• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Daisy: känner som dig att jag slappnar av mer nu. Har bestämt att inte testa ägglossning eller gravtest vilket känns så skönt. Nästa månad ska vi göra klart utredningen och sen så får vi se vad som händer efter det. Har ställt in mig på att vi inte kommer lyckas på egen hand utan kommer behöva hjälp. På tisdag åker jag och mannen till Italien och det ska bli skönt att koppla av och inte tänka på de senaste två åren och bara mysa.

• FruA78

Iskristall: Bor också i Sthlm :)

Ja det är tur att det finns hjälp att få.

• FruA78

Idag kom mensen :( Blir försök 23 nu då. För varje månad utan plus känns ett barn allt längre bort. Nästa vecka ska jag göra hydrosonografi den sista delen i utredningen. Skönt att få svar även om jag är orolig för svaret, så är det bättre att veta. Hur går det för er?

• FruA78

Tack iskristall!

Hoppas att det inte är någon allvarligt och att ni snart blir friska.

• FruA78

Daisy80 skönt att veta att det är fri passage :) Gick undersökningen bra? Gjorde det ont? Hur lång tid tog det?

Hydrosonografi är nästa detsamma som spola äggledarna tror jag men de kommer inte att spola äggledarna utan läkaren vill se hur livmodern ser ut. Vet redan att det finns passage i äggledarna har varit gravid två gånger de senaste året.

• FruA78

Iskristall: Hoppas att ni får försöka vid nästa äl och att din sambo snabbt blir bra igen.

Har fått tagit blodprov i sex månader en gång o månaden för att mäta Hcg. Tog sista blodprovet nu denna månad och läkaren sa att det inte behövs mer då risken att cancern ska komma tillbaka är så liten. Så himla skönt :) Än sak mindre att oroa sig för.

• FruA78

Iskristall:tack! Vi har redan hunnit köra i 4 månader eftersom två läkare på andra ställen har sagt att det finns nya rutiner som säger 3 månaders förbud men den kvinnoklinik jag skrapades på sa 6 månader.

Förstår att du känner dig frustrerad att inte få försöka nu. Hoppas på nästa äl och att ni lyckas då. Kram

• FruA78

Daisy: tack! Hoppas att det går lika smidigt för mig. Ska dit på fredag. Vill bara bli klar med utredningen nu även om jag är orolig för svaret.

Håller tummarna för att ni ska lyckas innan året är slut :)

• FruA78

Trist Daisy med mens.

För två veckor sedan gjorde jag spolningen av livmodern och det gick jättebra och allt såg bra ut. I torsdags fick vi provsvaren på utredningen och de hittade inget fel på mig eller min man, känns så skönt. Nästa steg blir insemination med hormonbehandling och mest troligt börjar jag med medicinen nästa vecka. Känns så skönt att få hjälp känner mig mer hoppfull nu :)

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?