• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

daisy80 skrev 2016-03-13 19:56:38 följande:

Tack! Ja det känns skönt att det är på G. Hur går det för dig med remissen och det där? Har du hört något?

Jag har äntligen fått en besökstid, 12 april :)
    Har ringt runt som en galning hela veckan eftersom det verkade som våra journaler hade kommit bort. Ringde till Huddinge, vårdgarantin och IVFkliniken. Huddinge sa att de hade skickat våra journaler den 1 mars IVFkliniken sa i torsdags att de inte hade fått dom än och att de inte kunde skicka en besökstid förens de fått våra journaler. I fredagseftermiddag så fick jag besked att de kommit in. Så känner mig helt slut efter förra veckan.
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-03-14 21:02:47 följande:
    Yay! Skönt att det löst sig Snart är det er tur
    Tack så mycket :)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-03-16 16:25:45 följande:

Åå underbart, grattis till besökstiden! Då ligger vi väldigt lika i tiden, jag ska ju dit 4 april. Skönt att din ihärdighet lönade sig! Men visst är det psykiskt påfrestande detta väntande. Men snart blir det våran tur! Kram!

Tack så mycket!

Ja det skiljer ca en vecka mellan oss då :)

Just nu känner jag mig lite lugnare när allt finns på plats, finns inte så mycket jag kan göra. Jag räknar ner till helger, då känns det inte så långt bort. Tre helger för dig och fyra för mig, och helgerna går ju extremt fort :) Snart kan vi börja!

Kram
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-03-18 16:23:49 följande:

Idag fick vi se det lilla hjärtat ticka på så fint så!! Underbar dag idag

Grattis vad härligt! <3
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-03-18 19:49:03 följande:

Ja jag räknar oxå i helger :) har du räknat ur var i cykeln du kommer vara 12 april? Jag kommer nog få starta behandlingen runt 22 april då min mens är beräknad ungefär..

Japp snart är vi där! <3

Jag väntar mens vid ca 20-22 april så då kommer vi ligga lika. Om vi båda kommer köra korta programmet så börjar vi samtidigt. Det vore jättekul att kunna följas åt ;)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-03-20 19:44:17 följande:
    Jaa, det vore jättekul att kunna följas åt! Låter som vi kommer ligga väldigt lika i tiden ju :) Får hoppas det blir korta programmet för oss :)
    Var på första besöket igår och det gick bra. Kommer att köra korta protokollet och får börja vid mens om det finns plats. Har bim 22/4 så snart så. När kommer du att börja? Kram
  • FruA78
    lilsis skrev 2016-04-13 17:56:40 följande:

Än så länge kvar. På lördag är officiell testdag...

Spännande håller tummarna för er! ;)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-05-17 20:55:53 följande:
    Tack för tummarna. RD 11 idag och nervositeten är påtaglig. De ömma brösten är borta, kanske var ovitrellen. Ska testa på fredag.. om jag törs
    Håller tummarna för er! :)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-05-20 15:35:36 följande:
    Iskristall skrev 2016-05-17 21:12:23 följande:Tummarna hålls hårt!
    Tack för att ni höll era tummar. Tyvärr gick det inte vägen, minus och massa blod och tårar.. otroligt tungt. Hur kändes det för dig iskristall? gick det bra att komma vidare, och när fick du påbörja försök nr 2?
    Så ledsen för din skull. Har ni något i frysen eller måste nu börja om?

Jag är på ruvardag 12 idag och inget blod än så länge. Ska testa imorgon om jag vågar. Kramar
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-05-22 14:16:55 följande:
    Åh vad spännande! Jag fick svagt plus på rd11! Stort lycka till! Kram
    Tack så mycket! Jag tog modet till mig att testa imorse. Jag är gravid igen, äntligen. Nu måtte den lilla stanna den här gången. Känns helt underbart. Stor grattis till fint Kub-test vad skönt :) När har du Rul?
    Kramar
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-05-22 15:50:41 följande:
    Å stortstort grattis vad härligt! <3 Tummarna hålls att allt kommer gå fint! Vad blir ditt BF, har du kollat på det? Och hur mår du?

Tack, ja det var skönt att kub gick bra. 31/5 är det dags för rul, nu är jag nervös igen

Kram
    Tack så mycket. Jag har BF 27/1 så det blir nästa år. När har du BF?

Jag är lite trött, hård mage och ömma bröst. Däremot har jag mycket mer ont i magen, molvärken är starkare och det drar i ljumskarna mycket mer än de andra graviditeterna. Trodde inte jag var gravid kändes inte likadant. Jag har haft ont i magen sedan äggplocket tror jag blev lite överstimulerad efter plocket.

Åh vad spännande med Rul. Ska ni ta reda på vilket kön det blir? Förstår att du är nervös, håller tummarna.

Kram
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-06-01 18:04:47 följande:
    Hur mår du Fru78 nu? Några mer symptom?

Vi väntar en liten flicka! Allt gick bra på rul igår!
    Åh vad härligt att höra! Stort grattis till er lilla flicka <3

Allt var bra med symtom tills i förrgår alla symtom är som bortblåsta igen. Precis samma dag som vid första missfallet. Så jag räknar inte att det går vägen den här gången heller :( Så det blir tredje gången gillt nu. Ska på ett tidigt ultraljud på tisdag. Är i vecka 7 nu idag.

Har kommit överens att till hösten ska vi åka till Aten och göra immunologiskutredning där innan vi börjar med FET i höst. Vet att symtomen kan komma och gå men precis alla ska inte försvinna på en gång. Så jävla less på det här nu. Vill bara att det ska vara över men det kommer ta minst två veckor innan dess.

Kramar
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-06-04 20:35:56 följande:
    Åh jag håller tummarna för att det ska se fint ut på vul på tisdag! Om inte så håller jag tummarna för att Aten är er lösning! Stort lycka till iallafall!

Håll oss uppdaterade om du orkar!

Stor kram
    Det gick bra på ultraljudet den var lite liten men såg ett hjärta slå. Är överstimulerad tydligen och har börjat med sprutor som är blodförtunnande. Fick komma tillbaka tre dagar senare, var fortfarande överstimulerad men den lilla hade växt det dubbla. Har varit sjukskriven en vecka och ska till IVFkliniken på torsdag för ultraljud hoppas att allt ser bra ut då.
  • FruA78
    Loncelot skrev 2016-06-14 12:58:33 följande:

Idag är det ägglossningsdag, nu gäller det :)

Håller tummarna!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?