• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Iskristall skrev 2015-12-25 01:03:55 följande:
    Men åh! Du är gravid?
    Jag är inte gravid :( Testet var negativt idag. Känns verkligen skit, nu vet vi inte vad som nästa steg är. Har gjort tre inseminationer och 4 ägg sammanlagt och inget har blivit befruktat. Det har gått ett år sedan jag sist var gravid och över två år som vi har försökt.

Ska på återbesök till kliniken i januari får se om de ställer oss i ivf- kön eller om vi måste vänta ett år till. Ställer in mig på att de ställer oss i kön annars kommer vi betala själva för vi väntar inte ytterligare ett år. Skönt att slippa hormoner nu och läkarbesök ett tag framöver. Ska passa på att träna och göra roliga saker under tiden tills det är dags att börja om igen.

Stor kram och jag håller tummarna för ert nästa försök. Kram
  • FruA78

Tack så mycket! Vad trist, när kan ni börja om igen?

Tack för tipset jag har hört om vårdgarantin men ej satt mig in i det än. Trodde vi skulle slippa det här :( Ska man ringa på en gång när remissen är mottagen? Hur länge fick ni vänta? Bor inte ni också Stockholm? Har för mig det.

• FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-25 11:21:19 följande:
    Åh nej trist FruA78

Jag fick negativt test och mens på riktigt idag också.

Ni bör få bli satta i ivf-kö nu! Inte ska ni behöva vänta längre! När remiss och allt är klart, ring vårdgarantikansliet och använd er av vårdgarantin. Ni ska inte behöva vänta längre än 3 månader på ivf om ni har långa köer till ivf där ni bor.

Jag håller tummarna för oss att 2016 är året för oss!
    Glömde att ställa en fråga till. Vid första mötet när vi gjorde fertilitetsutredningen så skrevs våran vikt in. Var det några mer mätningar innan remissen till ivf skickades? Jag ligger på normalt BMI just nu men har haft problem med svår ibs sedan i somras så jag har gått ner lite och tänker börja träna igen. Gränsen för normalvikt ligger på ca BMI 18.5-25 så just nu är det lugnt.
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-25 16:37:05 följande:
    Jag hoppas vi kan köra nästa omgång vid nästa mens jan/feb. Men det beror lite på min sambo som väntar på en operation. Annars blir det väl feb/mars.

Ja ring direkt när allt är klart i er utredning och remissen är iväg. Vi fick papper hemskickat som skulle fyllas i när vi blev ställda i landstingskön, de ska ni besvara först också innan ni ringer. Men de papprena kom fort. Ni får ju besked om hur lång väntetiden är, för oss var det 7-9 månader. Vi ringde och blev flyttade till ivf-kliniken st göran. Där fick vi första tid inom ca 4-6 veckor. Men jag ringde dem och frågade efter återbudstider och fick tid ännu fortare Så jag kan absolut rekomendera vårdgarantin!

Ja, vi bor också i stockholm. Jag kommer inte ihåg att det var några fler mätningar än vikt, längd och blodprover, vul och äggledarspolning.

Hoppas mina svar kan vara till hjälp!
    Tack så mycket för svar. Det var en stor hjälp, nu vet jag hur jag ska gå tillväga med vårdgarantin :) Utredningen är helt klar, tog blodprover för hiv m.m inför inseminationen men de kanske vill ta nytt prov igen. Längtar tills januari nu.

Uppdaterad gärna när ni sätter igång igen. Kram
  • FruA78
    Iskristall skrev 2015-12-25 23:20:21 följande:
    På papprena från landstingskön får du med information om telefonnummer osv till vårdgarantikansliet. Så det är smidigt.

Jag förstår att du längtar till januari, jag längtar till vårt nästa försök också samtidigt som jag är rädd att vi aldrig ska lyckas. Ska uppdatera när vi sätter igång igen. Detsamma gäller dig, uppdatera när ni sätter igång. Ska bli kul att följa er!
    Tack det ska bli roligt att följa er. Jag känner som dig, att oron finns där att tänk om vi aldrig kommer att lyckas. Men kampviljan finns det gått om och jag är förvånad hur snabbt det går att ställa om från ett misslyckande till att vilja försöka igen så fort som möjligt.

Jag har bim idag men ingen mens än, så den kommer väl till kvällen.
  • FruA78
    daisy80 skrev 2015-12-26 00:19:31 följande:

Iskristall och FruA78: så tråkigt att ni inte är gravida. Jag hoppas stenhårt på att det tar sig nästa gång Iskristall! Och fruA, ni borde ju verkligen inte behöva vänta så länge på ivf om ni försökt i två år? Håller tummarna!!

Jag är inte heller gravid, mensen kom, dock lite senare än vanligt, så vi började verkligen hoppas.. Blev lika ledsen som vanligt och kände att nu får det vara nog, så ringde ivf kliniken och de satte oss i kön direkt. Så nu ska vi bli kallade inom tre månader. Känns skönt att finnas med på deras lista nu iaf. Vi hade ju tänkt vänta till januari med att ringa dem, men kändes plötsligt för långt bort, och det gick ju bra ändå som tur var.

Har äl om typ två dagar så ger inte upp på att lyckas själva ändå:) nu får vi se till att 2016 blir vårt år tjejer! Kram och god fortsättning på er!

Jag hoppas att de kommer att ställa oss i ivfkön nu. Har ställt in mig på det :)

Nej vad tråkigt att ni inte lyckades denna gång. Men vad bra att du ringde och att ni står i ivfkön, skönt att veta att ni snart kommer att få hjälp. Uppdatera hur det går vill gärna veta :)

Önskar dig god jul och god fortsättning!
  • FruA78

Tack tjejer men mensen kom nu ikväll. Tack för stödet :)

Kram på er!

• FruA78
    Gamlamamman skrev 2016-01-04 09:16:03 följande:

God fortsättning allihop och välkommen alla nya!

Vad kul att det är lite drag i tråden. :)

Har varit på landet utan täckning och varit exkluderad från omvärlden ett tag. :)

Tror att jag har äl nu ev. Men det går sådär med försöken. :/

Tack detsamma, god fortsättning.

Här går det segt känns det som, nu när man inte är i behandling längre. Misslyckades med tredje inseminationen och återbesök den 18 januari för ny planering. Är idag på dag äl +8 och ca en vecka kvar till äl. Har inte så stora förhoppningar att lyckas på egen hand men klart vi ska försöka aktivt i väntan på ivf.

Håller tummarna för dig nu.
  • FruA78

Oj vad många nya till tråden vad roligt, välkomna.

Jag har inte varit så aktiv här på ett tag det var jobbigt att alla tre inseminationer misslyckades och även få vänta på ett avslutningssamtal hos läkaren. Imorgon ska jag till läkaren och hoppas att de sätter oss i ivf-kön nu. Är så nervös. Jag är på äl+ 9 idag och testade negativt på gravtestet imorse hade hoppas på att plussa nu innan mötet vet att det är tidigt. De andra gångerna plussade jag svagt på äl +10 till äl +12 olika båda gångerna. Men är inställd på att vi kommer behöva ivf istället.

• FruA78
    Iskristall skrev 2016-01-17 17:50:31 följande:
    Hur går det för er?! Snart bim.

Vi var på kliniken i fredags och ska vid nästa mens som nu bör komma runt den 29:e januari påbörja vår andra runda ivf med lite nya mediciner.

Välkommen Loncelot!
    Vad skönt att ni snart ska börja om igen att ni har en ny plan. Håller alla tummar och tår att ni ska lyckas nu!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?