• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tack detsamma! Vad skönt att det gick så bra och att du nu är ruvare :) Vad spännande! Håller tummarna för er. Ja tyvärr kan jag inte test för tidigt för jag testar falskt positivt ca 14 dagar efter sprutan :( Får se när jag börjar testa denna gång.

• FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-09 22:23:04 följande:
    Jo förstår. Jag har också tagit Ovitrellen, men det gjorde jag 5/12 så den bör ha gått ur till julafton

Lycka till!
    Ja din har helt klart gått ur till julafton :)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2015-12-11 17:47:33 följande:

Vad skönt att det gick så bra! Nu satsar vi på tredje gången gillt!

Anledningen att de vill att vi ska vänta två år är dels att de inte hittat några "fel" på oss, och dels att jag "bara" är 35 år. Men jag känner att det börjar bli väldigt påfrestande nu, så vid den första eventuella mensen i januari ringer jag och bokar in oss, sedan är det 2 månaders väntetid till ivf här så det känns ändå hyfsat nära... Men ändå för långt bort såklart!

Okej då förstår jag. Det är jag orolig för om vi inte lyckas nu att vi ska behöva vänta ytterligare 1 år eftersom vi lyckades senast för ett år sedan. Men hoppas att vi ska lyckas denna gång.

Ja ni har väntat tillräckligt nu. Bra att du ska ringa i januari.
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-11 19:03:59 följande:
    Är det i morgon det blir insemination? Åh spännande! Stort lycka till!
    Tack så mycket! Ja det blir imorgon, nu blir jag lite nervöst. Jag blir orolig för att det skulle kunna hända nåt med provet och att det inte blir insemination. Mannen ska vara där kl 9 men eftersom det är helg så har jag inte fått någon tid än han får en tid av labbet när han har varit där. Förra gången blev det kl 14.00 så det blir några nervösa timmar. Så skönt när allt är klart då brukar jag behöva sova några timmar.

Spännande med ruvningen. Du får uppdatera hur det går och vilka symtom ;)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2015-12-12 16:43:46 följande:

Ni borde väl slippa vänta längre om ni nu kört denna makeinsemination, borde vara naturligt att gå direkt över på ivf om det skulle behövas, nu när ni är inne i svängen liksom? Förstår det är många orosmoment, men nu jäklar ska det ta sig!! Hur gick det idag?

Det gick bra idag fick tid kl 13.30. Läkaren sa att det var dubbel chans nu eftersom det var två äggblåsor. Vi frågade hur det blev om vi inte lyckades, vi skulle då ringa och boka en ny tid för vidare planering. De öppnar igen den 7/12. Men som det känns just nu tror jag att vi kommer att lyckas. Tack för allt stöd här det betyder mycket.

Det var bra spermaprov idag igen så nu är det bara denna jobbiga väntan i två veckor. Vi får se när jag tänker testa om det blir på julafton eller vänta några dagar till. Är på bim -4 på julafton och resterna från sprutan kan ev. sitta kvar.

Hoppas så att ni kommer lyckas nu denna månad. Vad roligt om vi alla fick varsin julklapp, du, jag och iskristall. Kram
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-12 17:00:37 följande:
    Ska uppdatera! Väntar på din uppdatering från dagen också!
    daisy80 skrev 2015-12-12 16:40:36 följande:

Jag tror det är vanligt att man får de första gravsymtomen typ vid beräknad bim ungefär? Kan ju säkert vara tidigare eller senare också. Hur gör man med ägget som sparades förresten? Är det till för att användas om det behövs ett till försök, eller till ett eventuellt syskon senare kanske?

Här är det bim typ imorgon, känner mig inte ett dugg gravid, usch jag kan knappt vänta till januari, så påfrestande detta! Det är verkligen en emotionell resa man går igenom alltså, tur att det finns några som vet hur det känns <3

Jag håller tummarna hårt för dig så här i bim-tider!

Ja, vi får brev hem i veckan som kommer om de har kunnat odla den till en 5-dagars blastocyst. Om ja så har de frusit ner den och så sparas den till ett nytt försök om det behövs. Den får sparas i fem år, så kan ev bli ett syskonförsök om jag allt förmodan blir gravid nu och allt går vägen.
    Hoppas att ni får en till frysen också som ni kan använda till syskonförsök ;) Jag tror ni kommer lyckas nu.

Som jag skrev ovan så gick allt bra idag så nu är det bara att vänta i två veckor. Kram
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-12 17:52:24 följande:

Ja å vad roligt det skulle vara om vi alla tre fick världens bästa julklapp i år

Jag har fått testdag av kliniken den 25/12. Vi kommer testa tidigare så vi vet på julafton om jag måste sörja och kan dricka glögg och nån julöl eller om det blir en julhemlighet för oss att ruva på

Tack! Jag hoppas så att vi kommer lyckas, men är såklart inte helt övertygad förstås!

Ni kanske lyckas med tvillingar!

Ja det vore jätteroligt :)

Förstår att du vill testa innan julafton det hade jag också gjort om jag vore du. Hoppas att det blir alkoholfritt för din del.

Tvillingar vore superroligt. Vi vill gärna ha fler barn men om det ska krångla så här får vi vara nöjda om det till slut blir ett barn. Igår diskuterade vi namn till tvillingar på skoj ;) Mannen är övertygad att vi ska lyckas denna gång och att det blir tvillingar.

Oj vad otålig jag känner mig, vill veta nu hur det gått. Känner mig ogravid och jag vet att det är alldeles för tidigt att känna nåt. Men min hjärna är inte så logisk just nu.

Kram
  • FruA78

Ja vi får hoppas på fina julklappar. Jag känner mig positiv just nu och när jag väl gör det så brukar jag försöka göra allt för att fortsätta känna mig positiv så länge som möjligt. Jag orkar inte vara negativ hela tiden, det tär. Mannen är övertygad att vi ska lyckas och att det blir tvillingar.

Hur har det gått idag? Testat nåt mer? Kram

• FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-24 09:04:00 följande:

God Jul på er tjejer! Hoppas ni får en fin jul!

Hur går det för er?

Jag är inte gravid. Och vi får börja om med sprutor och allt i nästa år då även vårt lilla embryo som var på odling inte kunde frysas

Kram

Nej vad tråkigt. Så skulle det inte gå :( Håller tummarna för er nästa gång.

Jag har haft en massa molvärk och känner mig yr. Tagit test sedan söndags för att se om sprutan gått ur, det hade den inte. Igår testade jag då var det 13 dagar efter sprutan och testet var lika starkt som dagen innan och det som har minskat mycket inom ett dygn. Blev brydd och tog även ett cb som visade mycket starkare än testlagret nya test. Idag vågade jag inte testa för tänk om det skulle vara minus idag. Får se om jag vågar testa imorgon.

God jul på er alla!
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-24 22:26:55 följande:
    Gravtest?
    Ja gravtest, sorry var lite otydlig ;)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?