Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

joss82 skrev 2014-03-13 22:02:49 följande:
    Min cykel varierar oftast mellan 29-35 dagar. Har bestämt mig för att åtminstone vänta till måndag. Spännande! När tänker du testa?
    Jag ska testa på torsdag eller fredag nästa vecka. Känns som en evighet just nu!
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-03-14 08:15:49 följande:
    Håller tummarna. Fick ganska starkt utslag på min sista äl-sticka imorse, måste nog köpa lite fler äl-test idag. Blir inte klok på min kropp nu.
    Har du provat med ÄL-stickor hela menscykeln?
  • Mon bébé 81
    Tedax skrev 2014-03-15 13:23:30 följande:
    ÄL +11 och ett tokblankt graviditetstest.
    Än är inte hoppet ute! Håller mina tummar stenhårt för dig.
  • Mon bébé 81

Grynis: bättre lycka denna gång! Glad

MIna bröst har svullnat upp minst 1 kupa (eventuellt ännu mer), och mina bh:ar är för små. Har inte tänkt på om brösten brukar svullna upp så här innan mens, men jag tycker att jag borde ha märkt det tidigare eftersom bh:arna inte ens passar. De ömmar lite ibland också, men inte särskilt mycket. Har "mensvärk" sedan tre dagar tillbaka, men det kan även vara tarmarna som spökar. Har haft problem med lös mage också. Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag ska testa i alla fall. Om inte mensen har dykt upp innan dess vill säga.

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-03-16 09:59:40 följande:

Lycka till! Det låter ju onekligen som om nåt är därinne. :) Jag kände ingenting alls innan BIM. Det enda som kunde ha avslöjat var att jag hade 37.1 i temperatur varje dag motför annars brukar jag variera mellan 36,5 och 36,8.
    Ja, jag hoppas verkligen! Jag kan känna av lite mensvärk några dagar innan BIM i normala fall, så jag törs inte "tro" för mycket på mina symptom. Min temperaturkurva ser ut så här nu, men jag vet inte hur jag ska tolka det hela (mer än att det håller sig ovanför den vågräta linjen). Har inte tempat tidigare månader, så vet inte vad som är "normalt" för min kropp. Bara att hoppasGlad

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-03-16 10:15:43 följande:

Spännande! :D Jag hade "mensvärk" dan innan BIM och på BIM, men jag fattade ju inte att växtvärk kändes likadant så jag trodde ju att det var mensen som var på väg hehe. Håller alla tummar! När är BIM?
    Hihi, nä det är så trixigt detta. Egentligen får man ju bara vänta tills man kan testa Flört.
    Jag vet inte riktigt när BIM är, cykeln är olika lång varje månad. Men på torsdag är jag på ÄL+14.
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-03-16 10:28:13 följande:
    Tycker gott det kan vara dags för lite fler plus i tråden nu!!
    Ja, det gör det verkligen! Nu var det ett tag sedan sist.
  • Mon bébé 81

Och så kunde jag inte vänta längre med att testa. Jag är världens mest nyfikna människa tror jag Flört.
    Maken är inte hemma, men han fick det glädjande beskedet per sms väldigt tidigt i morse.

Fick mitt Plus på ÄL+12
    Ett svagt, men klart synligt rosa streck.

Symptom: betydligt större bröst sedan 7 dgr efter ÄL, lätt molvärk (nu får man sluta skriva mensvärk ;)) och lite rapig. Men det som är nästan mest tydligt är faktiskt hur mina husdjur har reagerat. Sedan 3 dgr efter ÄL har de legat hos mig konstant, ena honan luktar och slickar på mig (har hon aldrig gjort förut). Det kanske inte är möjligt att upptäcka en graviditet 3 dgr efter ÄL, men mina husdjur gjorde nog det ändå Flört

Jag fortsätter att hålla mina tummar och tår hårt för alla er som väntar!

• Mon bébé 81
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}  
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3

MrsLowlife 23/3

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Mon bébé 26/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?