• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • majja77
    MagicQueen skrev 2014-04-28 08:57:23 följande:
    Hoppas, spännande smile1.gif
    Jaaa, det är lite extra spännande att se om kroppen kan LURAS med en nidblödning också och sen få minus på test och mens..men hoppas såklart på pluss.. när kan man testa tidigast om man fått en nidblödning? vad tros? äl+8 idag.
  • MagicQueen
    majja77 skrev 2014-04-28 18:56:05 följande:
    Jaaa, det är lite extra spännande att se om kroppen kan LURAS med en nidblödning också och sen få minus på test och mens..men hoppas såklart på pluss.. när kan man testa tidigast om man fått en nidblödning? vad tros? äl+8 idag.
    Vad jag förstått det så kan man väl testa direkt när ägget fäst? Så hade jag varit dig hade jag nog inte kunnat hålla mig så länge innan jag testat
  • cottonBelle

Hej, får jag hoppa in här? Jag och maken ska börja försöka bli gravida i maj. Jag fyller 34 i år och han är 35. Oroliga att det kommer att vara svårt pga våran ålder, men hoppas så klart att det ska bli plus fort som attan!

• Tedax
    cottonBelle skrev 2014-04-28 19:37:53 följande:
    Hej, får jag hoppa in här? Jag och maken ska börja försöka bli gravida i maj. Jag fyller 34 i år och han är 35. Oroliga att det kommer att vara svårt pga våran ålder, men hoppas så klart att det ska bli plus fort som attan! smile5.gif
    Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Det behöver ju inte ta längre tid bara för att man är lite äldre... Glad
  • Tedax
    MagicQueen skrev 2014-04-28 08:59:22 följande:
    Jag bor i norra delen av landet, här finns inga privata kliniker och att fp nån vettig hjälp på vc är hopplöst. Så jag misstänker det lär bli svårt att hitta en hjälpsam och uppdaterad läkare...
    Det behöver ju inte vara sköldkörteln som är problemet, men det kan ju vara skönt att utesluta det då det är ganska vanligt. Tror inte att det ska vara så svårt att bara få ta ett test.

Ett annat tips vid tidiga missfall är ju progesteronkräm. Använde det vid min första graviditet.

Håller tummarna att det blir tredje gången gillt för er, missfall kan ju bero på otur (eller hur man nu uttrycker sig)också!
  • MagicQueen
    Tedax skrev 2014-04-28 19:53:19 följande:
    Det behöver ju inte vara sköldkörteln som är problemet, men det kan ju vara skönt att utesluta det då det är ganska vanligt. Tror inte att det ska vara så svårt att bara få ta ett test.

Ett annat tips vid tidiga missfall är ju progesteronkräm. Använde det vid min första graviditet.

Håller tummarna att det blir tredje gången gillt för er, missfall kan ju bero på otur (eller hur man nu uttrycker sig)också!
    Precis, det är ju inte säkert det är nått fel övht, det kanske bara tar lite tid helt enkelt.

Men iom att jag ändå är lite äldre vore det skönt att utesluta ev orsaker som kan vara bidragande. Maken tycker vi ska köra på ett tag till innan vi tar tag i det... Men så är han dån dom alltid är rädd för att söks hjälp.. Vi får se
  • majja77
    joss82 skrev 2014-04-29 08:40:49 följande:
    Mens idag, suck... Nya tag nästa månad...
    Tråkigt .. Hoppas juni blir eran månad.Solig
  • joss82
    majja77 skrev 2014-04-29 16:11:46 följande:
    Tråkigt .. Hoppas juni blir eran månad.Solig
    Tack! Hur går det för dig?
  • majja77
    joss82 skrev 2014-04-29 16:44:57 följande:
    Tack! Hur går det för dig?
    äl+9 för mig idag, har inte testat en enda gång, så duktiga jag..jag hoppas att den där ljjus rosa flytningen jag fick på äl+6 verkligen var en nidis Drömmer
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?