• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Fick mitt provsvar idag. Inget jag ville höra, är ännu mer knäckt nu och rädd. Det var en mola så nu blir det en massa blodprov och lungröntgen :( Graviditetsförbud på minst 3-4 månader beroende på hur resten av svaren blir. Känns verkligen inte roligt längre att försöka skaffa barn, att det ska vara så svårt och smärtsamt.

• FruA78

Tack blåblomman!

Jag fick provsvaret idag på hcg och det var lågt. Jag hade 2, allt under 5 betyder ej gravid. Fick remiss till lungröntgen om en vecka. Så om den ser bra ut vågar vi nog försöka igen när förbudet är över. Fick dessutom min mens igår men fy vad man blöder trodde det skulle vara mindre efter skrapning.

Hur går det själv? Snart Bim?

Kram

• FruA78

Jaycee: Tack! Hoppas verkligen att det tar sig snabbt för nu har vi gått miste om 6 månader på det senaste missfallet.

Hoppas att ni prickar in nästa månad och får ett plus. Kram

• FruA78

Dalin79: åh nej vad jobbigt. Styrkekram. Vad livet är orättvist. Hoppas att du snart får svar på dina prover och att det ser bra ut.

• FruA78

Glitterlina: Fick mitt provsvar på lungröntgen i måndags. Allt såg bra ut :) Men läkaren vill att jag tar blodprov en gång i månaden i 6 månader för att se så tumören inte kommer tillbaka, den utsöndrar i så fall Hcg. Så får ej försöka bli gravid på 6 månader. Känner mig glad att det inte har spridit sig, men är sur att allt tar så lång tid.

Hur går det själv?

• FruA78

Iskristall: Det upptäcktes för en månad sedan. Vid mitt senaste missfall så skrapades jag 13 februari och det skickades på analys för att utreda om det var en mola eller bara en ofostrig graviditet. Fick svar att det var en mola. Vilket innebär att det har blivit fel vid befruktningen och embryot blir en tumör.

Så det har varit tufft en lång period men mår bättre nu. Längtar så efter en bebis.

Lycka till med utredningen nu i maj!

• FruA78

Daisy:nej vad trist med mens.

Hur länge har ni försökt? Hoppas ni får hjälp med utredning snart.

• FruA78

Åh nej beklagar verkligen. Fy vad orättvist det kan vara. Styrkekram

• FruA78

Stort grattis blåblomman! Vad glad jag blir att läsa detta. Håller tummarna nu för er.

Själv har jag fått klartecken från den läkaren som jag har gått och gjort vul och utredning hos. De har ändrat riktlinjerna för partiell mola istället för graviditetsförbud på 6 månader till 3 månader. Så jag väljer att lyssna på henne än kvinnokliniken. Så nu kör vi första försöket och är på cykeldag 10 idag och brukar ha Äl på dag 13-16. Önskar att det går fort att bli gravid och allt ska gå bra. Känner blandade känslor kring att försöka igen men känner mig positiv just nu :) Stor kram på dig!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?