• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tack blåblomman hoppas det.

Vilken vecka är du i nu?

Kram

• FruA78
    daisy80 skrev 2015-10-05 15:22:45 följande:
    Skönt att allt såg bra ut, och vad spännande med behandlingen snart nu då! Håll oss uppdaterade hur det går! Förstår att det känns jätteskönt att hjälpen är på G nu, håller tummarna!! Här är det äl i dagarna så nya försök väntar. Kramar!
    Har börjat äta hormontabletterna i onsdags ska äta två dagar till och på torsdag blir det ett ultraljud för att se hur många och stora äggblåsorna har blivit. Tidigast blir inseminationen nu på lördag men mest troligt blir det senare. Känns skönt att det är på gång :)

Håller tummarna för er denna månad :) När har du bim? Kram
  • FruA78

Iskristall: vad spännande :) Håller tummarna för er och håll oss gärna uppdaterad.

• FruA78
    Blåblomman skrev 2015-10-14 08:39:02 följande:
    Har precis gått in i v25. Känns så overkligt fortfarande efter allt kämpande. Drygt 3 månader kvar.
    Vad härligt! Inte så långt kvar då :) Vet ni om det blir en flicka eller pojke?
  • FruA78
    daisy80 skrev 2015-10-14 19:38:57 följande:
    Oj så himla spännande! Jag håller alla tummar och tår!! Du måste hålla oss uppdaterade :)

Jag har bim om ca 8 dagar.
    Idag var jag och gjorde vul och det fanns en stor äggblåsa så det blir till att ta sprutan ikväll redan och inseminationen kommer att ske på lördag :) Känner mig jättenervös och uppspelt nu. Lite orolig för sprutan bara men min man får ta sprutan på mig.
  • FruA78
    daisy80 skrev 2015-10-15 22:06:02 följande:
    Åå så otroligt spännande!! Förstår du är uppspelt får din man lämna sperma på lördag eller tar de sådan som är fryst? Bara lite nyfiken och okunnig :)
    Det är färska spermier som gäller. De behövs dock tvättas och separeras så de enbart blir spermier som kommer in i livmodern annars gör det jätteont. Allt gick jättebra i lördags mannen skulle vara där kl 9.00och jag kl 14.00. Det gjorde ondare än spolningen av livmodern vilket jag inte var beredd på men det gick snabbt över. Provet var jättebra, efter tvätt så var det över 30 miljoner spermier som var snabba och rörliga som inseminerades. Är på dag 6 nu och har haft molvärk sedan dagen efter insemination. Hoppas att det ska funka nu.
  • FruA78

Daisy och iskristall Tack det går bra men tiden går så långsamt. Har molvärk och det drar i ljumskarna så jag hoppas att vi har lyckats. Dum som jag var tog jag gravtest idag för att se om hcg hade gått ut efter sprutan men det hade det inte. Är idag 9 dagar sedan jag tog sprutan och den kan ge falskt positivt upp till 10 dagar. Ska försöka hålla mig från att testa till nästa lördag.

• FruA78
    daisy80 skrev 2015-10-24 15:45:53 följande:
    Vad härligt, det låter ju som att allt gick fint! Hur känner du dig nu? När har du bim? Här kom mensen i förrgår. Börjar längta tills det är våran tur nu.. Håller tummarna för er nu att det går vägen!!
    Nej vad tråkigt med mens :( Hur ser er plan ut? Kram
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-10-24 15:55:53 följande:
    Nu har vi fått tid I slutet på november.

Hur går det för er?
    Vad härligt snart dags för er att få hjälp :)
    Håller tummarna för er! Kram
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?