• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Smulan987: vad tråkigt. Hoppas att ni snart kan försöka igen.

Blåblomman: ja jag ska ta upp det med läkaren på tisdag. Det slutade blöda dag 11 och som tur var fick jag en sen ägglossning, dag 15. Nu är det äl + 4 och hoppas att vi lyckas denna gång.

Håller tummarna att ni lyckas nu denna gång. Hoppas att ni får svar på remissen snart.

Ha en bra helg alla!

• FruA78

Jag är gravid igen! Helt sjukt har svårt att tro det. Förra gången tog det 11 månader och nu var det första riktiga försöker efter missfallet i slutet av oktober. Håller tummarna att det går hela vägen nu.

Kram

• FruA78

Tack tjejer!

Blåblomman: jo vi hann börja utredningen i tisdags förra veckan och på torsdagen lämnade mannen in spermaprov och jag plussade svagt på torsdagskvällen. Ska på tidigt vul om två veckor hoppas att allt ser bra ut. Håller tummarna nu för dig!

Kram

• FruA78

Håller tummarna för dig Blåblomman att du får positivt inom de närmsta dagarna!

• FruA78

Det gick inte vägen den här gången heller :( Skulle vara i vecka 8 idag men syntes bara en hinnsäck och inget foster. Ska vänta i 10 dagar och sedan tillbaka för att få tabletter om missfallet inte kommer igång av sig själv. Så himla ledsen. Först tog det ett år att bli gravid första gången och nu två missfall i rad.

• FruA78

Marieflickan: tack! Beklagar att du också upplevt detta. Kom missfallet igång av sig själv då? Eller hur gick det?

• FruA78

Tack Blåblomman! Jag ville vänta för att se om kroppen kan ta hand om det själv. Är rädd för tabletterna eller skrapning. Men känner mig inte så hoppfull att det ska starta av dig själv. Har fortfarande alla symtom kvar trötthet, tunga ömma bröst och illamående.

En sak som var positiv var att vi fick svar på mannens prov och allt såg bra ut. Nu har vi kommit halvvägs i utredningen men måste vänta några månader för att kunna gå vidare med mina tester.

Hur går det själv? Fått något svar om IVF? Håller tummarna att det ska vara eran månad nu, när har du Bim?

• FruA78

Blåblomman: vad skönt att få svar från remissen. Då är det inte lång tid kvar tills ni sätter igång med Ivf. Håller tummarna att ni ska lyckas innan dess.

Lite uppdatering. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.

• FruA78

Välkommen tillbaka Lantlollan! Oj vad bra med 11 ägg. Håller tummarna att guldägget finns där :)

• FruA78

Tack Lantlollan!

Ja eller hur vilken kamp som många av oss måste ta oss igenom. Nu har vi "bara" försökt i 1,5 år. Men jag börjar känna mig sliten och uppgiven efter andra missfallet. Känns som lusten är borta samtidigt som min största önskan är att bli gravid.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?