• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • joss82
    Nrk79 skrev 2014-09-12 12:33:49 följande:

Hej!
    Har BIM den 21/9 men redan nu känns typ "mensvärk" och känslan av att vara gravid finns där. Vill inte hoppas för mycket och bli ledsen sen - men visst vill man tro att denna gång kanske det kommer bli ett plus och ingen mens som ska komma. Fler som känner som jag?

Kram och trevlig helg!

Känner precis likadant! BIM 20/9 och känner molvärk till och från och idag tyckte jag att bröstvårtorna känts ovanligt ömma, nästan som såriga. Sjukt uppsvälld mage, ser verkligen gravid ut. Samtidigt har jag en känsla av att det inte alls kommer funka och att det är fel på någon av oss. Mycket tankar alltså!
  • Nrk79
    joss82 skrev 2014-09-12 12:44:35 följande:
    Känner precis likadant! BIM 20/9 och känner molvärk till och från och idag tyckte jag att bröstvårtorna känts ovanligt ömma, nästan som såriga. Sjukt uppsvälld mage, ser verkligen gravid ut. Samtidigt har jag en känsla av att det inte alls kommer funka och att det är fel på någon av oss. Mycket tankar alltså!
    Ledsen att höra att du samtidigt tror att något kan vara knas. Jag blev gravid i januari och fick missafall i slutet av mars så varje månad har varit en väntan på ett nytt plus. Men oron för att något ska hända under första månaderna finns självklart där. Hur långt har ni kommit på kvinnokliniken? Har ni testat er båda osv?

Jag känner mig inte så mycket större, men magen har spökat ett tag nu och det känns lite märkligt. Vi får hålla tummarna och hålla ut ett tag till innan det är dags att testa. :)

• FruA78

Jag har också bim 20/9 men känner inga symptom alls vilket är skönt då jag brukar bli skengravid varje månad. Tror inte att det har gått denna gång heller. Har nästan gett upp hoppet att det kommer ske utan hjälp :( Jag blir ändå besviken och ledsen när mensen dyker upp.

Håller tummarna nu för oss alla!

• joss82
    Nrk79 skrev 2014-09-12 13:27:10 följande:
    Ledsen att höra att du samtidigt tror att något kan vara knas. Jag blev gravid i januari och fick missafall i slutet av mars så varje månad har varit en väntan på ett nytt plus. Men oron för att något ska hända under första månaderna finns självklart där. Hur långt har ni kommit på kvinnokliniken? Har ni testat er båda osv?

Jag känner mig inte så mycket större, men magen har spökat ett tag nu och det känns lite märkligt. Vi får hålla tummarna och hålla ut ett tag till innan det är dags att testa. :)

Vi är inte inskrivna på kvinnokliniken och har inte gjort några tester eller undersökningar. Men jag har en tid till gynekolog i slutet av september för att kolla upp om allt är ok med mig.
  • joss82
    daisy80 skrev 2014-09-11 14:00:09 följande:

Okej, ja det är väl bara att vänta :) fortfarande ingen mens!

Hur går det för dig? Testat än?
  • Nrk79

Hej. Hur går det för er? Jag har fortfarande samma olustiga "mensvärk" i magtrakten även om det är för tidigt och jag har bim den 21/9, om 5 dgr. Nu är det inte många dagar kvar... :)

• joss82

Känner mig mest ledsen och uppgiven just nu. ÄL+10 idag och fick nyss en blodblandad flytning. Suck... Dels kommer mensen överhuvudtaget och dels kommer den tidigare än den brukar (kommer oftast på ÄL+12). Fan.. Och jag som nästan börjat tro att det tagit sig den här månaden...

• joss82
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-16 13:57:59 följande:

Joss82: kan det inte vara en nidblödning då?

Brukar inte de komma tidigare? Men visst, det händer ju här att folk har småblödningar som sen inte blir något mer och så är de gravida ändå. Men det känns som att hoppat minskade rejält.
  • daisy80

Jo i fredags kom mensen... Typ 16 dagar efter äl. Nya försök nästa vecka!

joss82 skrev 2014-09-12 15:48:10 följande:

Hur går det för dig? Testat än?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?