Iskristall skrev 2015-12-25 16:37:05 följande:
Jag hoppas vi kan köra nästa omgång vid nästa mens jan/feb. Men det beror lite på min sambo som väntar på en operation. Annars blir det väl feb/mars.
Ja ring direkt när allt är klart i er utredning och remissen är iväg. Vi fick papper hemskickat som skulle fyllas i när vi blev ställda i landstingskön, de ska ni besvara först också innan ni ringer. Men de papprena kom fort. Ni får ju besked om hur lång väntetiden är, för oss var det 7-9 månader. Vi ringde och blev flyttade till ivf-kliniken st göran. Där fick vi första tid inom ca 4-6 veckor. Men jag ringde dem och frågade efter återbudstider och fick tid ännu fortare Så jag kan absolut rekomendera vårdgarantin!
Ja, vi bor också i stockholm. Jag kommer inte ihåg att det var några fler mätningar än vikt, längd och blodprover, vul och äggledarspolning.
Hoppas mina svar kan vara till hjälp!
Tack så mycket för svar. Det var en stor hjälp, nu vet jag hur jag ska gå tillväga med vårdgarantin :) Utredningen är helt klar, tog blodprover för hiv m.m inför inseminationen men de kanske vill ta nytt prov igen. Längtar tills januari nu.
Uppdaterad gärna när ni sätter igång igen. Kram