagar. Men nu känns det bättre och mer rimligt.

Vad härligt att må bra! Jag känner mig också piggare, förutom att jag är sjuk just nu. Men förutom trötthet så har ju jag inte direkt känt nåt alls under hela graviditeten. Har du fått mage än? Jag har jättelite gravidmage men så har jag lite mage sen innan också. Hade jag varit smal skulle det nog ha synts en del :)

Tycker fortfarande att det hade varit kul med en gemensam tråd för alla som plussar på den här tråden :)
    Jag tycker också att det vore kul med en plustråd för oss! Tycker vi har så bra stämning härGlad. Spelar ju ingen större roll att man får barn i olika månader/år.
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-03-26 08:29:48 följande:
    Gjorde negativt test idag på BIM - 1/2. Antar att det betyder att det inte blev någon bebis den här gången Gråter. Men det var väl för mycket begärt att det skulle funka på första försöket... Nu hoppas jag att mensen dyker upp som den borde i morgon eller på fredag.
    Helt kört är det ju inte förrän BIM har passerat. Men skulle det inte ha tagit sig den här månaden så håller jag tummarna hårt för att det blir nästa månad istället. Kram!
  • Mon bébé 81
    Ljusfat skrev 2014-04-10 09:41:53 följande:
    Jag fick banne mig två streck i morse Vad gör man nu???
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

Ta det bara lugnt och låt det landa Glad
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-04-11 10:15:25 följande:
    Nu vill jag att min äl ska komma snart! Tycker mig se en svag stegring, hoppas hoppas. Är det knäppt eller överdrivet att testa två gånger om dagen de dagar det är störst sannolikhet för äl? Stämmer det att stegringen kan vara så kort att man missar den om man testar en gång per dygn?
    Det finns de som säger att de ser sin stegring endast under några timmar. Min stegring syntes betydligt längre än så. Jag fick fullt utslag två dagar i rad (morgontest). Och då hade det även blivit starkare någon dag innan. Håller tummarna för att din ÄL dyker upp snart!
  • Mon bébé 81
    CorneliaVelvet skrev 2014-04-21 13:20:05 följande:
    Nu har jag iaf fått tid hos en läkare/gyn fast inte förrän i maj.....Var inte alls så lätt som jag trodde att få hjälp...fick nästan tvinga mig till en tid med läkaren. Nu har jag hursomhelst ingen koll alls vad jag befinner mig i cykeln...om blödningen jag fick för över en vecka sen va mens så borde jag ju ÄL komma snart(jag har en kort cykel så äl brukar vara mellan dag 10-12) men nää inga utslag på ÄL test.
    Sen har jag blivit öm i brösten sen efter blödningen...så vet inte alls vad som händer med mig. Känner mig lite förvirrad :)
    Har du gjort grav-test?
  • Mon bébé 81
    CorneliaVelvet skrev 2014-04-21 16:47:21 följande:
    Nä det har jag inte...men kanske ska göra det. Iofs så tror jag inte att jag är gravid säkert bara min kropp som splear mig ett spratt :)
    Förstår att du inte vill göra dig några förhoppningar. Men om jag var du så skulle jag ändå testa, för att vara på den säkra sidan.  
  • Mon bébé 81

Oh, nu blir man ju nyfiken majja77! Håller tummarna hårt för dig och alla andra i tråden.

• Mon bébé 81
    MagicQueen skrev 2014-05-19 13:55:28 följande:
    Tog ett digitalt nu med gravid 1-2, så underbar känsla <3 bara testat med Apotekets innan.
    Grattis!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?