• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Mysmia79
    MrsLowlife skrev 2014-08-14 16:39:45 följande:

Sagt och gjort! Nu väntar vi på tid från fertilitetsmottagningen på Sofiahemmet i Stockholm. Enligt barnmorskan någon gång i december och då har vi försökt i exakt ett år. Min man hade kontaktat sin husläkare som när han hört min ålder (snart 34) sagt att jag var ung... Men det är ju med stockholmsmått såklart.

Jag passade även på att berätta för mina föräldrar att vi försöker och det blev glada av min uppriktighet så det känns jättebra alltihopa.

Förresten; hur smygtestar man Mysmia79? ;)

Det gör man när man inte kan hålla sig fast man vet att det är alldeles för tidigt hahsha
  • MrsLowlife
    Aiko skrev 2014-08-14 16:53:09 följande:

Mrs Lowlife: Känner i alla fall två par som bokat sig tid till fertilitetsklinik, när det plötsligt hände helt naturligt innan de hann dit! ;) "Snart 34" är väl ingen ålder; är 35 själv och hoppas på första barnet. Känner flera som fått sitt första barn i vår ålder. Håller tummarna för oss båda! Lycka till! :)

Jo, jag har också hört om dessa par och det lugnar en del. Mina egna föräldrar hade på sin tid fått beskedet att det inte skulle kunna bli några barn alls (det här var ju länge sedan och de var lite över 20 då) så de köpte 2 hundar istället. Strax efter valparnas ankomst blev min bror till. Och sen kom det tre barn till. Lugn är jag i alla fall nu.

Mysmia79: jag förstår!
  • Vinterdröm
    Mysmia79 skrev 2014-08-14 14:00:51 följande:
    Nja är på äl+7 eller bim-4 (har bara 11 dagar i mellan) nu på förmiddagen har det huggt till ordentligt när jag gjort en hastig rörelse och när jsg nös. Precis nu stack det flera ggr på vänster sida. Vet inte om det fester eller vad det kan va. Har blivit lite öm i vänstra bröstet med (som jag fått nån gång förut en vecka innan mens). Ska testa på lördag tänkte jag, har bara ett test kvar
    Huggen i ligamenten när jag vred mig eller nös var mitt första graviditetstecken, sedan uteblev ju mensen förstås. Nu när jag är i v 20 får jag fortfarande försöka nysa försiktigt och inte resa mig upp för hastigt eftersom det hugger till rejält i magen. Vill inte ge dig falska förhoppningar men kan vara ett tecken på att livmodern växer Glad För mig var det en extremt tydlig skillnad jämfört med innan.
  • Mysmia79
    Vinterdröm skrev 2014-08-15 08:08:27 följande:
    Huggen i ligamenten när jag vred mig eller nös var mitt första graviditetstecken, sedan uteblev ju mensen förstås. Nu när jag är i v 20 får jag fortfarande försöka nysa försiktigt och inte resa mig upp för hastigt eftersom det hugger till rejält i magen. Vill inte ge dig falska förhoppningar men kan vara ett tecken på att livmodern växer Glad För mig var det en extremt tydlig skillnad jämfört med innan.
    Tog ett test i dag äl+8 (bim-3) men det va ju jätte negativt
  • Mysmia79
    Mysmia79 skrev 2014-08-15 09:12:52 följande:
    Tog ett test i dag äl+8 (bim-3) men det va ju jätte negativt
    Eller inte jätte negativt, ser nåt när jag trixar. Nån annan som ser?
  • joss82

Svårt att se något, mysmia79. Avvakta några dagar och ta nytt test sen! Hoppas!!

• Mysmia79

Köper ett digitalt i morgon då är jag på äl+11 sen vet jag. Men tycker jag börja få lite menskänningar

• joss82
    Mysmia79 skrev 2014-08-17 18:24:09 följande:

Köper ett digitalt i morgon då är jag på äl+11 sen vet jag. Men tycker jag börja få lite menskänningar

Äter bidrottninggelé nu och tycker att jag har som svag molvärk/mensvärk redan nu på dag 10. Inga ÄL-flytningar än dock. Något du känner igen? Tycker inte jag brukar känna så här förrän efter eller möjligen under ÄL.
  • Mysmia79
    joss82 skrev 2014-08-18 13:19:14 följande:
    Äter bidrottninggelé nu och tycker att jag har som svag molvärk/mensvärk redan nu på dag 10. Inga ÄL-flytningar än dock. Något du känner igen? Tycker inte jag brukar känna så här förrän efter eller möjligen under ÄL.
    Ja första mån jag åt dem så hade jag lite svag molvärk flera dagar innan och två dagar innan fick jag som en klump äl flytning men sen inte så mycket mer
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?