Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Lantlollan skrev 2014-02-22 01:00:06 följande:

Den tar ca 45 sekunder och det är bra, för det blir mer exakt än de allra snabbaste. Du ska dock inte ta tempen i armhålan, för det kan ge stora variationer beroende på var och hur. När du tempar för att kartlägga din cykel vill du ha ett så exakt och homogent resultat som möjligt för att kunna detektera de förhållandevis små skillnaderna. :P
    Hur stor skillnad i temperatur har du som mest mellan de "vanliga" dagarna (innan ägglossningen alltså)?
  • Mon bébé 81

Tack för att du delar med dig Lantlollan! Det var en väldigt tydlig ökning av tempen efter ägglossningen. Kul att få det i diagram så att man verkligen ser. Jag tempar med vanlig termometer och skriver upp i min kalender bara, men jag kanske ska göra ett eget diagram jag med. Kan vara kul att seGlad.

Själv testade jag med ägglossningssticka idag för första gången. Är på dag 9 i menscykeln och jag fick ett mycket sagt streck. Men har googlat lite och förstått det som att det är normalt att få svaga streck när som helst i menscykeln. Nu börjar väntan på starkt streck, och en uppgång av tempen. Det här är ju nästan som ett heltids arbete...pust!Foten i munnen

pärla00: välkommen! Jag bor i Stockholm. Var bor du?

• Mon bébé 81

Angående boktips,

"Mammapraktikan" av Leni Söderberg tycker jag är jättebra! Man kan använda det som en uppslagsbok eller så kan man läsa den i sin helhet om man vill.

Har även köpt och börjat kika i "Att föda" av Gudrun Abascal. Det verkar vara en riktigt bra bok, men inte så kul att läsa innan man blivit gravid. Svårt att hålla koncentrationen uppe när man läser om något som ligger så långt borta. Så den tänkte jag spara och läsa när jag väl blivit gravid.

"På smällen från A till bebis" av Ann Söderlund och Hannah Rosander läste jag för några år sedan. Den var ganska underhållande, men inte särskilt bra egentligen.

"Du ska bli pappa" av Dick Sundevall tyckte jag var intressant att läsa, mest för att den är skriven av en man. Maken läser den nu, och tycker att den är bra.

• Mon bébé 81

Har fyllt i Fertility friend nu, och den säger att jag hade ägglossning på dag 12 i cykeln, alltså i måndags. Det låter ju bra, men jag har lite svårt att tro att det verkligen stämmer. Har kört med ägglossningsstickor två gånger om dagen senaste tiden och jag får inget utslag på dem (endast supersvaga streck). Märker inte heller att jag har haft något ägglossningssekret. Och om man tittar på temperaturkurvan så ser man att min höjning inte är högre än den varit vid ett tidigare tillfälle. Nåväl, ska fortsätta att tempa och se vad som händer med kurvan.

• Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-02-28 08:26:25 följande:

FF tar alltså hänsyn till alla parametrar, så gissningsvis kommer korset att försvinna om du skriver i att du inte har haft några flytningar och att opk-test varit negativt för de dagar då du har testat. :)
    Tack för hjälpen, det förklarade en hel del!
    Fyllde i även OPK nu, och då "försvann" ägglossningen.

Fick starkare streck på ägglossningsstickan i morse, så nu kanske ägglossningen börjar närma sig snart.

• Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-03-01 06:47:06 följande:
    Det är inte ens lönt att posta en bild, för det är så svagt, men jag är på äl+12 idag och tog precis ett test. Om man verkligen, verkligen VILL vara gravid så kan man se ett supersvagt streck som ingen normal människa skulle se. Snälla, snälla, snälla låt det vara så.
    Åh, vad spännande! Då håller jag tummarna för att det är Plus (vilket det säkert är!).

• Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-03-02 07:37:01 följande:
    Jag tog ett digitalt test i morse - jag ÄR gravid!!! :D
    Åh, vad roligt!! GRATTIS {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Mon bébé 81

Känner mig lite nedslagen idag. Har tempat i 14 dgr och om man bara går efter temperaturen skulle jag eventuellt ha kunnat haft ÄL i måndags. Men jag har även gjort ÄL-test 2 ggr/dag sedan förra lördagen och det ger inget utslag. Eller jag fick lite starkare streck i måndags, fredag och lördags - men de har aldrig varit lika starka som kontrollstrecket.

ÄL-sekret dök upp i fredags och lördags, men nu är det borta. Eftersom jag har gjort ÄL-test 2 ggr/dag så borde jag verkligen ha upptäckt ÄL. Har 4 test kvar så jag testar några dagar till. Ska även fortsätta att tempa.

Mitt enda hopp är att ÄL dyker upp senare än väntat, men det känns ganska kört. Jag har troligtvis inte haft ÄL den här månaden. Tror inte att jag hade någon förra månaden heller, då jag hade ÄL-sekret väldigt tidigt men mensen kom ändå sent.

Sorry för negativt inlägg, men det är verkligen inte min dag idagRynkar på näsan

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?