• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2014-10-02 15:21:12 följande:

Samma här, jag är på äl+9 idag och har bim om en vecka... Håller tummarna för oss båda! :)

Tummarna hålls från min sida också för oss båda! Jag är på äl+12 idag
  • joss82

jag är troligtvis på ÄL+4 men min cykel har varit väldigt konstig den här gången så jag vet inte. Testerna verkade det vara fel på och tempen stiger inte heller som den borde. Känner mig uppgiven för tillfället...

• Blåblomman

Stort grattis till er som plussat!

Då är jag tillbaka här efter några månaders tystnad. Plussade ju i maj efter 1 års försök men drabbades sen av ma i v10. Vilket var otroligt hårt. Om 2 veckor ska vi starta en fertilitetsutredning. Även om vi nu vet att vi kan bli gravida vill jag kolla upp om nåt är fel då vi ändå försökt nu i 18 mån..

Däremot hade jag BIM igår men ingen mens än, ägglossningstest visar positivt men inte grav.test. Så jag räknar med att mensen kommer vilken dag som helst.

Håller tummarna att fler får plussa snart!! Och jag med såklart.

• daisy80

Hur går det för dig?? Hoppas hoppas!

Iskristall skrev 2014-10-02 15:33:10 följande:

Tummarna hålls från min sida också för oss båda! Jag är på äl+12 idag

• daisy80

Äsch vad synd :( men då är det bara nya tag som gäller! Jag har bim om 3 dagar så ännu inget. Har inga symtom heller förutom lite finnar. Bara att vänta...

Iskristall skrev 2014-10-05 13:49:50 följande:

Åh daisy80 här kom mensen igår. Men tack! Hur går det själv?

• MrsLowlife

Hej alla!
    Jag har också varit tyst ett tag. Från att ha varit ganska optimistisk vid varje försök har det nu vänt  med humöret. 11 misslyckade försök och de två senaste var/är kämpiga. Jag befarade ett tag att jag drabbats av en depression men det verkade ändå inte så illa; har fint stöd av partner och en del vänner. Är superglad för alla andra här i tråden och ute i verkligenheten som får sina plus och barn men det känns overkligt att det ska kunna hända oss. Försöker ladda om batterierna, ny ägglossning nya försök. Ska testa sperimevänligt glidmedel och ägglossingstest och se om det kan ge något resultat. Lycka till alla där ute!

• Grynis

Hej igen.
    Har hållit mig borta ett tag och vill först säga grattis till alla er som har plussat.
    Och ni andra, som mig, inte har lyckats få sitt efterlängtade plus, fortsätt kämpa för vi ska allt få vårat plus vi med.

Vi står nu i kö för att utredas varför vi inte blir gravida. Tyvärr så kommer vi få bekosta ev behandling själva då jag och min man har barn på varsitt håll sen tidigare. Och då har vi enligt kliniken redan upplevt moder och faderskap och då får man snällt betala själva.  Vilket känns ganska så hårt då vi faktiskt inte har några gemensamma barn. 
    Men ska kolla runt i andra landsting och se om det finns kliniker som inte har den regeln.

• Iskristall
    daisy80 skrev 2014-10-06 11:45:04 följande:

Äsch vad synd :( men då är det bara nya tag som gäller! Jag har bim om 3 dagar så ännu inget. Har inga symtom heller förutom lite finnar. Bara att vänta...

Hur går det daisy80!? Nyfiken här!
  • joss82

Välkomna tillbaka alla ni som varit borta ett tag!! Förstår att man kan behöva ett uppehåll. Här kom mensen oönskat för sjätte gången idag och jag känner mig rätt uppgiven :(.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?